Tekniikkakeskustelut > Matkailuautot
Ei aiempaa karavaanarikokemusta ja matkailuauton hankinta harkinnassa
Alan:
--- Lainaus käyttäjältä: jva61 - 3.02.2017 kello on 14:32 --- Ja vesi kyllä lämpiää omassaki ilman sähköä (tolppa)
--- Lainaus päättyy ---
Tätäpä en tiennyt, että osassa vaunuja vesi lämpiää kaasulla, jos sitä tarkoitit. Saksalaisissa tuskin kovin monissa.
-----------------
60 kg teltan mukaan ottaminen ei kyllä olisi omilla reissuilla tullut pieneen mieleenkään, vaan onhan meitä moneksi, kuten aiemmin todettua. Mulle oli pussimarkiisin sivuseinätkin liikaa, ei tullut käytettyä.
K.E.V:
--- Lainaus käyttäjältä: Alan - 3.02.2017 kello on 14:50 ---Tätäpä en tiennyt, että osassa vaunuja vesi lämpiää kaasulla, jos sitä tarkoitit. Saksalaisissa tuskin kovin monissa.
-----------------
60 kg teltan mukaan ottaminen ei kyllä olisi omilla reissuilla tullut pieneen mieleenkään, vaan onhan meitä moneksi, kuten aiemmin todettua. Mulle oli pussimarkiisin sivuseinätkin liikaa, ei tullut käytettyä.
--- Lainaus päättyy ---
Ei pidä ostaa sakemannia jos siinä puutteita :P
Alan:
--- Lainaus käyttäjältä: K.E.V - 3.02.2017 kello on 14:46 ---Meillä on pitkittäinen parisänky ja onpa akseli siinä kohti, saa laittaa teltan sängyn alle ilman painonjakaumasta stressin saamista. Polar 590 TRDB
--- Lainaus päättyy ---
Sinullahan on jätevesisäiliö lämpimässä tilassa. Kuinka iso ja lämpiääkö vesi kaasulla? Paljonko tilavuutta raikasvesisäiliöllä?
Olisivat itsellä kynnyskysymyksiä vaunuiluun.
HiTec:
--- Lainaus käyttäjältä: K.E.V - 3.02.2017 kello on 14:51 ---Ei pidä ostaa sakemannia jos siinä puutteita :P
--- Lainaus päättyy ---
Kaikissa ei ole Thumb
Ossi66:
--- Lainaus käyttäjältä: Yojimbo - 3.02.2017 kello on 14:45 ---Itse ainakin ehdin ajatella että vaunun lisäksi on joku huvilateltta mukana... Mulle Thumbd
Eli siis markiisikaan ei ole vaunussa paikallaan siinä kyljessä, valmiina avattavaksi, vaan pitää tuupata jonnekin vaunun sisälle paketissa, mistä punnerretaan sitten leirissä paikalleen? Ja jos ei laiteta paikalleen, niin pitää hyppiä yli tai heivata jonnekin pihalle pois jaloista? Kyselen nyt varmaan todella tyhmän kuuloisia, mutta kun täysi uuno näissä asioissa olen, niin tätä se sitten on ???
--- Lainaus päättyy ---
Huvilateltat on ihan eri kulkijoille ;D Vaunuilijalla etuteltta mukana tietysti.
Jos on teltta mukana, ei voi olla pussimarkiisia. Meidän markiisin pussi on sellainen 60-80cm pitkä ja alle 10cm halkaisijaltaan. Teltan pussit sitten eri kokoluokkaa.
Ja vaunuun ei pistetä mitään, vaan auton perässä on tilaa riittävästi - koiralla on takapenkki käytössä. Ja automaattinen tasonsäätö hoitaa auton painojakaumat riittävällä tarkkuudella ;)
Meillä vaunu pitää olla myös siirtymätaipaleilla aina käyttökunnossa. Ei mitään ylimääräistä lattioilla, jolloin tauolle pääsee heti suoraan. Koneella toinen takajalka alas ja kahvinkeittoon tai ruokaa laittamaan ;) Autoon verrattuna viivettä vajaa minuutti. (kun unohdetaan se että joillakin vaimo keittelee kaasulla kahvia isännän ajaessa :o )
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta