Tekniikkakeskustelut > Matkailuautot
Ei aiempaa karavaanarikokemusta ja matkailuauton hankinta harkinnassa
Alan:
--- Lainaus käyttäjältä: HiTec - 3.02.2017 kello on 14:57 ---Kaikissa ei ole Thumb
--- Lainaus päättyy ---
Toimiiko tuo kaasulla? Itsellä oli Knausissa sähköllä lämpiävä, siitä kysymys.
------------------------------------
Pussimarkiisi oli vaunussa kätevä ja imho aivan riittävä, ainakin alle viikon leiriytymisissä. Kaksi kertaa oltiin niin kauan yhdessä paikkaa, tai melkein niin kauan.
Vaihtoehtona on sitten vuokrata mökki, jos haluaa sisällä olla. Filosofiansa kullakin, minun on retkeily ja ulkoilmassa viihtyminen. Vaunu sopii siihen autoa huonommin.
jva61:
Minun vaunussa vesisäiliö on 40l ja jätevesi 24l. kuumavesi 9l eli kuuma+kylmä 49l kun säiliöt täynnä, ei se autoon verrattuna paljoa ole. Suihkuvedet ei mene säiliöön vaan vaatii astian alle. K:E:V llä on isompi vaunu joten tilavuudet voi olla erit. Säiliöön menee siis allasvedet
Polarissa lämmin vesi lämpiää sekä sähköllä että kaasulla
Joko:
--- Lainaus käyttäjältä: Alan - 3.02.2017 kello on 14:50 ---Tätäpä en tiennyt, että osassa vaunuja vesi lämpiää kaasulla, jos sitä tarkoitit. Saksalaisissa tuskin kovin monissa.
-----------------
60 kg teltan mukaan ottaminen ei kyllä olisi omilla reissuilla tullut pieneen mieleenkään, vaan onhan meitä moneksi, kuten aiemmin todettua. Mulle oli pussimarkiisin sivuseinätkin liikaa, ei tullut käytettyä.
--- Lainaus päättyy ---
Jovain esim. minullakin solikassa on kuumaa vettä tarjolla aina niinpaljon kun säiliössä sitä riittää. Eli vesisäiliö noin 40l ja varaamaan mahtuu noin 7l niin sellainen 47l on yhdellä tankkauksella vettä käytössä. Kuumaa tai kylmää kuinka vain käyttäjä haluaa. Lämpimässä tilassa oleva harmaavesisäiliö on noin 27l. Voisi olla isompikin mutta pärjääähän tuolla kun meillä ei kulkineessa ole suihkua. Kesällä on mahdollisuus lämmittää myös pelkästään tuo vesivaraaja mutta talvikäytössä lämmintä vettä on saatavilla kokoajan ilman mitään lisätoimia. Ennenkuin laitoin vedet järjestelmään niin olin sitämieltä ettei koko käyttövesijärjestel mää tarvita vaunussa puhumattakaan lämpimästä vedestä tai ajatuskin kasetin tthjäyksestä ällötti. Nyt ei tule edes mieleen lähtiä leirintäalueen vessaan asioille iltamyöhään tai aamuvarhain puhumattakaan vaippaikäisen pyllyn huuhtelusta mikä on kätevä tehdä kulkineessa yöllä. Viimekesänä reissuilla ei ollut telttaa mukana mutta tänäkesänä heitän sen kyllä sprintterin peräkoppiin Thumb
Ossi66:
--- Lainaus käyttäjältä: Alan - 3.02.2017 kello on 14:50 ---Tätäpä en tiennyt, että osassa vaunuja vesi lämpiää kaasulla, jos sitä tarkoitit. Saksalaisissa tuskin kovin monissa.
--- Lainaus päättyy ---
Minulla on ollut vain kaksi omaa saksalaista ja molemmissa vesi lämpiää kaasulla tai sähköllä tarpeen mukaan ;D
Kuten lämpiää suurimmassa osassa suomessaolevista Detskuista - kun ovat Aldella varustettuja ;)
K.E.V:
--- Lainaus käyttäjältä: Alan - 3.02.2017 kello on 14:53 ---Sinullahan on jätevesisäiliö lämpimässä tilassa. Kuinka iso ja lämpiääkö vesi kaasulla? Paljonko tilavuutta raikasvesisäiliöllä?
Olisivat itsellä kynnyskysymyksiä vaunuiluun.
--- Lainaus päättyy ---
Oisko ne molemmat säiliöt 50 litraa kappale ja ovat lämpimissä tiloissa molemmat, tietenkin.
Vesi lämpiää molemmilla lämmitystavoilla ja lattia on lämmin molemmilla muodoilla.
Vaunun levyinen kylppäri omine suihkuhuoneineen.
Ja 190 litran jääkaappi ;)
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta