Kirjoittaja
Aihe: ORG ja SFC (Luettu 24535 kertaa)
« Vastaus #46 : 19.11.2016 kello on 22:30 »
Taisi Jutta Urpilaisen ollessa rahaministerinä, olla puhetta tuosta "vaihdosta". Laskelmat vaan osoittivat, että verotulot olisivat laskeneet todella rajusti, jos olisivat toteuttaneet m-autojen autoverotuksen. Puhumattakaan alan työntekijöiden määrän vähenemisestä.
http://www.camper.fi/uutiset/valtiovarainministeri-en-esita-matkailuautoille-autoveroa
No eihän se olekaan kannattavaa, mutta ajat ovat otolliset ja SFC tuntuu hamuavan lehmänkauppoja vrt. ABC .... Moottoripyöräilijät sen kohta kaiketi kokevat, vaikka tappiolle menisikin.
« Vastaus #47 : 19.11.2016 kello on 22:47 »
mutta niin kauan kun on sfc aluieta joissa on kiva käydä me käytetään niiden palveluita ja maksetaan maksut. Näin se vaan on.
Sama täällä. 
« Vastaus #48 : 20.11.2016 kello on 11:16 »
Yritän vastata nyt tuohon alkuperäiseen aiheeseen. Itsekin olen harrastuksen hiljattain aloittaneena kirjoittanut kummallekin forumille kysyen apua ja neuvoja erinäisiin aloittelijan kysymyksiin. Kummaltakin forumilta olen saanut hyviä neuvoja ja välillä myös neuvoja jotka eivät ole olleet niin hyödyllisiä. Jostain kumman syystä olen vain itse henkilökohtaisesti tykästynyt enemmän diskurssiin tällä keskustelupalstalla ja siksi nykyään itse preferoin aika vahvasti tätä. En edes muista koska olen käynyt tuolla toisella forumilla ja uudistuksen vaikutuksiakaan en ole vielä ehtinyt käydä katsomassa.
Sanotaanko näin että yleisfiilis lähtien teknologisista ratkaisuista on vähän samanlainen kun olisi verrannut valtiojärjestelmiä 80-luvulla. Toisaalla porskutetaan eteenpäin moderneilla alustoilla jotka määrittelee ainakin jossain määrin markkinatalous ja ihmisten tarpeet. Tämä toki resurssit huomioonottaen ja toisaalla on jotain päätetty politbyrossa ja linjaa vedetään jääräpäisesti eteenpäin kuuntelematta asiakasta ja heidän tarpeitaan lainakaan.
Ehkä tähän mielipiteeseen vaikuttaa se, että tämä palsta käyttää softaa jota käytetään monella muullakin keskustelupalstalla . Tämän haltuunottaminen ja jaoittelu on ainakin itselle huomattavasti tutumpi ja helpompi ottaa haltuun. SFC:n teknisen ratkaisun pohjasta minulla ei ole lainkaan mitään tietoa. Veikkaukseni on että siihen on joskus käytetty sievo summa jäsenten rahaa ja teetetty jollain ulkopuolisella toimijalla. En tiedä oliko tuolloin muita ratkaisuja edes olemassa mutta joko sitä ei ole haluttu myöntää että ratkaisu on vanhanaikainen tai siellä on sopivasti henkilökytköksiä kehittäjiin ja ylläpitäjiin tai on vaan oikeita henkilöitä kestitetty sopivasti.
Ja minulla ei ole mitään sitä vastaan jos kaikki harrastajat pyörivät täällä tai muualla. En minä toisella palstalla kirjoittajia mitenkään erityisesti välttele tai pidä huonompina ihmisinä. Mutta ainakaan toistaiseksi en koe mitään erityistä tarvetta lähteä kirjoittelemaan tuonne toisella puolelle. Ehkä siellä pitää joskus taas käydä kurkistamassa ja jos koen aiheekseni johonkin keskusteluun ottaa kantaa niin näin varmaankin tulen tekemään.
« Vastaus #49 : 20.11.2016 kello on 11:53 »
^ Tuossa pilee kumma totuus - ei täällä moitita niitä ketkä esipressuun kirjoittavat, entäs toistepäin (muutaman mielestä); "kauheita myyriä ollaan vaikka jäsenkirja on". Tietyille henkilöille ihan anksti. Suurimpana selityksenä se, että "rahalla tehty ja meille".. Tulee mieleen, että ovat nämä moittijat jotenki teltan tekemisen takana - päättämässä.. Sellaisia menneiden vuosikymmenien työelämässä vaikuttajia - päällikö/johtajan päätöksiä ei saa kyseenalaistaa, niillä mennään vaikka kuinka sattuu ja sutta syntyy.. foorumialusta-asiassa ei voi kelkkaa kääntää, koska silloin vuosien virhepäätökset myönnettäisiin - oltiin päättämässä asioista joista ei juurikaan ymmärretty, ja epäonneksi oli myyjä konsulttina. Viimesimmät muutokset olivat aivan outoja; 1 uusi asia (lainaus), toi ainakin 5 huononnusta; (järkky fontti ja harva ulkoasu, 3 painalluksen uudelleekirjautumin en, idioottimainen fade avautumisessa , yv-poistu, keskustelun etusivulla kronologia ei toimi jne..)
Katsotaan aikanaan kun sukupolvi vaihtuu..
« Vastaus #50 : 20.11.2016 kello on 12:20 »
No jos mäkin vähä otan kantaa. Mitä näitä saitteja vastakkainasetella. Ovatpahan erilaisia. Molemmille näyttäs tarvetta olevan. Yks yhtä, toinen toista. Markkinoille molemmat sopii. Se on vähänniinkun yks kuuntelee novaa ja toinen radiorockia. Ei niitäkään asetella vastakkain ja kuuntelija valitsee mitä kuuntelee. Samoin karvanaamari valitsee mitä saittia seuraa. Ja kun osallistuu niin osallistuu näköjään pikkasen eri tavoin eri paikoissa. Hyvä niin. Niin pitääkin olla. No mitä oon katellu niin sitte on vielä suomi24 kirjoittajat ja se taas on ihan oma maailmansa se. Eli sivustoja karavaanari-itse-ilmaisuun onkin kolme. "virallinen", asiallinen, ja jumalanteatteri.
Kukin valitsee ihan itse mikä tuntuu soveltuvalta. Itse osallistun asialliseen. Joskus jossain häiriötilassa kurkkaan pari kertaa vuodessa jumalanteatteriin, ja "viralliseen" en ole katellu muutamaan vuoteen. Kun jäsenyyden hylkäsin niin en ole jäsenosioon päässytkään, enkä tunne paljoa hävinneeni. Yleisen lukemistakaan en ole harrastanut kun en osaa nähdä mitä siitä viisastuisin. Siksi valitsin asiallisen.
Ihan liian pitkään osallistuin "virallisen" vääntöihin ja väittelyihin. Katson päässeeni kasvussa siihen etten tarvitse olla oikeammassa kun muut oikeessa olijat. Ja onhan ne oikeessa. Se on hieno tunne.
« Vastaus #51 : 20.11.2016 kello on 18:58 »
SFC:n teknisen ratkaisun pohjasta minulla ei ole lainkaan mitään tietoa. Veikkaukseni on että siihen on joskus käytetty sievo summa jäsenten rahaa ja teetetty jollain ulkopuolisella toimijalla. En tiedä oliko tuolloin muita ratkaisuja edes olemassa mutta joko sitä ei ole haluttu myöntää että ratkaisu on vanhanaikainen tai siellä on sopivasti henkilökytköksiä kehittäjiin ja ylläpitäjiin tai on vaan oikeita henkilöitä kestitetty sopivasti.
Et näy tietävän, että SFC:n sivusto keskustelufoorumein een on tänä syksynä rakennettu kokonaan uudestaan. Se on teetetty Avoine Oy:llä https://www.avoine.fi/ Uudistuksen lähes ainoa hyvä puoli on mielestäni se, että nyt se on "responsiivinen" eli ei ole enää erikseen mobiiliversiota ja "täysversiota". Toinen hyvä idea on se, että myös ei-jäsenet voivat osallistua muihin keskusteluihin paitsi jäsenkeskusteluun kirjautumalla Facebookin kautta (jos se on saatu jo toimimaan). Keskustelufoorumin uudistuksessa ei toteutettu mitään käyttäjien toivomia uudistuksia! Yksityisviestejä ei voi enää lähettää ja KAIKKI AIEMMIN TALLENNETUT YKSITYISVIESTIT HÄVITETTIIN ILMAN ENNAKKOVAROITUSTA! Se oli mielestäni sikamainen temppu!
« Vastaus #52 : 20.11.2016 kello on 19:29 »
Et näy tietävän, että SFC:n sivusto keskustelufoorumein een on tänä syksynä rakennettu kokonaan uudestaan. Se on teetetty Avoine Oy:llä https://www.avoine.fi/
Vaikka se ei minulle kuulu.... mutta olisi mielenkiintoista tietää, mitä kyseinen firma rakentelusta ja ylläpidosta veloittaa.
« Vastaus #53 : 20.11.2016 kello on 21:44 »
Vaikka se ei minulle kuulu....
mutta olisi mielenkiintoista tietää, mitä kyseinen firma rakentelusta ja ylläpidosta veloittaa.
Tuskinpa kertovat, eikä se voi olla tietenkään samanlainen alusta kuin täällä syistä, jotka on täällä tulleet jo esille. Tuota vain en oikein jaksa ymmärtää , että zukkerperkin luomuksella saa etuajo-oikeuden yleisen osaston kommentointiin niihin nähden, jotka eivät halua siihen liittyä. Kummallista kumartelua "somehirviötä" kohtaan. Eipä tosin paljosta paitsi jää kun ei pääsekkään 
« Vastaus #54 : 20.11.2016 kello on 21:50 »
Kuinka julkinen on SFC:n tilinpäätös? Onko vain jäsenille, eli yhdistyksille, ei niiden jäsenille.
Orginkaltainen foorumi pyörisi aika halvalla, kun ulkoistaisi valvonnan jäsenille. Ylläpitäjälle kohtuullinen korvaus, niin olisi siinä. Tuo Avoinen käyttö haisee pahasti, pitää ruveta oikeasti harkitsemaan omaa jäsenyyttä jo, ilman SFC -alueita olisin jo lähdössä.
« Vastaus #55 : 20.11.2016 kello on 21:53 »
Tuskinpa kertovat, eikä se voi olla tietenkään samanlainen alusta kuin täällä syistä, jotka on täällä tulleet jo esille. Tuota vain en oikein jaksa ymmärtää , että zukkerperkin luomuksella saa etuajo-oikeuden yleisen osaston kommentointiin niihin nähden, jotka eivät halua siihen liittyä. Kummallista kumartelua "somehirviötä" kohtaan. Eipä tosin paljosta paitsi jää kun ei pääsekkään 
Itse olen naamakirjassa, mutta että kirjautuisin sieltä kautta SFC foorumille... Ovat varmaan ihan tosissaan miettineet noinkin pöhköä toimintaa.
« Vastaus #56 : 20.11.2016 kello on 23:00 »
Itse olen naamakirjassa, mutta että kirjautuisin sieltä kautta SFC foorumille... Ovat varmaan ihan tosissaan miettineet noinkin pöhköä toimintaa.
Minusta se on järkevä idea. Koska kaikki Etuteltan puheet jäsenkeskustelua lukuunottamatta ovat myös Googlen hakukoneessa, usein käy niin, että joku ei-jäsen saa googlaamalla esille jonkin sellaisen keskustelun, johon hän haluaisi kirjoittaa lisäkysymyksen tai kommentin. Aiemmin se ei ollut mahdollista, mutta nyt sen pitäisi olla, jos on liittynyt Facebookiin. Facebookiin voi kuka tahansa liittyä maksutta eikä sinne tarvitse itsestään syöttää paljon muita tietoja kuin nimi. - Toistaiseksi on kuitenkin sellainen ongelma, että kun kaikki kirjoitukset ovat nyt eri osoitteissa kuin aiemmin, Googlen hakutulos sisältää toimimattomia linkkejä. Se ongelma poistuu, kun Googlen robotti käy tutkimassa sivuston nykyisen sisällön ja osoitteet.
« Vastaus #57 : 20.11.2016 kello on 23:04 »
Toistaiseksi on kuitenkin sellainen ongelma, että kun kaikki kirjoitukset ovat nyt eri osoitteissa kuin aiemmin, Googlen hakutulos sisältää toimimattomia linkkejä. Se ongelma poistuu, kun Googlen robotti käy tutkimassa sivuston nykyisen sisällön ja osoitteet.
Tuo ongelma johtuu ylläpidon ammattitaidottomuud esta. Tuo olisi ollut helposti vältettävissä käyttäen web standardin mukaista siirtoa, eikä vain olisi paiskattu sivustoa uuteen osoitteeseen.
« Vastaus #58 : 20.11.2016 kello on 23:13 »
Minusta se on järkevä idea. Koska kaikki Etuteltan puheet jäsenkeskustelua lukuunottamatta ovat myös Googlen hakukoneessa
Tuo on myös eräs juttu, mitä ei saisi mielestäni tapahtua.... Monella foorumilla on pyritty estämään vuoto Googleen. Minusta tuntuu, että kaikki eivät ole oikein kiinnostuneet yksityisyyden suojastaan, taikka ei sitä sitten pidä tärkeänäkään. Toki tekstit ovat avoimia foorumeilla, mutta ei välttämättä yleisesti hakukoneella haettaviksi tarkoitettuja. Ei ainakaan, jos on pakotettu omalla nimellään kirjoittamaan.
« Vastaus #59 : 20.11.2016 kello on 23:16 »
Monella foorumilla on pyritty estämään vuoto Googleen.
Tuo on erittäin helppo tehdä, lisätään vain sivustojuureen robots.txt tiedosto joka sisältää koodin: User-agent: * Disallow: /
|