rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Posti ja postin tehtävät  (Luettu 20726 kertaa)

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 14:12
  • Eipä turhia höttyillä :)
Vs: Posti ja postin tehtävät
« Vastaus #15 : 5.10.2016 kello on 09:44 »
Ostan torista 10euron tuotteen ja postikulut on 16,90,niin ei oikein innosta vaikka sen maton tarvitsisikin.... Thumbd t migel

Tätä sitä olen itsekin ihmetellyt kuinka postissa lähetetty "nouda postista" -paketti vaikka ihan Hki sisälläkin maksaa lähemmäs 20e kun eBaysta samanlaisen saa kuriirilla kiinasta suomeen ihan henk.koht. kotiovelle toimitettuna usein jopa halvemmalla :o

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 14:28
  • Autossa on pyörät
Vs: Posti ja postin tehtävät
« Vastaus #16 : 5.10.2016 kello on 10:46 »
Smart postilla menee pikku paketit 5.9€ ympäri suomea.
Ei kai kukaan "hullu" jotain mattoa kahdella eurolla voi viedä.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:10.03.2022 kello on 18:27
  • Jo vain !

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 09:55
  • Kohtele toisia kuten toiset sinua
Vs: Posti ja postin tehtävät
« Vastaus #18 : 5.10.2016 kello on 16:54 »
Eikös tuon kokoisen korotuksen saaneet kaikki töissäolijat postissa?
Pitäisikö joka toisen palkkoja pienentää ja joka toisen lisätä?
Minusta tuollainen korotusmenetelmä on tasapuolinen.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 17:20
Vs: Posti ja postin tehtävät
« Vastaus #19 : 5.10.2016 kello on 17:32 »
Postin työntekijät pissi omille jaloilleen viimeksi lakkoillessa. Olen kuullut että useampi yrittäjä turvautui matkahuoltoon silloin ja jäi sinne asiakkaaksi. Tämä siis koskee paketti puolta ei kirjeitä ja kortteja.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla: 8.02.2024 kello on 08:35
  • Strömma Kemiönsaari
Vs: Posti ja postin tehtävät
« Vastaus #20 : 5.10.2016 kello on 18:15 »
Smart postilla menee pikku paketit 5.9€ ympäri suomea.
Ei kai kukaan "hullu" jotain mattoa kahdella eurolla voi viedä.

No ei tässä kukaan kahden euron rahdin perään ole huutanutkaan vaan hintojen kohtuullistamisen perään.Onhan viiden euron mattokuljetus parempi bussin alustassa kuin ei rahtia ollenkaan ja silti bussi kulkee välimatkat oli rahtia tai ei.
Siispä kysymys voidaankin ääntää muotoon kuka"hullu"tyhjää bussia reitillä ajaa jos olisi mahdollisuus saada matosta vaikkapa 5euron rahdin!
Puhumattakaan että vanhat tavarat vaihtavat omistajaa ja tekee ihmiset tyytyväisiksi,luonto säästyy ja eurot vaihtaa omistajaa.
Eikös jotku ihan tee kauppaakin vanhoilla tavaroilla? Näin ainakin olen ymmärtänyt.Oikaiska a jos olen taas täysin väärässä. :D

                                                 t migel

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla: 5.01.2022 kello on 12:17
Vs: Posti ja postin tehtävät
« Vastaus #21 : 5.10.2016 kello on 18:27 »
No ei tässä kukaan kahden euron rahdin perään ole huutanutkaan vaan hintojen kohtuullistamisen perään.Onhan viiden euron mattokuljetus parempi bussin alustassa kuin ei rahtia ollenkaan ja silti bussi kulkee välimatkat oli rahtia tai ei.
Siispä kysymys voidaankin ääntää muotoon kuka"hullu"tyhjää bussia reitillä ajaa jos olisi mahdollisuus saada matosta vaikkapa 5euron rahdin!
Puhumattakaan että vanhat tavarat vaihtavat omistajaa ja tekee ihmiset tyytyväisiksi,luonto säästyy ja eurot vaihtaa omistajaa.
Eikös jotku ihan tee kauppaakin vanhoilla tavaroilla? Näin ainakin olen ymmärtänyt.Oikaiska a jos olen taas täysin väärässä. :D

                                                 t migel
Pikavuorot saa rahdista hyvän korvauksen.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla: 8.02.2024 kello on 08:35
  • Strömma Kemiönsaari
Vs: Posti ja postin tehtävät
« Vastaus #22 : 5.10.2016 kello on 18:32 »
Tätä sitä olen itsekin ihmetellyt kuinka postissa lähetetty "nouda postista" -paketti vaikka ihan Hki sisälläkin maksaa lähemmäs 20e kun eBaysta samanlaisen saa kuriirilla kiinasta suomeen ihan henk.koht. kotiovelle toimitettuna usein jopa halvemmalla :o

Aivan! Juuri näin.Itse Saksasta ostamani autonrenkaat ja aurinkopaneelit tuodaan kotipihaani ja rahti kuuluu hintaan!
Kiinasta ledivalot sun muut härpäkkeet kannetaan postilaatikkooni samaan hintaan.

Ei ihme että näissä maissa kauppa käy.Suomi hinnoittelee itsensä ulos markkinoilta jo pelkästään logistisilla kuluilla.

Ja mainitsemani 5euron mattorahti reiteillä jotka muutenkin kulkee ja tuhat tuonkaltaista kauppaa on 5000euroa kontra 0euroa.Kuka "hullu"jättää 5000euroa noukkimatta kun kuluihin ei tule nousua paitti bussikuskin teryleenit kiilottuu kun joutuu avaamaan rahtiluukun ja jumppaamaan portaat eestaas... :D :D :D  t migel

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 14:28
  • Autossa on pyörät
Vs: Posti ja postin tehtävät
« Vastaus #23 : 5.10.2016 kello on 19:10 »
No ei tässä kukaan kahden euron rahdin perään ole huutanutkaan vaan hintojen kohtuullistamisen perään.Onhan viiden euron mattokuljetus parempi bussin alustassa kuin ei rahtia ollenkaan ja silti bussi kulkee välimatkat oli rahtia tai ei.
Siispä kysymys voidaankin ääntää muotoon kuka"hullu"tyhjää bussia reitillä ajaa jos olisi mahdollisuus saada matosta vaikkapa 5euron rahdin!
Puhumattakaan että vanhat tavarat vaihtavat omistajaa ja tekee ihmiset tyytyväisiksi,luonto säästyy ja eurot vaihtaa omistajaa.
Eikös jotku ihan tee kauppaakin vanhoilla tavaroilla? Näin ainakin olen ymmärtänyt.Oikaiska a jos olen taas täysin väärässä. :D

                                                 t migel
Mut siinähän se kuljetusliike vaihtuu jo Postista > Matkahuolloksi , vaikka otsikossa puhutaan vain postista.
Itse olen hyljännyt Matkahuollon kun on niin kallis. Smart posti paljon halvempi.

Aivan! Juuri näin.Itse Saksasta ostamani autonrenkaat ja aurinkopaneelit tuodaan kotipihaani ja rahti kuuluu hintaan!
Kiinasta ledivalot sun muut härpäkkeet kannetaan postilaatikkooni samaan hintaan.
Kansainvälisten postisopimusten mukaan Suomen Posti joutuu Suomen alueella kuljettamaan tuon kiinan ledivalopaketin käytännössä ilmaiseksi, sinähän olet maksanut ne postikulut sinne Kiinaan.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:12.04.2018 kello on 18:08
  • Internet on loistava keino päästä nettiin.
Vs: Posti ja postin tehtävät
« Vastaus #24 : 5.10.2016 kello on 20:24 »
Aivan! Juuri näin.Itse Saksasta ostamani autonrenkaat ja aurinkopaneelit tuodaan kotipihaani ja rahti kuuluu hintaan!
Kiinasta ledivalot sun muut härpäkkeet kannetaan postilaatikkooni samaan hintaan.


Aivan, juurikin näin.
Viitsitään vielä marista postin hinnoittelusta samalla kun omalla toiminnallaan vaikuttaa siihen että posti joutuu korottamaan omia kuljetusmaksuja osasyynä "tilasin ulkomailta ja säästin" tyypit.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 14:12
  • Eipä turhia höttyillä :)
Vs: Posti ja postin tehtävät
« Vastaus #25 : 5.10.2016 kello on 20:30 »
Viitsitään vielä marista postin hinnoittelusta samalla kun omalla toiminnallaan vaikuttaa siihen että posti joutuu korottamaan omia kuljetusmaksuja osasyynä "tilasin ulkomailta ja säästin" tyypit.

No onneksi on noita muitakin vaihtoehtoja, kuten Matkahuolto ja R-Paketti, jotka myös kuskaavat paketteja, niin ei tartte alistua tuohon Postin hinnoitteluun. Sitäpaitsi sille ulkomailta tilaamiselle on ainakin allekirjoittaneella ihan toiset syyt kuin postikulut, mutta eipä tuota karmaisevaa postihintojen eroa Kiina vs. Posti voi silti kuin ihmetellä :-\

*****
  • LämmitinGuru
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 14:23
Vs: Posti ja postin tehtävät
« Vastaus #26 : 5.10.2016 kello on 20:33 »
Oli olemassa sellainen kuin max-postiennakkokirje joka maksoin 7,90 €, posti poisti kyseisen tuotteen ja tilalle tuli pakettimaksu, joka oli 4 € kalliinpi. En voi muuta sanoa, etta v***aa. Sata pakettia tekee 400 € ylimääräistä. Max-kirje oli liian suosittu lähetysmuoto. Kysykää vielä, että mitä mieltä olen postista. :-\
« Viimeksi muokattu: 5.10.2016 kello on 20:43 »

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 17:20
Vs: Posti ja postin tehtävät
« Vastaus #27 : 5.10.2016 kello on 20:39 »
Jos viellä postiennakolla niin sitten se vasta hinta nouseekin, no sama se on matkahuollollakin.

E: mjo33400 niimpä näky olevankin. Tuo rahan välittäminen maksaa ja matkahuolto panttaa rahaa viellä monta päivääkin ennenkuin se on myyjän tilillä.

*****
  • LämmitinGuru
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 14:23
Vs: Posti ja postin tehtävät
« Vastaus #28 : 5.10.2016 kello on 20:43 »
Ymmärsitkö oikein, puhuin postiennakko max-kirjeesta joka muuttui postiennakkopaketik si ja ero oli 4 €.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 14:36
Vs: Posti ja postin tehtävät
« Vastaus #29 : 5.10.2016 kello on 21:36 »
Kyllähän posti myy toisille eri hintaan; jos tilaan tukkurilta (Espoo tai Tre) työaseman 27-30" näytöllä minnepäin tahansa Suomea ovelle toimitettuna "Posti paketti 14":na. Rahti vakuutettuna maksaa 8-10 € ovelle toimitettuna klo 14 mennessä kun tilaus tukkurilla ed. päivänä ennen klo 12 :D