rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Miksi karavaanarit hankkivat perusautoja kalliimpia vetoautoja?  (Luettu 122784 kertaa)

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla: 2.12.2020 kello on 22:56
  • Tyhmä
    • Urheilua aktiiveille
Vs: Miksi karavaanarit hankkivat perusautoja kalliimpia vetoautoja?
« Vastaus #495 : 17.05.2017 kello on 22:39 »
Kattelee nettiauton läpi ,en viitti alkaa kertomaan. Etsivä löytää
Yksi mun asiakas vaihtaa 3v välein 4x4 vetoisensa uuteen ja aina joutuu 60% kaivamaan taskua.
No joo, tuo varmasti onnistuu jos ostaa sellaisen, että samaa korimallia saa vaikkapa 1.6 litraisella etuvetomanuaali bensalla ja 3 litraisella turbodiesel automaattinelivedol la ja valitsee jälkimmäisen. Siihen kun lastaa parilla kympillä mukavuutta niin saadaan yhtälö josta varmaan voi kadota tuo mainittu 60% kolmessa vuodessa.
Meikäläisen lompakosta huudellen tuo on tyhmää. Mutta jos on rahaa niin mikä ettei, ei niitä rahoja täältä mukaansa saa!

Pamauksen ( ja varmasti todella monen muun ) konsti ostaa uudehko, valmiiksi varusteltu ja huollettu on kyllä erinomainen tapa päästä hyvään käsiksi hieman huokeammin.

Tällähetkellä hallituksen jaamailut menee siihen malliin, että meillä taidetaan skipata ainakin yksi vaihto ja katsoa mitä tulevaisuus tuo. Sen verran arpapeliä menee mahdollisten verohelpotusten ja käyttömaksujen muokkaus että jo ihan "kostoksi" jätetään ostamatta.
Jälleenhän tuli sellainen spekulointi, että esim ladattavilta hybrideiltä voitaisiin poistaa hankinnan yhteydessä maksettava vero. No joo, hienoa. Mutta mitäs tapahtuu tällaisten mallien kaupalle sitä odotellessa?
Meni offiksi, pahoittelut. Mutta tällaista pyörii päässä kun autoja pohtii.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 14:32
  • Kulkija
Vs: Miksi karavaanarit hankkivat perusautoja kalliimpia vetoautoja?
« Vastaus #496 : 17.05.2017 kello on 22:47 »
Itse en jaksaisi renkaanpotkijoita ja kuoliaaksitinkaajia kuunnella. Vanha jää autokauppiaalle, sovittu väliraha maksetaan ja tuoreemmalla ajoneuvolla poistutaan paikalta jatkamaan normaalia elämää. Helppoa Thumb

Mihin haluaa rahansa käyttää. Autokauppiaiden lihottamiseen vai esimerkiksi reissaamiseen, oma valinta.

Mulla tinkaajat on jääneet lyhyisiin puheluihin. Hyvän korvauksen saanut siitä sietämisestä.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:28.03.2024 kello on 20:55
Vs: Miksi karavaanarit hankkivat perusautoja kalliimpia vetoautoja?
« Vastaus #497 : 17.05.2017 kello on 23:00 »
Mihin haluaa rahansa käyttää. Autokauppiaiden lihottamiseen vai esimerkiksi reissaamiseen, oma valinta.

Mulla tinkaajat on jääneet lyhyisiin puheluihin. Hyvän korvauksen saanut siitä sietämisestä.
Työssä käynnillä olen perustellut itselleni asiat joilla mukavuuden takia en pihistele. Esimerkiksi käyttöauton ja matka-auton huollot suorittaa joku muu. Autokaupassakin helpointa jättää vanha kulkine myyjälle. Jos itse myymällä saisi pari sataa lisää, en näe säästöä vaivan arvoiseksi. Työstä saadulla palkalla tämän palvelun kustannan mielelläni. Harrastekulkineiden huollot kuuluvat harrasteeseen.
Reissaamiseenkin on jäänyt taloudellista resurssia. Ja leivän päälle kokolihaa Thumb

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 14:32
  • Kulkija
Vs: Miksi karavaanarit hankkivat perusautoja kalliimpia vetoautoja?
« Vastaus #498 : 17.05.2017 kello on 23:04 »
Niinhän se useimmilla. Itte osaan vaan nauttia siitä parista sadastakin tai esim. tonnista, joka Touranista jäi ylimääräisenä kouraan. Kun sijoitan sen oikein.

Yrittäjät ymmärrän, kun he voi ehkä tienata paremmin omaa hommaansa tekemällä samaan aikaan. Minä voin hyvin myydä muutaman tunnin televisionkatseluai kaani.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:28.03.2024 kello on 20:55
Vs: Miksi karavaanarit hankkivat perusautoja kalliimpia vetoautoja?
« Vastaus #499 : 17.05.2017 kello on 23:11 »
Miten vapaa-aikaansa arvostaa. En parista satasesta kuuntelisi tinkaajien puheluita, tekisi autoesittelyjä ja koeajoreissuja.
Vapaa-aikani on hinnoiteltua.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 11:40
Vs: Miksi karavaanarit hankkivat perusautoja kalliimpia vetoautoja?
« Vastaus #500 : 17.05.2017 kello on 23:30 »
Koko autokauppapuoli on mielenkiintoisessa vaiheessa nyt.
Sälli osti muutama viikko sitten itselleen uuden käyttöauton, käytetty ja yksityiseltä. Samaan aikaan piti vanhaa autoa myynnissä.
Vanha käyttöauto VW Sharan 2l dieselillä, 150 000km ja DSG laatikolla ja hintaluokka noissa vajaa 25 000,-  Ei helpoimpia myydä itse. Tuo päättyi sitten autokapalle josta sen itse oli ostanut runsas vuosi sitten. Tarjosivat sellaisen hinnan, että sälli olisi myynyt sen suoraan sillä. Kohtalaisen pienellä katteella se on nyt myynnissä. Ostajalle turvallisempi vaihtoehto koska VAGin maine on kärsinyt ja tuota laatikkoa pelätään. Sälli laittoi muutamaan liikkeeseen s-postin ja linkin nettiauton ilmoitukseen. Kolme liikettä antoi ihan ok tarjouksen.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 05:46
Vs: Miksi karavaanarit hankkivat perusautoja kalliimpia vetoautoja?
« Vastaus #501 : 18.05.2017 kello on 06:40 »
Työssä käynnillä olen perustellut itselleni asiat joilla mukavuuden takia en pihistele. Esimerkiksi käyttöauton ja matka-auton huollot suorittaa joku muu. Autokaupassakin helpointa jättää vanha kulkine myyjälle. Jos itse myymällä saisi pari sataa lisää, en näe säästöä vaivan arvoiseksi. Työstä saadulla palkalla tämän palvelun kustannan mielelläni.

Vaununvaihdossa vanhan myyntiesittelyyn meni vajaa tunti ja sen jälkeen muutamassa puhelussa keskusteltiin homma finaaliin. Suoralla ostella uudempi ja säästö 3000 euroa verrattuna välirahaan.
Vaikka tuo summa on mielestäsi mitätön, kyllä se minusta kannatti ottaa omaan taskuun.
Mun puolesta voit elää helppoa elämää, kaupanteko ei ole vaikeaa jos sen osaa ;)

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 17:20
  • Autossa on pyörät
Vs: Miksi karavaanarit hankkivat perusautoja kalliimpia vetoautoja?
« Vastaus #502 : 18.05.2017 kello on 07:45 »
No joo, tuo varmasti onnistuu jos ostaa sellaisen, että samaa korimallia saa vaikkapa 1.6 litraisella etuvetomanuaali bensalla ja 3 litraisella turbodiesel automaattinelivedol la ja valitsee
Kyllä tuo kulkine on isoimmalla koneella ja kaikilla mausteilla. Reilun 70 k€ muistaakseni uusin ja 40k€ piti väliä antaa.

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla: 9.10.2020 kello on 12:17
    • East Coast Fellows
Vs: Miksi karavaanarit hankkivat perusautoja kalliimpia vetoautoja?
« Vastaus #503 : 18.05.2017 kello on 21:19 »
Kattelee nettiauton läpi ,en viitti alkaa kertomaan. Etsivä löytää
Yksi mun asiakas vaihtaa 3v välein 4x4 vetoisensa uuteen ja aina joutuu 60% kaivamaan taskua.

Suuri kiitos! Näin saadaan toimiva keskustelu aikaiseksi. Heitetään väite ja käsketään toisten etsiä peruste omalle väitteelleen.



Sent from my iPad using Tapatalk Pro

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 17:20
  • Autossa on pyörät
Vs: Miksi karavaanarit hankkivat perusautoja kalliimpia vetoautoja?
« Vastaus #504 : 18.05.2017 kello on 21:24 »

Suuri kiitos! Näin saadaan toimiva keskustelu aikaiseksi. Heitetään väite ja käsketään toisten etsiä peruste omalle väitteelleen.



Sent from my iPad using Tapatalk Pro
Joku voisi loukkaantua  :-[ Mutta se on se merkki joka osittain suomalaisen ex-puhelinfirman nimessä  ;)

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 22:54
Vs: Miksi karavaanarit hankkivat perusautoja kalliimpia vetoautoja?
« Vastaus #505 : 18.05.2017 kello on 21:32 »
Joku voisi loukkaantua  :-[ Mutta se on se merkki joka osittain suomalaisen ex-puhelinfirman nimessä  ;)

Ei helkkari, onko noita nuinkin kalliita olemassa :o Onhan tuo paljon muuttunut tuosta omasta mutta kuitenkin ...

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:28.03.2024 kello on 20:55
Vs: Miksi karavaanarit hankkivat perusautoja kalliimpia vetoautoja?
« Vastaus #506 : 18.05.2017 kello on 22:14 »
Vaununvaihdossa vanhan myyntiesittelyyn meni vajaa tunti ja sen jälkeen muutamassa puhelussa keskusteltiin homma finaaliin. Suoralla ostella uudempi ja säästö 3000 euroa verrattuna välirahaan.
Vaikka tuo summa on mielestäsi mitätön, kyllä se minusta kannatti ottaa omaan taskuun.
Mun puolesta voit elää helppoa elämää, kaupanteko ei ole vaikeaa jos sen osaa ;)
Vaunukaupasta en tiedä kun en ole moisia omistanut. Autoissa olen loppukäyttäjä jonka jäljiltä kapineen arvo on muutamissa tonneissa. Muutaman satasen mahdollinen voitto vaivaan nähden ei kiinnosta.
Matkakulkineen ostan aina liikkeenharjottajal ta joka vastaa myymästään. Märkäpommi yksityiseltä ei ole vaihtoehto. Thumbd
Ja vanha jää liikkeenharjoittaja n murheeksi. Siinäkin: Muutaman satasen mahdollinen voitto vaivaan nähden ei kiinnosta.
« Viimeksi muokattu: 18.05.2017 kello on 22:58 »

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 17:20
  • Autossa on pyörät
Vs: Miksi karavaanarit hankkivat perusautoja kalliimpia vetoautoja?
« Vastaus #507 : 19.05.2017 kello on 04:47 »
Ei helkkari, onko noita nuinkin kalliita olemassa :o Onhan tuo paljon muuttunut tuosta omasta mutta kuitenkin ...
Kaikkee on kallista versiota. Niin sinun kuin minunkin kulkimen uudempia versioita. Mutt se on hyvä että näitä joku ostaa uusina niin meille riittää käytettyjä.
« Viimeksi muokattu: 19.05.2017 kello on 07:18 »

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 05:46
Vs: Miksi karavaanarit hankkivat perusautoja kalliimpia vetoautoja?
« Vastaus #508 : 19.05.2017 kello on 06:15 »
Vaunukaupasta en tiedä kun en ole moisia omistanut. Autoissa olen loppukäyttäjä jonka jäljiltä kapineen arvo on muutamissa tonneissa. Muutaman satasen mahdollinen voitto vaivaan nähden ei kiinnosta.
Matkakulkineen ostan aina liikkeenharjottajal ta joka vastaa myymästään. Märkäpommi yksityiseltä ei ole vaihtoehto. Thumbd
Ja vanha jää liikkeenharjoittaja n murheeksi. Siinäkin: Muutaman satasen mahdollinen voitto vaivaan nähden ei kiinnosta.

Tämäpä taas selittää paljon kommentointisi tasoa tässäkin ketjussa.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 14:32
  • Kulkija
Vs: Miksi karavaanarit hankkivat perusautoja kalliimpia vetoautoja?
« Vastaus #509 : 19.05.2017 kello on 08:22 »
Tämäpä taas selittää paljon kommentointisi tasoa tässäkin ketjussa.

Useimmat kärkkäät kommentit perustuvatkin oman subjektiivisen kannan puolustamiseen ilman, että omaa asiantuntemusta muusta. Itse tuota pyrin välttämään, mutta ei se aina onnistu. Heikoimmillaan se on silloin, kun pidetään huonona sitä, mitä ei hallita tai mihin ei muuten kyetä.