Kirjoittaja
Aihe: ALDE 3010 (Luettu 11143 kertaa)
« Vastaus #1 : 2.08.2016 kello on 12:59 »
Minä tarkistaisin ensimmäiseksi nestemäärän ja pakkasen kestävyyden eli jos liian paljon pakkasta kestävää ei siirrä lämpöä riittävästi vaan kuumentaa. Aika vanhat on liemet jos ovat alkuperäiset, voisitko vaihtaa niin saisit samalla tuon kestävyyden oikealle tasolle? Itse kun säilytän autoa täällä Etelä-Suomessa ulkona niin en käytä yli -30 asteen kestävyyttä. Jos pakkanen on pitkäaikaista niin joskus vien sinne kuivan pakkasilman lisäksi sähköisen ilmakuivaimen joka lämmittää hiukan sisäilmaa siten ettei täällä ikinä mene kylmäksi että oli rikkoutumisvaara. Sitten pakkasten hellittäessä ja kosteuden lisääntyessä se saa olla muutaman päivän vielä sitä kondenssia pois ottamassa ja silloin sitä tulee ehkä puoli litraa.
« Vastaus #2 : 2.08.2016 kello on 14:39 »
OHEAT 1 tämä viesti on tullut liian tutuksi. Vika on ollut uudesta asti, vaunu Hoppy 540 vm 2008. Vika esiintyy kaasulla ja sähköllä ja molemmilla pumpuilla. Välillä menee pitkiä aikoja ettei ilmene. Useimmiten lämmityksen alussa melko pian, patterit kyllä alkaa lämmetä ja sitten taan vikku oheat 1. Ei tähän takuu aikanakaan apua löytynyt ja olen yleensä kesällä vaunuillut, nyt taas syksy tulossa. APUVA !!
Onko Alden ohjauspaneeli kytketty Hobbyn omaan paneeliin?
« Vastaus #3 : 2.08.2016 kello on 15:00 »
Ei -08 :ssa ole tehty vielä omaa panelia Hobbyissa
« Vastaus #4 : 2.08.2016 kello on 17:05 »
Tässä vuosimallissa on vielä tämä vanhempi alden oma paneeli. Mutta kyllä siitäkin on harmia riittänyt, en tosin voi sanoa mistä nämä ongelmat oikein johtuu,mutta iän myötä ovat lisääntyneet niin kuin omistajallakin.
« Vastaus #5 : 2.08.2016 kello on 21:49 »
Tässä vuosimallissa on vielä tämä vanhempi alden oma paneeli. Mutta kyllä siitäkin on harmia riittänyt, en tosin voi sanoa mistä nämä ongelmat oikein johtuu,mutta iän myötä ovat lisääntyneet niin kuin omistajallakin.
Vaihda toi mikrotemp. Kokeilla voit kun oikosuljet sen. 
« Vastaus #6 : 3.08.2016 kello on 09:28 »
Kiitos hyvästä neuvosta,vielä en ole saanut tätä osaa. Olisin halukas tietämään tämän mikrotemp komponentin toimintaa. Koska lämmitys alkaa toimimaan jopa parin vuorokauden härnäämisen jälkeen. Viime yönä oli lämmitys toiminut koko yön, tosin nyt meni tuossa pihassa harjoitellessa viikko. Palaan asiaan kun saan tämän osan. KIITOS !!
« Vastaus #7 : 3.08.2016 kello on 11:26 »
Kiitos hyvästä neuvosta,vielä en ole saanut tätä osaa. Olisin halukas tietämään tämän mikrotemp komponentin toimintaa. Koska lämmitys alkaa toimimaan jopa parin vuorokauden härnäämisen jälkeen. Viime yönä oli lämmitys toiminut koko yön, tosin nyt meni tuossa pihassa harjoitellessa viikko. Palaan asiaan kun saan tämän osan. KIITOS !!
Osta 100 asteinen tilalle.
« Vastaus #8 : 4.08.2016 kello on 10:39 »
Taas tuli seinä vastaa. Alde ei myy näitä mikrotemp kompponenttia ja kertovat että vika on joku muu mikä tämän aiheuttaa. Eilen tuli sitten tuttu OHEAT 1 taas parin päivän viiveelä. Toimiiko tämä mikrotemp niin että se virittyy uudelleen toimintaan ja taas joskus sopivan ajan kuluttua vilkuttaa oheat 1. Nyt on ongelma mistä tämän osan saan en ole vielä elekroniikka liikkeitä tutkiskellut. Tuntuu vaan olevan sellaista pisneksen makua tuolta alden puolelta. Sain juuri viestin että mikrotemp Löytyy Lahdesta,eikä maksa maltaita.
« Vastaus #9 : 4.08.2016 kello on 11:02 »
Taas tuli seinä vastaa. Alde ei myy näitä mikrotemp kompponenttia ja kertovat että vika on joku muu mikä tämän aiheuttaa. Eilen tuli sitten tuttu OHEAT 1 taas parin päivän viiveelä. Toimiiko tämä mikrotemp niin että se virittyy uudelleen toimintaan ja taas joskus sopivan ajan kuluttua vilkuttaa oheat 1. Nyt on ongelma mistä tämän osan saan en ole vielä elekroniikka liikkeitä tutkiskellut. Tuntuu vaan olevan sellaista pisneksen makua tuolta alden puolelta. Sain juuri viestin että mikrotemp Löytyy Lahdesta,eikä maksa maltaita.
http://www.partco.biz/verkkokauppa/advanced_search_result.php?keywords=l%E4mp%F6sulake&osCsid=sovl747r1itendgbvt1vnokls4&x=0&y=0
« Vastaus #10 : 4.08.2016 kello on 19:07 »
Mikrotemp rupeaa pätkimään ohjauspaneelin jännitettä ja samalla myös lämmitin piirilevyn.
« Viimeksi muokattu: 4.08.2016 kello on 19:47 »
« Vastaus #11 : 4.08.2016 kello on 19:15 »
Kyllä alkaa olla vaikeaa, sulakkeita löytyy Lahdesta, mutta minä en löydä omasta vaunusta sulakkeen paikka. Tämä peltilaatikko on aivan erinlainen,ja saman näköistä nappulaa ei löydy. Vika on kyllä minussa,olen hieman arka tämmöisissä tehtävissä.
« Vastaus #12 : 4.08.2016 kello on 19:54 »
Kyllä alkaa olla vaikeaa, sulakkeita löytyy Lahdesta, mutta minä en löydä omasta vaunusta sulakkeen paikka. Tämä peltilaatikko on aivan erinlainen,ja saman näköistä nappulaa ei löydy. Vika on kyllä minussa,olen hieman arka tämmöisissä tehtävissä.
Nyt olis varmaan hyvä ottaa kuva lämmittimestä. Mustan kotelon alla päädyssä on piirilevy pystyssä. 
« Vastaus #13 : 4.08.2016 kello on 20:09 »
LÖYTYI !!! Olin vaan arka ja avasin vain päälyskannen,ja tottelevaisena poika en mennyt pitemmälle. Tämä viesti tuli sillä aikaa, varovasti kurkistin seuraavan kannen alle,ja sieltä se potilas löytyi.Huomenna käyn ostoksilla ja ostan mikrotemp sulakkeen. Jospa tämä alkaa lutviutumaan.KIITOS !
« Vastaus #14 : 4.08.2016 kello on 20:24 »
LÖYTYI !!! Olin vaan arka ja avasin vain päälyskannen,ja tottelevaisena poika en mennyt pitemmälle. Tämä viesti tuli sillä aikaa, varovasti kurkistin seuraavan kannen alle,ja sieltä se potilas löytyi.Huomenna käyn ostoksilla ja ostan mikrotemp sulakkeen. Jospa tämä alkaa lutviutumaan.KIITOS !
Ei se välttämättä ole se vika, mutta kun tuon eliminoit niin päästään eteenpäin. Mikrotemp on Alde 3010:n yleisin vika.
|