Kirjoittaja
Aihe: Asuntovaunu kuorma-auton lavalle (Luettu 52855 kertaa)
« Vastaus #91 : 31.03.2016 kello on 19:42 »
Että sellainenkin sitten pitäisi rakentaa, vaikka auton umpikorin alla on jo apurunko olemassa. Tori.fi on myynnissä kuorma-auto jonka umpikoriin tee se itse mies / nainen on asunto-osan rakentanut. Eipä oikein rohkaiseva ole tämäkään esimerkki. http://www.tori.fi/keski-suomi/Mercedesbenz_914_25639843.htm?ca=18&w=3
Ilmoituksessa myös kommentti: "Leimalle ei paljon laittoa". Pelottava kommentti, varsinkin kun kyseessä kuorma-auto. Tulee äkkiä maksamaan tuhansia.
anteeks, va kommentistasi paistaa kädettömyys, jos kuuen 40 x 60 x 2 profiiliputkien pätkiminen ja yhteenliittäminen plus nurkkiin lavalukkojen vastakappalaiden asentaminen on iso homma ni kannattas varmaan mittii mitä on tekemässä... mielenkiintonen projekti ja toivottavasti pääset haluamaasi lopputulokseen 
« Vastaus #92 : 31.03.2016 kello on 19:44 »
Että sellainenkin sitten pitäisi rakentaa, vaikka auton umpikorin alla on jo apurunko olemassa.
Kannattasko lukasta edes kerran se mitä sinulle on projektiin ehdotettu 
« Vastaus #93 : 31.03.2016 kello on 20:04 »
Nyt olen sen verran seurannut tätä otsikkoa, että ........ Aloitetaanpa alusta. Olen etsinyt selkeää vastausta kysymykseeni, mutta en ole löytänyt.
Kysymys kuuluu: Minulla umpikori kuorma-auto takalaitanostimella . Mitä sanoo laki, jos otatan tuon korin pois ja panen asuntovaunun lavalle.
Tuskin kukaan tietää vastausta kysymykseesi, kun tuskin kukaan on tuollaista tehnyt. Toiseksi, sinulla taitaa olla riittävän selvät pasmat, mitä aiot tehdä. Kaikki ehdotukset saavat täystyrmäyksen.
« Vastaus #94 : 31.03.2016 kello on 20:39 »
Nyt olen sen verran seurannut tätä otsikkoa, että ........
Aloitetaanpa alusta.
Tuskin kukaan tietää vastausta kysymykseesi, kun tuskin kukaan on tuollaista tehnyt.
Toiseksi, sinulla taitaa olla riittävän selvät pasmat, mitä aiot tehdä. Kaikki ehdotukset saavat täystyrmäyksen.
Ei ole pasmat vielä selvät. Katsastuskonttorill e olen eilen laittanyt kyselyn kuvineen, mutta eipä ole vastausta vielä tullut. Kyllä hyviä ehdotuksia on tullut. Täystyrmäyksen on saaneet ainoastaan ne, joissa ehdotetaan asunto-osan rakentamista umpikoriin nopeasti, pienellä työllä ja halvalla. Kun olen katsellut noita myynti-ilmoituksia juuri tälläisistä omavalmisteista, niin en ole löytänyt yhtäkään siedettävää versiota. Jos tasokkaan aikoo rakentaa kaikin perusmukavuuksi, niin rahaa pitää käyttää ja satoja työtunteja. Lisäksi kaasu- ja sähköasennukset pitää olla luvat omaavan ammattilaiset tekemiä. Muutoin ei mene katsastuksessa läpi. Huomattavan usein näissä omavalmisteissa on "katsastus jäänyt tekemättä", "mennyt epähuomiossa umpeen" tai "pientä laittoa ennen leimaamista"
« Vastaus #95 : 31.03.2016 kello on 21:07 »
jos olet samanlaisia kysymyksiä laittanut konttorille kuin tänne et saa vastausta ikinä. pitää olla hyvin selvitetty mitä tehdään ja miten, mielummin kuvat mukana miten kiinitys toteutetaan ja aine paksuudet kiinikkeistä. jos jotain vastausta haluaa.
« Vastaus #96 : 31.03.2016 kello on 21:18 »
.. Täystyrmäyksen on saaneet ainoastaan ne, joissa ehdotetaan asunto-osan rakentamista umpikoriin nopeasti, pienellä työllä ja halvalla. Kun olen katsellut noita myynti-ilmoituksia juuri tälläisistä omavalmisteista, niin en ole löytänyt yhtäkään siedettävää versiota. Jos tasokkaan aikoo rakentaa kaikin perusmukavuuksi, niin rahaa pitää käyttää ja satoja työtunteja. Lisäksi kaasu- ja sähköasennukset pitää olla luvat omaavan ammattilaiset tekemiä. Muutoin ei mene katsastuksessa läpi. Huomattavan usein näissä omavalmisteissa on "katsastus jäänyt tekemättä", "mennyt epähuomiossa umpeen" tai "pientä laittoa ennen leimaamista"
Jos tämä aiemmin esillä ollut on huonosti toteutettu http://www.nettikaravaani.com/omavalmiste/k-a/1386018Jostakin saku vaunusta purettu tekniikka. Jos mietit hintaa, niin etkös ole sijoittamassa enempi mitä tuosta pyydetää (huomioiden MB:n hinta) - valmis peli. Ainakin minusta todella paljon paremman näköinen kuin muut esillä olleet vaihtoehdot.. Toki, jos alkup. k-a vaihtoehdossa pysyt, ei mitään kiinteää matkakoppia voi ajatella.
« Vastaus #97 : 31.03.2016 kello on 21:29 »
jos olet samanlaisia kysymyksiä laittanut konttorille kuin tänne et saa vastausta ikinä. pitää olla hyvin selvitetty mitä tehdään ja miten, mielummin kuvat mukana miten kiinitys toteutetaan ja aine paksuudet kiinikkeistä. jos jotain vastausta haluaa.
Kuvan halutusta lopputuloksesta olen laittanut. Kiinnityksestä en kysynyt, koska jos tämä projekti siihen etenee, niin kiinnityksen tekee Truck Service Kouvola, jolloin siitä tulee sellainen kuin pitää, eikä katsatuskonttorilla ole valittamista.
« Vastaus #98 : 31.03.2016 kello on 21:40 »
Kuvan halutusta lopputuloksesta olen laittanut. Kiinnityksestä en kysynyt, koska jos tämä projekti siihen etenee, niin kiinnityksen tekee Truck Service Kouvola, jolloin siitä tulee sellainen kuin pitää, eikä katsatuskonttorilla ole valittamista.
Laita meillekkin se kuva nähtäväksi. Itsellä häilyy kuva mielessä, kulkimesta jossa oli kevyt kuorma-auton kopin taakse viritetty matkailuvaunu. Näky oli vähintäänkin erikoinen. Lykkyä tykö projektiin. Onhan se saanut jo monta sivua kirjoitusta meille, ja niille jotka miettivät samanlaista ratkaisua.
« Vastaus #99 : 31.03.2016 kello on 21:49 »
Jos tämä aiemmin esillä ollut on huonosti toteutettu http://www.nettikaravaani.com/omavalmiste/k-a/1386018 Jostakin saku vaunusta purettu tekniikka. Jos mietit hintaa, niin etkös ole sijoittamassa enempi mitä tuosta pyydetää (huomioiden MB:n hinta) - valmis peli. Ainakin minusta todella paljon paremman näköinen kuin muut esillä olleet vaihtoehdot.. Toki, jos alkup. k-a vaihtoehdossa pysyt, ei mitään kiinteää matkakoppia voi ajatella.
Tämä on kunnolla tehty, mutta hintakin on myös sen mukainen. Jäljestä paistaa myös se, että asennuksissa on käytetty ammattilaisen työtä ja suunnittelua. Olen kyllä kallistumassa sen kiinteän asennuksen ja matkailuautoksi katsastamisen kannalle käyttöverosta huolimatta, koska autohan on käytössä vain osan vuotta. Ei se minun MB enää kovin kallis ole vaikka onkin erittäin hyväkuntoinen ja kone melkeinpä uutta vastaavassa kunnossa. Vuosimalli on kuitenkin -97
« Vastaus #100 : 31.03.2016 kello on 21:53 »
Kannattasko lukasta edes kerran se mitä sinulle on projektiin ehdotettu 
Olen lukaissut, ja tiettävästi vastannutkin, etten ala mitään ylimääräistä apurunkoa tekemään, koska se on tarpeeton. Umpikorin alla on poikittaispalkit olemassa.
« Vastaus #101 : 31.03.2016 kello on 22:00 »
« Vastaus #102 : 31.03.2016 kello on 22:00 »
eli mitään vastausta et tule saamaan koska et ole kertonut miten asennus tehdään. oletan että olet jo käynyt juttelemassa truck servicen kanssa asiasta pystytäänkö kaapin apurungosta hyödyntämään jotain vai pitääkö kiinitys tehdä auton omaan runkoon.
« Vastaus #103 : 31.03.2016 kello on 22:25 »
eli mitään vastausta et tule saamaan koska et ole kertonut miten asennus tehdään. oletan että olet jo käynyt juttelemassa truck servicen kanssa asiasta pystytäänkö kaapin apurungosta hyödyntämään jotain vai pitääkö kiinitys tehdä auton omaan runkoon.
Uskon että vastaavat, koska kysymykseni oli lähinnä, että pitääkö katsastaa matkailuautoksi. En ole vielä jutellut, mutta menen varmaan lähipäivinä, kun muutoinkin pitää ajaa jarrut ja pakokaasut ennen vuosikatsastusta. En kuitenkaan näe mitään syytä miksi kaapin apurunkoa ei pystyisi hyödyntämään.
« Vastaus #104 : 31.03.2016 kello on 22:41 »
Laita meillekkin se kuva nähtäväksi. Itsellä häilyy kuva mielessä, kulkimesta jossa oli kevyt kuorma-auton kopin taakse viritetty matkailuvaunu. Näky oli vähintäänkin erikoinen. Lykkyä tykö projektiin. Onhan se saanut jo monta sivua kirjoitusta meille, ja niille jotka miettivät samanlaista ratkaisua.
Jos se nyt tosiaan tulis olemaan tämän suuntainen .. https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Practical_Idea_-_MB_truck_with_caravan.jpgja vielä ajatuksella tehty, niin eihän tuo mikään kauhistus ole, jos vielä tekee teippaukset/ ja maalaukset siistit ja yhtenäiset. Tulee kuormurille uutta elämää uudella ajatuksella ja persoonallisuudella, sekä varmasti herättää mielenkiintoa ja parranpärinää. Tärkeintähän aina on se että omistaja on tyytyväinen luomukseensa. Tuossa tuli ajatus noista portaista sinne ylös, että kantsii katsoa siinä vaunun asennusvaiheessa sopiva kotelorakenne vaikka sinne rungon välikköön mihin saa ne raput kätevästi lykättyä säiltä suojaan ja käyttöä varten vedettyä ulos.. Raput kantsii vaikka teetättää jollain alumiinihitsaajalla niin tulee turvalliset, jos valmiina ei satu löytymään.
« Viimeksi muokattu: 31.03.2016 kello on 23:13 »
|