Näkökulmia asiaan näyttää tulleen runsaasti. Yritän valottaa niistä muutamia.
Yrittäisin saada lavalle mahdollisimman ison vaunun (pituudeltaan siis). Lavan pituus on noin 6,3 m. Siksi myös mielellä irroitaisin sen vetoaisan vaunusta, kun se vie ihan turhaan tilaa siitä pituudesta.
Rekisteriotteessa lukee tosiaan umpikori, mutta jos se muutetaan niin, että on vain lava niin vaaditaanko siihen jonkun korkuiset laidat myös, niin että pelkkä lava ei onnistu. Toisaalta olen kyllä nähnyt työkoneita kuljetettavan pelkällä lavetilla.
Joku sanoi siitä polttoaineenkulutuk
sesta, että onko taloudellisesti kannattavaa. Mielestäni menee yllättävän pienellä kulutuksella. Olisikohan noin 13-14 litraa sadalla. Koneena on 6 litran turbodiesel 125 kW. Tuollainen reilun tonnin painoinen vaunu ei käytännössä paina mitään siellä lavalla ja ilmanvastus pienempi, kuin kopan ollessa päällä.
On minulla henkilöautokin. Se jaksaa kyllä vetää koska on S-sarjan mersu 4,2 litran koneella ja KW:t on 210, mutta polttoainekulut tällä vetäessä tulevat selkeästi korkeammaksi.
On myös muita tekijöita, kuten: Vaikka C-kortti onkin, niin se pikku-e puuttuu. Aikanaan jäi tuo kaikkien oikeuksien kortti vain muutamasta kuukaudesta kiinni, että se olisi tullut minulle automaattisesti. Sitten puuttu vielä vetokoukko tästä s-mersusta, joka sekin maksaa.