Sent from my iPad using Tapatalk
Sent from my iPad using Tapatalk
|
Sent from my iPad using Tapatalk Meidän atriassa on joku truma,siis pelkkä ilmalämmitys,yksinkertaiset ikkunat. On siinä kyllä tarra oven pielessä ett skandinavian edition. Kyllä me nollakelissä ollaan tarettu mutta lämmitin tuntuu puhaltavan kokoajan ja kaasua menee niin mahdottomasti. Ei tulis mieleenkään kokeilla yöpymistä -25 asteen pakkasessa tossa meidän autossa. Mikä mallimerkintä arskalla? Oltiin kylpylässä juuri ja oli sähköpaikka, sähköpatruuna päällä ja kaasu meni välillä päälle, yöllä oli varmaan ollu 15 pakkasta, lattian mukavuus lämpö oli myös päällä. Meidän auto on kanssa scandinavia edition. 30 pakkasista ei vielä kokemusta. Siis ei mulla ole mitään sähköpatruunaa, ainut on toi ilmalämmitys kaasulla ja tosiaan onhan tuossa myös lattialämmitys. Eli tää on sellainen kolmen vuodenajan auto. Korjasin tuon malli merkin oikeeksi Hymerissä on kaasunkulutus vielä -20 C ihan kohtuullinen. Eristyksillä on merkitystä ja voihan ilmanvaihdossakin olla eroja.Jo vain on,ainakin meillä sopivalla tuulella verhot lepattaa vaikka akkunat on kiinni. Siis mulla on 05 mallinen alkovimalli,oliskohan mallimerkintä sp660 tai jotain sinnepäin.Meillä myös taannoinen Scandinavia edition Adria oli samanlainen kaasusyöppö. Lisäksi lämmön jakautuminen ei ollut hyvä. Liekkö noissa sitten tuurista tai vuosimallista kiinni minkälainen sattuu tulemaan. Hymerillä olen pärjännyt oikein hyvin Lapin pakkasissa.
Hymerissä on kaasunkulutus vielä -20 C ihan kohtuullinen. Eristyksillä on merkitystä ja voihan ilmanvaihdossakin olla eroja. Tämä kiinnostaa. Voidaanko määritellä "kohtuullinen"? Siis mulla on 05 mallinen alkovimalli,oliskohan mallimerkintä 655SP tai jotain sinnepäin. Onko tuossa kaksoispohja? Tämä tuntuu tuon dethleffsin jälkee todella lämpimältä. Tämä kiinnostaa. Voidaanko määritellä "kohtuullinen"? Eiköhän se "kohtuullinen" tarkoita 2-3 vuorokautta ja aikoinaan TM:ssä oli matkailuautovertail u jossa mainittiin itse eristyksellä olevan pieni osuus itse auton lämpimänä pysymiseen, ikkunoiden määrä ja se miten tuuletus on hoidettu on se suurin juttu näissä. Mutta ainahan sitä kannattaa "laatua" kehua, eihän siitä muuten mitään tulisi. ![]()
ei se kuule selviä täällä palstalla mikä on talvilämmin auto, koska se on kaikilla. parhaiten tiedät sen kun otat koeajolle ja käyt testaamassa. ![]()
![]() miten tuuletus on hoidettu on se suurin juttu näissä. Eipä taida kovin monessa autossa olla LTO tai PILP ![]() Yleensä kuudesta kahdeksaan ja niilläkin pärjää mutta mukavuus taso lämmön vaihtelun suhteen suurta. Mutta kun suutimia 10 tai yli alkaa olla aika tasalämpöinen. Ja se on se tärkein asia ole eriste materiaali. Laskeppa huviksesi paljonko on ero 30 mm uretaanilla{ hymer} verrattuna 30 mm styroks italin ihmeeseen. per neliö watteina. Saattaa vastaus yllättää myös kiviseinä miehet. Eli se mikä tekee talvi vehkeen on lämmön jaon tasaisuus. Vesisäiliöt ja niiden venttiilit lämpimässä tilassa. Ovien tiiveys. Ikkunoiden tiiveys ja tupla lasisuus.
Jos on ilmalämmitys niin kymmenen ilma jakosuutinta kertoo jo paljon. Entäs ajaessa pakkaskelissä, miten ruma hyödyntää moottorin lämpöä. ![]() |