Tekniikkakeskustelut > Kori ja alusta
Takaäärivalon lampun vaihto??
-------:
--- Lainaus käyttäjältä: Bavaria - 11.03.2016 kello on 11:07 ---Taitaa olla ledivalo eli irroitetaan vanha kokonaisena ja laitetaan uusi kokonainen tilalle.
(Kuva piiloitettu, klikkaa tätä niin näet kuvan.)
Osassa ledvaloja on johdot saman värisiä ja toisessa kaapelissa saattaa olla vain juomu tai kapea raita valkoista eli kun kytkee, niin tarkana ettei heti kärähdä uusi.
--- Lainaus päättyy ---
Yksikään ledi ei oo mulla vielä kyrvähtänyt, vaikka johdot väärin päin, se ei syty vaan. Jos paat väärän jännitteisen esim. 12 volttisen 24 volttiseen järjestelmään, niin tulee toiminta savua.
heguli:
ledivalo ei voi palaa, jos johtimet kytketään väärin päin . SE ON DIODI. Jos vääränvärinen johto väärään napaan, ei vain pala eli ei syty valo . Vaihda johtimet keskenään. Yleensäkään ledi ei "pala" vuosikausiin. Luvataan 10.000 tunnin paloaikoja.
0yxxy0:
--- Lainaus käyttäjältä: heguli - 12.03.2016 kello on 23:38 --- Vaihda johtimet keskenään. Yleensäkään ledi ei "pala" vuosikausiin. Luvataan 10.000 tunnin paloaikoja.
--- Lainaus päättyy ---
Jos lamppu vanha niin eikat johdot oo itestään vaihtanut paikaa. Ostin/laitoin 4 työvaloa työautoon (5 lediä aina kopassaan) niin yhdestä näistä on pimentynyt 2 lediä, eli tässä sattunut vaan huonompi laatunen yksilö, eikä näitä polteta edes joka työpäivä.
K.E.V:
Eihän noita tartte kattoo kuin Mersujen lisäjarruvaloja. Siellä täällä palaa ledi , välissä pimeyttä. Kyllä ne Ledit voi kärähtää. Oikeammin niistä hajoaa joku lutikka mitkä on pienellä piirikortilla tuossakin sivuvalossa. Itse vaihtanut noita 2 kpl. Edellisestä vaunusta ei ainoatakaan samalla ajanjaksolla. Omassa vaunussa on sisälläkin valot ledeillä. Pääosa oli ja loput vaihdoin itse.
mjo33400:
Kyllä tuo led-valolta vaikuttaa. http://www.virtasenkauppa.fi/talmu-1181-led-aarivalo-5-m-964.295-161-16529
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta