Tekniikkakeskustelut > Kori ja alusta
Takaäärivalon lampun vaihto??
seppoko:
--- Lainaus käyttäjältä: Yrjö - 15.03.2016 kello on 18:46 --- Joskus muistan tapauksen, jossa lampun maadoitus oli otettu korin ulko pellistä (en tiedä onko sinun autossa pelti vai muovi seinät). Uutena se oli toiminut, vanhempana oli viereisestä kori levystä vedetty hyppylanka, jotta lamppu maadoittui.
--- Lainaus päättyy ---
Mulla oli (ainakin) eräässä Burstnerissa noin. Kun siinä lakkasi maadoitus toimimasta, niin peltien väliin piti laittaa ruuvi. Jo alkoi pelittää.
Mitä tuossa on? No ainakin kaksi johtoa menee lampulle. Toivottavasti koko matkan, alas asti.
Ossi66:
--- Lainaus käyttäjältä: seppoko - 15.03.2016 kello on 19:28 ---Mulla oli (ainakin) eräässä Burstnerissa noin. Kun siinä lakkasi maadoitus toimimasta, niin peltien väliin piti laittaa ruuvi. Jo alkoi pelittää.
Mitä tuossa on? No ainakin kaksi johtoa menee lampulle. Toivottavasti koko matkan, alas asti.
--- Lainaus päättyy ---
Pitäs olla alumiiniruuveja, ettei ruuvi syö alumiinia siitä ympäriltään ;D
Kun reikä isonee, maadoitus ei enää pelaa. Siksi pitäisi aina olla maadoitus johdolla.
seppoko:
--- Lainaus käyttäjältä: Ossi66 - 15.03.2016 kello on 20:18 ---Pitäs olla alumiiniruuveja, ettei ruuvi syö alumiinia siitä ympäriltään ;D
Kun reikä isonee, maadoitus ei enää pelaa. Siksi pitäisi aina olla maadoitus johdolla.
--- Lainaus päättyy ---
Pelasi ainakin sen aikaa kun oli mulla.
88k5:
Niin, Sepon aloitus kuvassa kyllä vahvasti näyttää, että auton asuntokoppa on muovi/lasikuitupintainen. Alumiinia välissä, jos lainkaan..
Ei varmaan nykyautoissa ole yritettykään tehdä mitää galvaanisia sähköpareja heikompaa poltellen, eli mitään maadoitushässäkkää koriin..
Fordin etis-järjestelmästä saa kuka tahansa kadun tallaaja speksit (pitää penkoa vain VIN-koodi autosta), joissa on kerrottu mistä päin autoa löytyy etu-, taka-, sivu- ja äärivalojen pistokkeet - niitä löytyy valmiina rungosta vaikka Fordi olisi toimittanut vain autonraakileen. On tietty harmi, jos korinrakentaja ei tiedä välitä näistä mitään, vaan lykkää tavaloille extrakuormaa ryöväreillä..
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta