Tekniikkakeskustelut > Kori ja alusta
Takaäärivalon lampun vaihto??
seppoko:
Nyt olen tutkinut lamppua lisää. Se on hehkulamppu. Lamppu tulee sen verran ulos, että pihdeillä saa juuri ja juuri kannasta kiinni. Sen jälkeen pyörittämällä pitäisi lähteä ulko-osa irti.
Nyt olikin poltin ehyt, siis vika muualla. Thumbd Thumbd
88k5:
^
Jos sulla on vielä se äärivalo irrallaan, mittaa (ilman polttimoa, parkkivalot päällä tietty) sieltä polttimokannasta jännite. Sulla varmaan yleismittari on.
Jos puhdas 0 V antaa - varmaan katkos jossain/liitin irti.. mutta jos sieltä useita voltteja tulee; hapettunut liitos jossain.. liittimet rassaten ja rasvaten..
Rölli:
--- Lainaus käyttäjältä: seppoko - 15.03.2016 kello on 14:14 ---Nyt olen tutkinut lamppua lisää. Se on hehkulamppu. Lamppu tulee sen verran ulos, että pihdeillä saa juuri ja juuri kannasta kiinni. Sen jälkeen pyörittämällä pitäisi lähteä ulko-osa irti.
Nyt olikin poltin ehyt, siis vika muualla. Thumbd Thumbd
--- Lainaus päättyy ---
Monessa as autossa ollut jotain typerii rosvoliitoksii tai vastaavii siel takalampun lähellä helman alla mistä haara lähtenyt äärivalolle
seppoko:
--- Lainaus käyttäjältä: Rölli - 15.03.2016 kello on 16:43 ---Monessa as autossa ollut jotain typerii rosvoliitoksii tai vastaavii siel takalampun lähellä helman alla mistä haara lähtenyt äärivalolle
--- Lainaus päättyy ---
Näin ajattelin, tai oikeastaan tiesinkin. Mutta tarkemmat tutkimukset jäävät lumettomaan aikaan kun toi ei sovi kumpaankaan mun talliin.
Yrjö:
Joskus muistan tapauksen, jossa lampun maadoitus oli otettu korin ulko pellistä (en tiedä onko sinun autossa pelti vai muovi seinät). Uutena se oli toiminut, vanhempana oli viereisestä kori levystä vedetty hyppylanka, jotta lamppu maadoittui.
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta