Voi olla että pitää vaihtaa koko valo, näyttää sellaiselta. Ruuvit irti ja vedä ulos jossain kohtaa tulee liitin vastaan
|
Voi olla että pitää vaihtaa koko valo, näyttää sellaiselta. Ruuvit irti ja vedä ulos jossain kohtaa tulee liitin vastaan
Taitaa olla ledivalo eli irroitetaan vanha kokonaisena ja laitetaan uusi kokonainen tilalle.Näin helppoa ja halpaa se on nykyaikana! Omasta olen yhden äärivalon uusinut 9 euroa eli ei nyt niin hirveästi ole viidessä vuodessa mennyt kunb valoja on kummiskin 10 kpl.
Varmaan olisi normi polttimoilla tullut samat vähintäin kustannukset. Ja osto paikkana kivijalka matkailuauton kauppa eli ei varmaan mikään halvin vaihto-ehto. Tietääkö kukaan, miten vaihdetaan lamppu tuollaiseen äärivaloon? Ja melkoisella varmuudella johdot on hapettunut poikki ja itse valo on ehyt. Näin oli omassa ja kun johdot oli liian lyhyet , niin olisi pitänyt tehdä jatkopala väliin, katsoin viisaammaksi ostaa uuden valon. Ja omaan se tosiaan löytyi paikalliselta mac louis edustajalta. Ja on saman muotoinen ja värinen kuin tuon sinun. Olisko led-malli tämä - tosin kyllä muistelisin, että tästä olisi ollut hehkulamppuversio aeimmin. Ei vaan enään löydy..
![]() http://www.teohydrauli.fi/PublishedService?file=page&pageID=9&itemcode=15372 Jossain mallissa ledille/piirilevylle pääsi kosteutta johtimia pitkin (eristeen alla kuparia myöten kapillaarisesti). Merkki taisi olla Yokon - peräpäästä sivuvalot molemmin puolin vaihdoin (kun pimeitä ei voinut korjata) - varsinainen korjaus oli vaihtaa alustassa olevat liittimet rasvatäytteiseksi, joihin vesi ei päässyt..
Tuolta se muistini mukaan näytti. Mutta mielenkiintoinen yksityiskohta on, että jos se on ledi, niin ne ovat ainoat ledit autossa. Ei ole sisällä ei etuäärivalot eikä edes päiväajolamput.
Omassa sivu äärivalot ovat ulkopuolella ainoat ledit.
Sisäpuolelta, jos on tavallinen polttimo kyseessä. Kanta niksautetaan irti ja uus lamppu tilalle. Helppohan tuo ottaakkin irti käyttää rukari ja menoks. Paljon on tullut juttua lampun vaihdosta.
Taitaa olla ledivalo eli irroitetaan vanha kokonaisena ja laitetaan uusi kokonainen tilalle. Yksikään ledi ei oo mulla vielä kyrvähtänyt, vaikka johdot väärin päin, se ei syty vaan. Jos paat väärän jännitteisen esim. 12 volttisen 24 volttiseen järjestelmään, niin tulee toiminta savua. ledivalo ei voi palaa, jos johtimet kytketään väärin päin . SE ON DIODI. Jos vääränvärinen johto väärään napaan, ei vain pala eli ei syty valo . Vaihda johtimet keskenään. Yleensäkään ledi ei "pala" vuosikausiin. Luvataan 10.000 tunnin paloaikoja.
Vaihda johtimet keskenään. Yleensäkään ledi ei "pala" vuosikausiin. Luvataan 10.000 tunnin paloaikoja. Jos lamppu vanha niin eikat johdot oo itestään vaihtanut paikaa. Ostin/laitoin 4 työvaloa työautoon (5 lediä aina kopassaan) niin yhdestä näistä on pimentynyt 2 lediä, eli tässä sattunut vaan huonompi laatunen yksilö, eikä näitä polteta edes joka työpäivä. Eihän noita tartte kattoo kuin Mersujen lisäjarruvaloja. Siellä täällä palaa ledi , välissä pimeyttä. Kyllä ne Ledit voi kärähtää. Oikeammin niistä hajoaa joku lutikka mitkä on pienellä piirikortilla tuossakin sivuvalossa. Itse vaihtanut noita 2 kpl. Edellisestä vaunusta ei ainoatakaan samalla ajanjaksolla. Omassa vaunussa on sisälläkin valot ledeillä. Pääosa oli ja loput vaihdoin itse.
Kyllä tuo led-valolta vaikuttaa. http://www.virtasenkauppa.fi/talmu-1181-led-aarivalo-5-m-964.295-161-16529
|