Kirjoittaja
Aihe: Koko kesä vaunussa (Luettu 14921 kertaa)
« Vastaus #16 : 7.03.2016 kello on 23:16 »
Ajatus houkuttaa pirusti, mietin vaan mihin laitan kaikki tavarani, kaikesta ei viitsi luopua kun syksyllä sitten taas ois tarkoitus asunto vuokrata eikä huvittaisi kaikki kalusteita ostaa taas uudestaan. Kavereiden nurkkiin varmaan ta sitten joku varasto vuokralle. Pitää vaan laskea kaikki kulut yhteen ja summailla...Nykyise n asunnon kk vuokra on 630e, et eiköhän se sen alle kuitenkin jäisi, mutta niin jäisi kyllä neliötkin. Mutta edelleen, kokemuksena. 
Tervetuloa vaan, hauska ajatus sinulla. Varmasti joku satanen säästyisi ja kokemusta kertyy, mutta tartu heti Röllin tarjoukseen, ennenkuin se peruu  Oikeasti jos saat harjoitteluvaunun noin, niin kannattaa ottaa, muuten menee kesä kaikenmoiseen vaunuremonttiin tonnin vehkeen kanssa ja syksyllä sitä ei saa myytyä ja pitää saada johonkin säilöön jne Itse olen luontohihhuli ja oikeastaan asun ulkona, mutta yövyn kissan ja vaimon kera tässä vaunussa.  Ajelen tästä puoli tuntia töihin ja motiivi on juuri tämä paikka. Kissa saa olla vapaana ja kulkee pikku luukusta omia aikojaan, nyt näyttää jo kotiutuneen minun tyynylleni. Kissat kyllä kotiutuu ja tykkää kaikista vaunun koloista, mutta kyllä ne aika mylläkän tekee, jos eivät pääse ulos. Sellainen paikka siis, missä suvaitaan kissoja. Itse vaunussa asumista en kovin kummoisena pidä, pieni tila jossa kaikki asunnon palvelut minikoossa. Yksi kesä menee ihan kokemuksena, mutta ehkä joku motiivi omalta kantilta kannattaa miettiä ennenkuin laittaa oikeasti rahaa kiinni. Kokeile 
« Vastaus #17 : 8.03.2016 kello on 08:28 »
Moikka Rölli, ei paha tarjous alkuunkaan mutta kyl tuol tonnilla pitäs saada ne kulutkin katettua jolla sen vaunun hakee ja tuo takaisin et jos hinnasta päästään sopuun niin mikä jottei 
toi hinta on vapaasti mun pihasta, vaikka tykkään jelpata ihmisiä mikä kohtuuvella pystyn ni tohon hintaan ensinnäki ajella 2000 kilometriä ja viell antaa vaunu lainaan, ei onnistu... kait siell lähempänäkin vois olla joku jolla vaunu on lähinnä talvimajana  ,vaikk kylläkait ihmiset enempi juuri kesäaikaan vaunujaan käyttää.. yleensä toi vaunu ollu suviseuroill sen viikon ja siit saa sen viis satasen....
« Vastaus #18 : 8.03.2016 kello on 08:30 »
Monta vuotta asiaa pähkäilleenä omalla kohdallani ajatukseni ovat muotoutuneet saman asian tiimoilta ja matkan aikana keräämiini kokemuksiin seuraavasti. Ajatuksena hauska ja hulvaton ja hyvin luoksepyytävä ja minun kohdallani noin viikon tai max 4viikon ajan,mutta sen jälkeen ne totuudet alkavatkin ryömiä esiin!! Varustehuolto ts pyykin pesu,ruuan laitto,varavaatteiden rajallisuus,työkalut ja sähköiset sellaiset vaativat tilaa jota vaunuissa ei ole. Ruuan laitto viikon ajan leiriolosuhteissa on hauskaa mutta pidemmän ajan jälkeen työlästä. Alueen suhteen on oltava huolellinen sillä erimieliset ihmiset eivät ainakaan kohota leiritunnelmaa ja muista ettet voi huseerata siellä kuin kotonasi vaan pitää ottaa muut huomioon ja kissasi voi ja aiheuttaakin kränää,minulla koirani... Keliolosuhteet tulee myös otettua tarkemmin huomioon,-voit tarvita lämmitystä juhannuksenakin. Jääkaappi on perkuleen pieni ja vaatii kaupassa käyntiä useammin. Ja tämä suomalainen luonne joka alueilla usein vallitsee on että vanhimmat asukkaat tai lomailevat sellaiset ovat luoneet paikkakohtaisen mallin jota täytyy noudattaa ja joka ei välttämättä sovi sinulle. Ainakaan pidemmällä juoksulla...(suomalainen ei olke kovin sosiaalinen ja pikkuhitlerit nostavat usein päänsä) Itse olen tullut sellaiseen lopputulokseen että vaunuilu on kiva lomanviettotapa ja jonka ihanuuden ylläpitämiseksi täytyy basecamp olla kunnossa muuten aiheen perusideologia alkaa kääntymään itse pääideologiaa vastaan joka on lyhykäisyydessään vapaa-ajanvietto. Ei näistä kamppeista oikein ole vakituiseen asumiseen ja niihinhän niitä ei ole tarkoitettukkaan. En suinkaan halua ampua alas ajatustasi mutta kannattaa harkita tarkkaan ettet tee virhepäätöksiä. Ja tokihan täytyy myös antaa pieni ajatus sosiaaliselle statuksellesi jota tuskin asuntovaunussa asuminen tuskin ainakaan parantaa. Nämä ovat monisäikeisiä asioita joita kannattaa pohtia tarkkaan jos hyppää täysin karavaanariasumisee n. Itse rakastan luonnossa asumista mutta alueilla olen usein pettynyt kanssa-asukkaisiin ja itse olen vaatimaton mutta koirilleni tahdon myös vapaa-jan ja siksi ostin kesämökkitontin jossa saavat tepastella rauhassa omalla maallaan. Lomalla tai reissussa olemisen helmi on se että voi vaihtaa paikkaa omien mieltymyksiensä mukaan ilman pakkoa. Myös uusien ihmisten tapaaminen on piristävää. Sitä ei välttämättä kausipaikalla voi tehdä. Mutta onnea ja myötätuulta hankkeesesi toteutumiselle-itse vastaavaanlaiseen hankkeeseen ryhtyisin Tanska-Hollanti akselilla... Lykkyä pyttyyn!  t migel
« Vastaus #19 : 8.03.2016 kello on 08:42 »
Niitä kissoja ei voi jättää suljettuun vaunuun kuumalla auringonpaisteella.
« Vastaus #20 : 8.03.2016 kello on 08:54 »
Kysyjän iällä ja elämäntavoilla on kanssa merkitystä. Kuten Migel tuumasi, alueilla on kanta-asujien normit, jotka eivät sovi kaikille. Tavat ovat usein 40-50 -luvuilla syntyneiden eläkeläisten, jotka ovat aika keskivertosuomalais ia, entisiä työntekijöitä tai pienyrittäjiä. Lapsiperheet hyväksytään kyllä, koska mainituilla on yleensä lapsenlapsia. Ite olen aina vieraana ollessani pärjännyt, mutta harva se kerta kuulee saunalla keskustelua aiheesta.
Pari-kolmekymppistä yksineläjää voidaan kytätä enemmänkin kuin olisi aihetta ja kovin boheemeja elämäntapoja ei hyväksytä. Kissat tuskin saavat vapaana olla. Sosiaalisesti taitava varmasti pärjää.
« Vastaus #21 : 8.03.2016 kello on 10:19 »
No, peittäähän se kissan kusen ja paskan hajun se voi pikkuisessa kopissa muuten tuoksahtaa 
Sinäkin Weicco..... 
« Vastaus #22 : 8.03.2016 kello on 10:46 »
Onhan se niin kuin Alan kertoo että tavat ja ikäpolvierot kausi-ja leirintäalueilla aiheuttaa hieman "toimeliaisuutta" tai puheita . Itse kausipaikoilla parikymmenet vuodet kolunneena näin mitä kummallisempia tapauksia. Kerrankin Järvenpään matkailukeskuksessa nuori vaanari vähän juhlisti viikonloppuaan . Lynkkausjoukko lähti kohti tuota "hilupilttuuta" .Onneksi saatiin estettyä miestappo tai ainakin vaunun murskaus sessio. Uhkaavia tilanteita ollut muitakin. Suomalaisten sosiaalisuus on koetuksella pitemmissä miittingeissä. Pienistäkin ärsytyksistä kiehahtaa. Asuminen etäänpänä muista on hienoa ja helppoa varsinkin elukoiden kanssa. Vaatii luovuutta ja sopeutumista hieman. Vaarana täällä on tottuminen tällaiseen yksinkertaiseen elämään. Sopii tällaiselle yksinkertaiselle vakosameettihousuis elle hörhöllle. Ps. Migelille: kyllä täälläkin vaatehuolto ja määrä toimii. Frakkini kyllä säilytän betonikodissani.
« Vastaus #23 : 8.03.2016 kello on 20:31 »
Kissa saa olla vapaana ja kulkee pikku luukusta omia aikojaan,
Anteeksi todellinen offtopic, mutta mikä luontoihminen antaa kissojensa kulkea tuhoamassa linnunpesät?
« Vastaus #24 : 8.03.2016 kello on 21:21 »
Anteeksi todellinen offtopic, mutta mikä luontoihminen antaa kissojensa kulkea tuhoamassa linnunpesät?
 Ei ollut hymiötä missä viitataan. Meidän vanhempi kissa on 14v ja nuorempi taitaa olla 9. Molemmat on elämänsä saanut saalistaa vapaana ulkona reissuissa. Tuo vanhempi pyydystää kaupunkioloissa valjaissa ollessaan "hiiriä". Yhtään lintua ei kumpikaan ole koskaan tuonut näytille vaikka kaikki saalis esitetään. Kissa ei kuulu suomen luontoon, sen myönnän mutta, peruskissa ei lintuja saa kiinni ja jos saa niin linnussa luultavasti jotain vialla.
« Vastaus #25 : 8.03.2016 kello on 21:51 »
No,jo ! Heitä jo volttia tollaisille jutuille! Maalla kissat on kulkeneet vapaina ties kuinka kauan. Maataloissa pitänyt hiiret poissa. Tuskin kaikkia lintuja viitsii edes häiritä. Muut tuholaiset sen tekee. Meilläkin pihapiirissä kärppä huolehtii tihutöistä ja ilveskin.
« Vastaus #26 : 8.03.2016 kello on 22:19 »
Ja minä olen luontohihhuli, tiukempinutturaiset on erikseen  Itse olen sillä kannalla että luonto hoitaa pitkälti itse poikkeamat, kun ei siihen liikaa puutu. Lintujen ruokkiminen , jota itse harrastan, sotkee pahasti luonnon omaa järjestystä. Jos nuo parikymmentä sinitiaista pariutuu, hyvänä keväänä ne voisivat saada tuhat poikasta. Ilman ruokintaa täällä ei olisi yhtään sinitiaista. Kissa hoitaa oman osuutensa ja saalistaa yhden per vuosi, sen jälkeen linnut osaavat parvena varoa, eikä kissalla juuri ole mahdollisuuksia. Tikka, oravat, kirjosieppo, varpuspöllö, lumikko, varpushaukka, saavat poistaa ne 1000 muuta. Jos eivät, muutkin kuolevat nälkään. Mikä luontoihminen ei ymmärrä luonnon lainalaisuuksia, on ehkä liikaa kaupungistunut. Jos kissoja liikkuu valtoimenaan, ilves ja viirupöllö taas hoitaa ne, tasapaino säilyy. Rajuahan se on. Luonnon kunnioitus on aina tärkeämpää kuin sen turhanaikainen suojelu. Soisi vaan ajatuksen koskevan kaikkia puoluekirjaan katsomati. LappiT- by Jomppa
« Vastaus #27 : 8.03.2016 kello on 22:32 »
Kiitos Gaphir selkeästä ja ytimekkäästä kirjoituksesta. 
« Vastaus #28 : 8.03.2016 kello on 22:59 »
Ja minä olen luontohihhuli, tiukempinutturaiset on erikseen 
Itse olen sillä kannalla että luonto hoitaa pitkälti itse poikkeamat, kun ei siihen liikaa puutu. Lintujen ruokkiminen , jota itse harrastan, sotkee pahasti luonnon omaa järjestystä. Jos nuo parikymmentä sinitiaista pariutuu, hyvänä keväänä ne voisivat saada tuhat poikasta. Ilman ruokintaa täällä ei olisi yhtään sinitiaista. Kissa hoitaa oman osuutensa ja saalistaa yhden per vuosi, sen jälkeen linnut osaavat parvena varoa, eikä kissalla juuri ole mahdollisuuksia. Tikka, oravat, kirjosieppo, varpuspöllö, lumikko, varpushaukka, saavat poistaa ne 1000 muuta. Jos eivät, muutkin kuolevat nälkään. Mikä luontoihminen ei ymmärrä luonnon lainalaisuuksia, on ehkä liikaa kaupungistunut.
Jos kissoja liikkuu valtoimenaan, ilves ja viirupöllö taas hoitaa ne, tasapaino säilyy. Rajuahan se on.
Luonnon kunnioitus on aina tärkeämpää kuin sen turhanaikainen suojelu. Soisi vaan ajatuksen koskevan kaikkia puoluekirjaan katsomati.
Jep, Luonnonlaki hoitaa. Aikoinaan otimme kissan pennun. Syysiltana oli ulkona, kuului kyseisen pennun huuto. Juoksimme ulos, joku eläin oli raadellut, ei selvinnyt enää elämään. Tuon jälkeen "pelastimme" löytöeläin hoitolasta kaksi kaltoin kohdeltua aikuista kissaa, muutoin olisivat joutuneet määräajan jälkeen eläinlääkärin nukutettavaksi. Elivät meidän hoidossa mielestämme hyvin elämän. Toisen kissan luottamuksen palauttaminen ihmiseen uudelleen, meni aikaa n. 3 vuotta. Toinen ei ikinä oppinut luottamaan ihmiseen 100%:sti. Viimeisin kasvatettiin pennusta. Ikää tulee toukokuussa 12 vuotta. 
« Vastaus #29 : 8.03.2016 kello on 23:08 »
Eipä sitten ole väilä jos koiratkin päästetään keväisin vapaasti metsiin juoksemaan. Kiitos ja anteeksi. Vaunussa asumisestahan tässä oli kyse.
|