^
Veit sanat päästäni
Veit sanat päästäni
|
Oiskohan pitänyt sanoa että hieno oma auto nostaa sen henkisen hymyn naamalle Monelle, hyvin monelle Suomalaiselle henkilöauto on tärkein onnellisen elämän tuoja. Nyt kun näkee noita juuri ajokortin saaneiden "vyörengasautoja" joilla he pilistä ajelee, voi sanoa että trendi jatkuu. Sitten kun on pikkasen enempi ikää ja velanottokykyä silloin citymaasturi, joka kiiltävänä puhtaana, ei ole huonoja teitä tai maastoa nähnytkään. Heti kun parkkipaikkojen merkinnät on kulunut pois, niin nämä aarteet parkkeerataan niin että kymmenen parkin paikkaan mahtuu vain korkeintaan kaheksan autoa. No, suojeleehan jokainen lapsiaankin kolhuilta, miksei sitten rakasta tai vielä rakkaampaa autoaankin. ![]() Jokkainen omilla ajatuksillaan ja toiminnallaan tulkoon onnellisesksi. Ranskalainen Kitroen, varsinkin nestejousitettu on ylen lupsakka kulkuväline. Huomaan kyllä, että suurin osa on omiin ratkaisuihinsa tyytyväinen.Hehee! Meikäläiselläkin jos olisi ollut järkikauppoja ![]() Ei kun tuhannen kapakan kautta ![]() Se ei tarkoita, että ratkaisut olisivat objektiivisesti ajatellen järkeviä, saati että aiheuttavat ajoittain jopa myötähäpeää. Minun on vaikeaa ajatella koko tätä harrastusta objektiivisesti ajatellen "järkevänä." Jos puhutaan siitä mikä oikeasti riittäisi, kalusto olisi huomattavasti vaatimattomampaa kuin mitä se nykyisin pääosin on. Jos nyt koko leirintämatkailu sinällään on järkevästi ajatellen tarpeellista. Minua ohjaavat aiheeseen liittyvissä valinnoissa enemmän omat tuntemukset (taloudellisen tilanteeni rajoissa, tietenkin) kuin järki. Tämä on vapaa-aikaa, ja sen pitää siksi olla mukavaa. Sen pitää kutkuttaa sopivasta kohtaa omaa mieltä. Ei siinä ole järjellä tekemistä. Ranskalainen Kitroen, varsinkin nestejousitettu on ylen lupsakka kulkuväline. Kyllä vain! Jo omallakin "huimalla" lähes 2v kokemuksella Eihän tuota odoteltukaan kuin n. 20v ennen kuin rohkeus riitti hommaamaan tuon mehulingon taloon. Pari kertaa oli jo lähellä, mutta ihan viime hetkellä meni sitten pupu pöksyyn ja Citroën jäi tuolloin vielä kauppaan ![]() Minulla on ollut CX, BX ja Xantia. Oikein mitoitetuilla palloilla ja puhtailla nesteillä nuo on aivan mahtavia kulkupelejä. Tuo CX minulla on vieläkin ja se on varastoituna, jossain vaiheessa se pitäisi museokatsastaa ja ottaa kesäkäyttöön.
Toki vähempikin voisi riittää, mutta mun mielestä virhe ei ole hankkia uudempaa ja korkeatasoisempaa kuin olisi tarpeenkaan, juuri siksi, että tämä on harrastus, jossa pitää viihtyä.
Vääränlaisen kaluston hankkiminen johtaa siihen, että ei viihdy. Tai ainakin rahaa palaa. Varsinkin sitä palaa, jos hankitaan kalustoa sen itsensä vuoksi käytön ollessa sivuseikka, ellei nyt itsetarkoitus ole vanhan entisöinti ja rakentelu. Koko harrastuksen järkevyys on sitten toinen asia. Itse koen olevani lajin alkujuurilla, eli nimenomaan leirintämatkailija, kun olen sellaiseen koko ikäni kasvanut. Muut harrastuksen olomuodot ovat uudempaa perua, kun on ymmärretty, mihin kaikkeen kulkine venyy. Kausipaikalta Lapin viimeiseen puskaan. Minun on vaikeaa ajatella koko tätä harrastusta objektiivisesti ajatellen "järkevänä." Jos puhutaan siitä mikä oikeasti riittäisi, kalusto olisi huomattavasti vaatimattomampaa kuin mitä se nykyisin pääosin on. Jos nyt koko leirintämatkailu sinällään on järkevästi ajatellen tarpeellista. Onko nyt niin, että Sinullekin matkailukulkimen omistaminen on HARRASTUS?? Meille se on väline, jonka avulla voi harrastaa. Onko nyt niin, että Sinullekin matkailukulkimen omistaminen on HARRASTUS?? Eikö se voi olla molempia, sitä se tuo Adria on meille. Kesälomalla reissataan sillä, eli nyt tänä kesänä tuli kaikkiaan reilut 30 yötä ja 10000 km, (sanotaanko sitä nyt sitten välineeksi niin kuulostaa paremmalta) sillä siis päästään lomanviettoon huomattavasti mukavammin kuin muuten ja sitten kun tekee mieli olla muuten vaan kotona ja arkena kun käydään töissä niin sitten tuota Adriaa voi käyttää ajoneuvo-HARRASTEENA...kätevää eikö totta....kaksi kärpästä yhdellä iskulla. ![]() Meille tuli muistaakseni 34 vrk autossa ja kilometrejä vain noin 8000 Tosin nuoriso li muutaman yön ,ja jokusen tuhat km mutta sitähän varten tuo kuljin on että lapsille sitä lainataan jos on tarvis.
Sent from my iPad using Tapatalk Onko nyt niin, että Sinullekin matkailukulkimen omistaminen on HARRASTUS?? Taas kerran en ymmärrä sun kysymystä. Meille tuo on pitkälti ajokki jolla harrastetaan ajamista, ei se päämäärä vaan se matka, n. 25 000km vuosivaudilla Meille tuli muistaakseni 34 vrk autossa ja kilometrejä vain noin 8000 Tosin nuoriso li muutaman yön ,ja jokusen tuhat km mutta sitähän varten tuo kuljin on että lapsille sitä lainataan jos on tarvis.Arska puhuu vähän mutta asiaa Arska puhuu vähän mutta asiaa Jos lyhyistä lauseista jotain voi peukuttaa niin kyllä se peukutus on sullekin.. Ja lähteekö Polar lasten auton perään ? Joko voi siis sen suhteen myös Ai Polar lähtee lasten auton perään ? Joko voi siisJos vanhin poika tehnyt rekka hommia 5V,niin eiköhän uskalla antaa Norjan kala reissujavarten lainaan ![]() |