rekisteriseloste

Tiedote rekisteröitymisestä

Jos et ole saanut vahvistusviestiä rekisteröitymisestä si, tarkista roskapostikansiosi. Tämä erityisesti hotmail ja gmail sähköpostin käyttäjille.

Kirjoittaja Aihe: Hiirenmälli.  (Luettu 12713 kertaa)

• Kaikkien kaveri Sr.
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:13.06.2024 kello on 18:42
  • Strömma Kemiönsaari
Hiirenmälli.
« : 28.10.2015 kello on 13:33 »
Satana oli hiiren raggarikäynyt Tuvassa. Mitä syöttiä te olettekäyttäneet mälleissä ja mielellään sellaisia jotka kestäisivät vaikka viikon möksässä!?

Niin pirun ärsyttävää ja vielä kun olin ostanut uudet petivaatteet,- nirri vaan veke mut joku kestosyötti olis kätevä kun en aina välttämättä joka päivä käy lataamassa tuoretta juustopalaa....     t migel

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:29.11.2025 kello on 13:06
  • Kulkija
Vs: Hiirenmälli.
« Vastaus #1 : 28.10.2015 kello on 13:38 »
Rakenna puolustuslinja ulos. Mulla on terassin alla litran muovisista jäätelöpurkeista tehdyt hiiribaarit, joita lataan syksyllä säännöllisesti. Syövät pihalla eivätkä tule sisälle. Toimii hyvin.

Keväällä homeiset, hiirenpaskaiset rasiat roskiin ja syksyllä uudet tilalle.

• Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla: 2.12.2025 kello on 18:45
  • Eipä hetkauta, kuljen vain.
    • Blogi
« Vastaus #2 : 28.10.2015 kello on 13:48 »
Näitä uusia muovisia pyydyksiä, joissa on se keinosyötti, tarpeeksi monta sisään, että kaikille halukkaille riittää tavaraa.  Ei ruumiit viikossa haisemaan rupea.

• Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:10.03.2022 kello on 18:27
  • Jo vain !
« Vastaus #3 : 28.10.2015 kello on 13:54 »
Minulla oli mökillä sähköinen jylsiänkälkoitin ja siihen loppui vierailijat.

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla: 8.08.2025 kello on 20:21
« Vastaus #4 : 28.10.2015 kello on 14:17 »
Minulla oli mökillä sähköinen jylsiänkälkoitin ja siihen loppui vierailijat.

Muistatko minkämerkkinen. Itse olen paria käyttänyt ja toinen ei toiminut lainkaan ja toinen taas kyllä karkotti, mutta toimi taajuudella joka kuului myös ihmisillä ja erityisesti se ätrsytti lemmikkieläimiä

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 17:14
« Vastaus #5 : 28.10.2015 kello on 14:24 »
Siihen aikaan kun vieressä oli vielä tyhjiä roskaa kasvavia tontteja, hiiret pyrki aina käyttöullakolle pakkasten alkaessa. Paras syötti oli minusta suklaa - ei kuivu joten pyytää alkuinvaasion jälkeiset satunnaiset tulijat vielä viikkojenkin päästä.

• Vieras
  • Vs: Hiirenmälli.
    « Vastaus #6 : 28.10.2015 kello on 14:30 »
    Laita maatiaisKissa

• Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 18:02
    • Nuperokuljin, 2h+keittiö. Tonttina Suomi.
    « Vastaus #7 : 28.10.2015 kello on 15:05 »
    Hyvä syötti on ollut koirien kuivamuona.  Sitähän sulla taitaa olla?

• Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:eilen kello 16:52
    « Vastaus #8 : 28.10.2015 kello on 15:24 »
    Muistatko minkämerkkinen. Itse olen paria käyttänyt ja toinen ei toiminut lainkaan ja toinen taas kyllä karkotti, mutta toimi taajuudella joka kuului myös ihmisillä ja erityisesti se ätrsytti lemmikkieläimiä
    Mullakin on m-auto aina roikan päässä sähkökarkoittimen takia. Ei ole sen jälkeen hiirulaisia (kust*/p*skaa) näkynyt.. Ei haittaa vaikka vikisis kun asuessa/ajossa ei käytetä..
    Ostin tällaisen KodinTerrasta..

Näkyy saavan Mätiksestä nykyään..
    http://www.motonet.fi/fi/tuote/383388/Hiirikarkotin-Silvatronic-2kpl-pistorasiaan

• Kaikkien kaveri Sr.
    • Aiheen aloittaja
    • Viimeksi paikalla:13.06.2024 kello on 18:42
    • Strömma Kemiönsaari
    « Vastaus #9 : 28.10.2015 kello on 16:14 »
    Laita maatiaisKissa

:D  Hyvä idea mutta siinä vois kääntyä osat toisin päin kun Whippetit luulis sitä kissaa niiden syötiks!!!

Mitään myrkkyjä en voi käyttääkun noita koiria mulla on ja mökki on niin korkealla tolppien varassa että kulkevat siellä lattian allakin välillä,mutta taidankin kokeilla tuota pehmeää koirannappulaa jota  Seppo ehdotti.

Mitä ne muviset kestosyötit ovat?   Ja jännä juttu kun mulla oli aikoinaan Soliferin 55t,niin siihen tunki hiiriä kun taasen lmc>:ssä niitä ei oo ikinä näkynyt?

t migel

• Karavaanari
    • Viimeksi paikalla:eilen kello 20:49
    « Vastaus #10 : 28.10.2015 kello on 17:00 »
    Mulla on jo pari-kolme viikkoa rellestäny hiiri ullakolla ja just makkarin yläpuolella. Hiirbaareja oon kantanu sinne repullisen ja eilen vielä kaksi perinteistä loukkua juustolla.

Meno ei vaan hiljene ei ja juustokin oli jo kuivunut.

Tänään eli ihan just heti sitten luin hiiribaarin käyttöohjeet......j a nyt olen menossa repäisemään baarin sisällä olevan muovipussin kulmat auki.... Thumb

• Kaikkien kaveri Sr.
    • Viimeksi paikalla: 3.12.2025 kello on 08:29
    « Vastaus #11 : 28.10.2015 kello on 17:46 »
    Suklaata mullakin on nakissa. Ennen pakkasia on aitassa vesiämpäri mihin viritän keinahtavan kävelysillan ja syötti päähän. Monta raatoa sopii ennen kun hyppäävät toisten päältä pois. En ole niin täyteen koskaan päästäny.

• Kaikkien Kaveri
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 18:32
    • Kohtele toisia kuten toiset sinua
    « Vastaus #12 : 28.10.2015 kello on 18:50 »
    Muistutan niitä joilla alkoi esim. kuukausi sitten lintujen syöttö. 
    Syöttö tuo mukanaan myös jyrsijät lähelle jos pihalla ja ulkorakennuksissa ei muuta syötävää ole. 
    Olen aloittanut lintujen ruokinnan vasta ensimmäisten kunnon pakkasten jälkeen jolloin hiiret ja myyrät ovat jo hakeutuneet muualle (naapuriin?).
    Näin on ollut viisi syksyä ja ei yhtään hiirtä/myyrää vaikka aiemmin piti metsästää kymmenenkin ennenkuin tilanne rauhoittui.

• Kaikkien kaveri Sr.
    • Viimeksi paikalla:10.03.2022 kello on 18:27
    • Jo vain !
    « Vastaus #13 : 28.10.2015 kello on 19:11 »
    Tämä ja lasten koirat ei ainakaan ollut moksiskaan .
    Neljä,viisi talveakin se siellä yksikseen pelasi kunnes särkyi ja piti ostaa uusi.
    Nyt kotona On Kille merkkinen maatiaiskolli joka hoitaa homman .
    Madottaa vain pitää poikaa säännöllisesti mutta säästyy se Lanzissa sitten  ;)

• Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 18:51
    « Vastaus #14 : 28.10.2015 kello on 19:18 »
    Muistutan niitä joilla alkoi esim. kuukausi sitten lintujen syöttö. 
    Syöttö tuo mukanaan myös jyrsijät lähelle jos pihalla ja ulkorakennuksissa ei muuta syötävää ole. 
    Olen aloittanut lintujen ruokinnan vasta ensimmäisten kunnon pakkasten jälkeen jolloin hiiret ja myyrät ovat jo hakeutuneet muualle (naapuriin?).
    Näin on ollut viisi syksyä ja ei yhtään hiirtä/myyrää vaikka aiemmin piti metsästää kymmenenkin ennenkuin tilanne rauhoittui.
    Meillä on lintujen ja oravien syöttö ympäri vuoden...

Viime talvi meni onnistuneesti käyttämällä sellaista maahan työnnettävää myyränkarkoitinta, joka värisee ja pärisee. Autoon ei tullut talven aikan yhtään vierasta.
    Aikaisemmat korkeataajuussummer it eivät toimineet, eikä valkosipuli. Tällä päristimellä koitetaan jatkaa.