Tekniikkakeskustelut > 230 voltin järjestelmä

Aggregaatin tarpeellisuus puskaparkissa

<< < (15/50) > >>

Rölli:

--- Lainaus käyttäjältä: Ylikova - 24.10.2015     kello on 20:22 ---Röllillä maksaa yksi kilowattitunti kaasuagrella tuotettuna noilla tiedoilla 11,94 eur/kWh.

Ilmeisesti Rölli on kerrallaan pitkiä aikoja puskassa . Jos akkukapasiteettia on 450 Ah eli 5,4 kWh ja keskimääräinen virrantarve on noinkin pieni eli 1,25 A, voinee akustosta saatavan energian määräksi olettaa vaikkapa 300 Ah (3,6 kWh). Tällä energiamäärällä on puskassa 10 vuorokautta.

Vuorokaudessa kulutus 30 Ah eli 12 V x 30 Ah = 360 Wh = 0,36 kWh
Tämä maksaa 3,3 eur (kaasuagre) + 1 eur (kaasu) = 4,3 eur.
Kilowattitunnin hinta on siis 4,3/0,36 eur/kWh = 11,94 eur/kWh.

Keskimääräinen virrantarve on 30 Ah / 24 h = 1,25 A.
450 Ah akuston kapasiteetista käytetään 300 Ah.
Puskavuorokaudet 300 Ah / 30 Ah/vrk = 10 vrk

Eli niinkuin Rölli toteaa, vapaus roikasta maksaa.

--- Lainaus päättyy ---
ei oo itellä kaasuagree, pyörittelin noit lukuja annettujen tietojen ja omakohtaisen kulutuksen pohjalta.. kilowattitunnille tulee hintaa mut niikuin sanoin vapaus maksaa..
mun mielest näis hommis on aika turhaa puhua kilowatti tunneista euroo vuorokausi on viksunpi niihä meilt nyhetään rahaa palvelupaikoissaki jollei oo mittaria.. ja siel miss määliikun ei oo yleensä ees palveluntarjoajaa..
ny lähtee kolmas viikko tien poskess ja viell lämmitys ja läppäri pelaa.. toki viikkositten tuli maksettuu viis egee sähköstä ja 17 euroo kemssan ja roskapussin viemisestä... el i mun mielst toi agre sähkö puskalaiselle on kohtuu halpaakun laskee kustannukset yötäkohti Thumb

uppotukki:
kerran se kirpasee kun roikasta vapautuu ,on suuri helpotus kun ei kokoaikaa parkis tarvi jahkailla piisaako sähkö vai eiko, kululaskelmia voi jokainen tehrä mielensä mukaan,tarpeeksi kun laskee kuluja niin kohta ei malta lähteä minnekkään ,

Teukka-74:

--- Lainaus käyttäjältä: Rölli - 24.10.2015     kello on 21:58 ---ei oo itellä kaasuagree, pyörittelin noit lukuja annettujen tietojen ja omakohtaisen kulutuksen pohjalta.. kilowattitunnille tulee hintaa mut niikuin sanoin vapaus maksaa..
mun mielest näis hommis on aika turhaa puhua kilowatti tunneista euroo vuorokausi on viksunpi niihä meilt nyhetään rahaa palvelupaikoissaki jollei oo mittaria.. ja siel miss määliikun ei oo yleensä ees palveluntarjoajaa..
ny lähtee kolmas viikko tien poskess ja viell lämmitys ja läppäri pelaa.. toki viikkositten tuli maksettuu viis egee sähköstä ja 17 euroo kemssan ja roskapussin viemisestä... el i mun mielst toi agre sähkö puskalaiselle on kohtuu halpaakun laskee kustannukset yötäkohti Thumb

--- Lainaus päättyy ---
Näin minäkin ajattelin kun agren hankin. Äänet ei haittaa, roikka on pitkä. Intikan kautta jääkaappi kylmänä ja ei tartte
miettiä virran kulutuksia. Toki jos olisi rahaa kuin Alatalon biisissä, laittaisin muuta kuin kennoja vaunuun. Vaikka sateinen kesä onkin takana
niin panelit+agre oli loistava yhdistelmä  Thumb

ajuri:
Mulla on nyt keväällä hankitussa autossa Dometigin agre mallia tec 29. Laite tuntuu kelpo peliltä. on todella hiljainen ja vain hieman bensaa  vievä, Nyt pitäis vaan oppia hyödyntämään laite oikein. Olen käyttänyt sitä ajaessa  asuntotilan ilmastoinnin päälä
pitämiseen. Sitä en tiedä miten kytketty esim. lataako akkuja käydessä?  Tehoa on jatkuva 2600 w ja hetkellinen 3000w ainakin
jytyä riittää. Autossa myös useita 220 virran pistorasioita. Antakaahan aloittelijalle vinkkejä agren hyötykäyttön  Thumb

kimi:
Eikö tuo ole helppoa. Ei pidä käynnissä jossei ole kulutusta. Pienikin tarpeellinen kulutus sitten vaatii käynnistämisen, esim akkujen lataaminen. Akut saa tosin ladattua käyttämällä konetta, kumpi sitten poarempi

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View