Tekniikkakeskustelut > 230 voltin järjestelmä
Aggregaatin tarpeellisuus puskaparkissa
Turhan Höpöttäjä:
Jos ohjaamo ilmastointi ei riitä, silloin agrilla pyöritettävä kattoilmastointi on kätevä. Jos agrilla ladataan akkuja, se hyvä. Mutta olisiko tarkistettava, että kun ajaessa agria käytetään, heittääkö automatikka verkkolaturin pois. Silloin ei laturi vaurioidu, kun auton laturi jo lataa. Yövyttäessä ilman ulkopuolista sähköä agri on kätevä, lähinnä akkujen latausta varten. Ja jos esim. lämmitys piiputtaa, agri on hyvä olla varalla. Jotkut kantaa agrin ulos surisemaan, ja käyttää kahvinkeitintä tai microa. ...Hmm. Joopa joo.
ktako:
On se tarpeeellinen ja paneelit katolle niin eipä puskassa sähköhuolta ja jokainen leirialueille maksamaton viiseuronen /vrk valosähköstä on kotiin päin. Thumb
usein ne parhaat ja väljimmät paikat leirialueilla on juuri niitä sähköttömiä.
Onpa tuo auton sähkövoimala tarvittaessa käytettävissä kotihommiinkin, jos sattuu sähköt katkeamaan pidemmäksi aikaa. Roikka vain huoneeseen ja pakastimet ja telkkarit autosähkön perään. Eräänlainen varavoimala hätätilanteita varten. ^-^
Teukka-74:
^
Samaa mieltä Thumb Vaikkei sähkö olekkaan vielä loppunut, eikä sitä ole säästeliäästi käytetty, niin luo hyvää
fiilistä tunne siitä että lisää virtaa saa kun nykäisee narusta Thumb
Ja kyllähän noiden panelien tuotto alkaa pikku hiljaa hiipumaan niin saattaa joutua aggrea käyttämäänkin
syksyn reissuilla.
Tuuriss näin erikoisen virityksen kun oli samanlainen aggre kuin minulla(Verkkokaupan halpis 4-t agre) viritetty
Matkaaja as.auton katolle. Siellä se suojaamattomana kulki ja näytti melko orvolta...Ideana ehkä ok mutta ei varmasti sadetta ja pölyä kauan kestä. Sitä paitsi on se sen verran äänekäs että kulkimen katolla kun käyntiin täräyttää niin... ???
TLP:
--- Lainaus käyttäjältä: Teukka-74 - 25.08.2016 kello on 11:46 ---^
Samaa mieltä Thumb Vaikkei sähkö olekkaan vielä loppunut, eikä sitä ole säästeliäästi käytetty, niin luo hyvää
fiilistä tunne siitä että lisää virtaa saa kun nykäisee narusta Thumb
Ja kyllähän noiden panelien tuotto alkaa pikku hiljaa hiipumaan niin saattaa joutua aggrea käyttämäänkin
syksyn reissuilla.
Tuuriss näin erikoisen virityksen kun oli samanlainen aggre kuin minulla(Verkkokaupan halpis 4-t agre) viritetty
Matkaaja as.auton katolle. Siellä se suojaamattomana kulki ja näytti melko orvolta...Ideana ehkä ok mutta ei varmasti sadetta ja pölyä kauan kestä. Sitä paitsi on se sen verran äänekäs että kulkimen katolla kun käyntiin täräyttää niin... ???
--- Lainaus päättyy ---
Itse kun olen vahvasti ollut siinä käsityksessä, ettei paneelit tuota syys-lokakuussa tuolla Enontekiö-Utsjoki alueella enää oikeastaan mitään.
Eli siihen käyttöön turha hankinta ?
Pitääkö tämä paikkansa ?
Teukka-74:
--- Lainaus käyttäjältä: TLP - 25.08.2016 kello on 12:12 ---Itse kun olen vahvasti ollut siinä käsityksessä, ettei paneelit tuota syys-lokakuussa tuolla Enontekiö-Utsjoki alueella enää oikeastaan mitään.
Eli siihen käyttöön turha hankinta ?
Pitääkö tämä paikkansa ?
--- Lainaus päättyy ---
Ei varmaan lokakuussa tuotakkaan mitään ja syyskuukin on onneton tuotoltaan.
Nythän nousee se virran talteenottokyky->lue AKKU isoon kuvaan. Thumb Mutta sekin loppuu
aikanaan ja aggrea tarvitsee tuolloin.
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta