Karavaanarin keskustelut > Karavaanarin olohuone

Absolutistien elämä on tylsempää kuin alkoholia käyttävien elämä?

<< < (19/27) > >>

eura665:
Tuskin, ehkäpä, persoonasidonnaista, saattaa olla,  en tiedä. Siinä tyhjentävä vastaus, toki vain allekirjoittaneen näkökulmasta ja ei muiden ole pakko pitää absoluuttisena totuutena. Vai olisko kuitennii...

kaarina:
Hän, joka on pilkkonut tämän ketjun alkuperäisestä paikastaan, on itse rakentanut otsikon. Asia, mihin minä puutun, on Alnain väitös siitä, että täysraittiiden elämä on tylsempää, jää moni nautinto kokematta. Ehkei otsikon laatijaa ole lukenut elkuperäistä ketjua lainkaan kun on tuolla kysymyserkillä asian kokonaan muuttanut vai onko ollut tahallinen muutos, en tiedä.

Kysymyksenä asia olisikin ollut mielenkintoinen. Nyt se esitettiin omaksi mielipiteeksi verhottuna fiktiona, mihin olen älähtänyt.

En kyllä jaksa uskoa, että näin moni orgilianen olisi luku-ja ymmärrystaidoton eikä mistään esimerkistäkään vääntäen tajua mikä ero on mielipiteellä ja fiktiolla. Mielipide on oman näkemys, fiktio on oma kuvitelma.

Jos alkoholia käyttävä kertoo täysraittiiden elämän olevan tylsempää, ei se voi olla mielipide vaan se on fiktio sillä ei asian kertojalla voi olla tietämystä millainen elämä täysraittiilla on.

t.Kaarina

99:

--- Lainaus käyttäjältä: Koivumutkan herra -  4.09.2015     kello on 09:52 ---Alkuperäisessä viestissä ei ollut kysymysmerkkiä

--- Lainaus päättyy ---

Ei ollut kysymysmerkkiä, koska kyseessä oli esittäjän oma mielipide.

kaarina:
Eli sun mielestä 99 mielipide on väite siitä, millaista jonkun ihmirsyhmän elämän henkisesti on, ja sen voi esittää ihminen joka ei ko.ihmisryhmään kuulu?

Ja sulla on okeus muuttaa toisen väite kysymykseksi? Alan ei kysynyt onko täysraittiiden elämä tylsempää kuin alkohlia juovien, hän kertoi niin olevan. Kyseessä on kaksi aivan eri asiaa. Tästä tuskin voi montaa mieltä olla.

Mielipide pitää voida pystyä perustelemaan, Alanin väitettä ei voi perustella.

t.Kaarina

99:

Mielipiteenä voi sanoa vaikka mitä, se kun on esittäjänsä oma käsitys asiasta josta on sitten muodostanut mielipiteensä. Jos muuta väität, niin osaatko todellakin lukea toisen ajatuksia miten hän kokee ja käsittää ympäröivän maailman? Ja yhä edelleen, miten itse voit väittää että alkoholia käyttävillä ei ole (hmm... Mikä on tylsän vastakohta tässä?) mukavampaa? Osaatko lukea alkoholia käyttävien ajatuksia, että miten he kokevat?

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View