rekisteriseloste

Tiedote rekisteröitymisestä

Jos et ole saanut vahvistusviestiä rekisteröitymisestä si, tarkista roskapostikansiosi. Tämä erityisesti hotmail ja gmail sähköpostin käyttäjille.

Kirjoittaja Aihe: Vakuutuskilpailutusta.  (Luettu 14376 kertaa)

• Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:22.07.2025 kello on 21:48
  • Jäämeri Express
Vs: Vakuutuskilpailutusta.
« Vastaus #30 : 19.02.2016 kello on 21:55 »
Vakuutusyhtiöt haluavat rahaa. Minä en haluaisi antaa. Lähinnä juuri täpärästi sen verran kuin vähimmillään on pakko.

Tapiolasta tulee lasku. Toinen, kolmas. Neljäs viides kuudes. Pienikin muutos aiheuttaa korvaavan korvaavien lisälaskun johon ihmeellisesti yhdistyy muita vakuutuksia. Jos sattuu jäämään maksamatta yksi lasku jostain välistä, seuraa sellainen postivyöry että siitä ei saa enää kukaan selvää. No tämähän koskee kaltaisiani köyhiä jolla yksi jakoremmilasku sekoittaa vakuutusmaksujen säännöllisyyden.

Muistan n.10 vuotta sitten tilanteen jossa Tapiolasta yökkäsi lyhyessä ajassa 24kpl laskuja. Kaikki korvasivat jotain toista ja yhdistyi toiseen. Sitten sattui vahinko. Siitä ei saatu mitään vaikka oli selkeä asia ja laaja turva parasta mahdollista turvaa.

Marssin iffiin saako vakuutuslaskun kerran kuussa. Ei saanut mutta kahden kuukauden välein sai. Ok. Sitten sattui vahinko. Yllättäen korvasi tosi nopeasti ja helposti. Toisen, kolmannen ja yhtä ei mutta sanoivat heti ettei korvaa. Pidin siitä että asia käsitellään heti

Nyttemmin vakuutus on pohjantähdessä. Kerran kuussa ja vain kahden auton liikennevakuutus. Muut seisonnassa ja loput omalla riskillä. En maksa tuhansia eurojen vuosimaksuja saadakseni kolmen vuoden välein pari sataa. Huono bisnes näin niinkuin minun kannaltani.

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla: 8.08.2025 kello on 20:21
« Vastaus #31 : 19.02.2016 kello on 22:35 »
Tapiolaa vastaan sain tapella 14v ja asia saatiin sovittua, asianajokulut oli tuossa jo reilut vaikka vakuutus maksoi osan ja vastapuoli osan.
Fenniassa meillä on vakuutukset ollut yli 35v ja toiminut, tai vaimolla ne on noin pitkään siellä ollut itse siirsin omani kun IFin kanssa meni sukset ristiin eräässä korvausasiassa.

Fennia on toiminut loistavasti ja varmasti osin sen takia ettei isoja vahinkoja ole ollut.

• Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:10.03.2022 kello on 18:27
  • Jo vain !
« Vastaus #32 : 19.02.2016 kello on 22:49 »
No nyt tärppäsi kyllä.
Dnepr MT-10 sivuvaunupyörän liikennevakuutus maksaa 5,09€ vuosi ^-^
Nuin lukee mun omilla sivuilla nyt .
Katotaampa kuinka kauan  ;D

• Karavaanari
  • Viimeksi paikalla: 4.12.2025 kello on 20:49
« Vastaus #33 : 20.02.2016 kello on 08:53 »
Mä vaihdoin just pakettiauton toiseen ja jumalauta sitä e-laskuviidakkoa joka siitä syntyi. Osa laskusta tuli S-pankkiin e-laskuna ja osa Lähitapiolan omille sivuille. Sinnekkin ensin joku muutaman päivän lasku ja sen jälkeen koko vuoden lasku.

• Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:13.08.2025 kello on 03:05
« Vastaus #34 : 29.03.2016 kello on 19:04 »
Meillä oli vakuutukset Lähitapiolassa, mutta Pohjolan kautta saikin useita satasia halvemman vakuutuksen matkailuautolle. Lähitapiolassa jo puhelimessa myyjäkin ihmetteli ääneen, että onkohan tämä oikeasti näin kallis :D

Vakuutusten kilpailutukseen vähän liittyen, onkos kokemusta kannattaako ottaa kaskoon autopalveluturva vai olisiko tuo Autoliiton ja SFC:n kautta saatava karavaanarin tiepalvelu parempi?

• Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla: 3.12.2025 kello on 08:29
« Vastaus #35 : 29.03.2016 kello on 20:07 »
Tapiola vaihtui POP-vakuutukseen. Emmahille, mullekin tarjosivat autopalveluvakuutus ta. Sanoin Karavaanarin tiepalvelusta. Vastaus jotenkin näin. "Et sinä sitten tätä tarvi."

• Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 15:13
« Vastaus #36 : 29.03.2016 kello on 20:15 »

Vakuutusten kilpailutukseen vähän liittyen, onkos kokemusta kannattaako ottaa kaskoon autopalveluturva vai olisiko tuo Autoliiton ja SFC:n kautta saatava karavaanarin tiepalvelu parempi?

Vakuutus voimassa vaan jos ite kyydissä tai kuskina sama kenen auto, menikö jotenkin noin tuo autoliiton juttu.
Kävin uusimassa pankkikortin ja samalla kysyi vakuutuksista sanoin että vasta kilpailutettu. En viitsinyt pahoittaa virkailijaa mutta kielenpäällä pyöri että kertoa negatiiviset terveiset viitaten tähän juttun http://www.mtv.fi/uutiset/ekstra/artikkelia/erikoisraportti-lahes-jokainen-konginkankaan-turmasta-selvinnyt-karsii-vakavasta-aivovammasta/5783814

• Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 11:03
« Vastaus #37 : 24.01.2018 kello on 13:37 »
Pari päivää järsinyt kynsiäni vakuutusten vertailun kanssa. Nykyiset Op Vakuutuksessa (ent Pohjola), nyt vertailussa LähiTapiola.

Alunperin Tapiolan tarjous oli oleellisesti edullisempi, mutta Op tarjoaa kampanja-alennusta, joka on vuosittain aleneva, mutta ekana vuonna pärjäisi Tapiolalle, toisena vuona laskujeni mukaan kymppien tarkkudella sama, sen jälkeen Tapiola edullisempi.

Kotivakuutuksessa Tapiolan Loisto Kotivakuutus tuntuu ehdoiltaan hyvältä. Haluan kuitenkin vaihtaa koko paketin ja ihmettelin, esim. asunto-auton liikennevakuutuksen hintaa, joka on todella edullinen, eroa on 110€ Tapiolan hyväksi, yleensähän ne ovat joka yhtiössä suht samat.

Mutta kiinnostaisi kokemukset Tapiolasta jos/kun asuntoautoa veivaa liikenteeseen ja pois. OP vakuutuksella toiminut erittäin hyvin, mutta toimiiko vakuutusten keskeytys yhtä joustavasti Tapiolassa, kokemuksia siitä?

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 21:16
  • Nuperokuljin, 2h+keittiö. Tonttina Suomi.
« Vastaus #38 : 24.01.2018 kello on 13:46 »
Toimii täydellisesti. Ainoa, mistä minä en tykkää on, että aina palauttavat rahat. Voisivat pitää odottamassa seuraavia maksuja.

• Kaikkien Kaveri
« Vastaus #39 : 24.01.2018 kello on 13:58 »
^
Samaa olen joskus ihmetellyt ja jopa ehdottanut, mutta joskus Op:kin palauttaa, joskus eivät ole ehtineet.

• Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 19:09
« Vastaus #40 : 24.01.2018 kello on 14:00 »
Toimii täydellisesti. Ainoa, mistä minä en tykkää on, että aina palauttavat rahat. Voisivat pitää odottamassa seuraavia maksuja.
minusta oikein hyvä tapa. ei tarvitse seurata onko vähennetty vai ei.

• Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 22:10
  • Eipä turhia höttyillä :)
« Vastaus #41 : 24.01.2018 kello on 14:05 »
Ainoa, mistä minä en tykkää on, että aina palauttavat rahat. Voisivat pitää odottamassa seuraavia maksuja.

Tuosta on myös vak.yhtiöille turhia kuluja ensin niiden palautusten muodossa ja sittemmin sen uuden laskutuksen muodossa, jokaisesta rahasiirrosta kun tuo pankkikin haluaa sen siivunsa vaikka kuinka tietokoneilla data liikkuisikin, (turhasta) papereiden postitteluista nyt sitten vielä puhumattakaan :-\

• Kaikkien Kaveri
« Vastaus #42 : 24.01.2018 kello on 14:20 »
^
No paperia nyt ei sentään liiku, viestit tulee "oma arkistoon" ja ilmoitus sähköpostiin, että käy lukemassa (jos kiinnostaa).

Mutta muuten turhaa saikkausta ees taas ja taas ees.

• Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:30.11.2025 kello on 21:04
  • seniori
« Vastaus #43 : 24.01.2018 kello on 15:21 »
Olen vertaillut vakuutuksia muutaman vuoden välein ja kaikki vakuutuksemme ovat aina samassa yhtiössä yksinkertaisuuden vuoksi. Valintani oli aina ollut vertailun jälkeen Tapiola. Ehkä Tapiolan edullisuuden syy on osuuskunta muotoinen yritysmuoto, ei jaeta osinkoja.

Nyt en ole enää vertaillut moneen vuoteen. Minulla m-auto seisoo vain muutaman ajanjakson vuodessa ja e-laskuja liikkuu edestakaisin. Seuraan kokonaiskuluja niistä vain vuositasolla.

Pieniä häiriöitä ja totuttelua oli silloin, kun Tapiola-pankki sulautettiin S-Pankkiin. Toinen pieni tilinumerosotku tuli minulle kun Tapiola muuttui kohdallani Tapiola Savoksi. Muuten homma hoituu hyvin.

Minulla vakuutustapahtumat ovat olleet vähäisiä. Pakastin kastui kellarissa veden noustua - korvattiin uudella. M-auton lataus rikkoutui P-Norjassa - hinaus toimi, toisen auton vakuutus muutettiin viimevuonna rouvalle - sai heti 80% alennukset, tapaturmavakuutukse t ovat myös edullisia.

ps. korjasin kirjoitusvirheitä
« Viimeksi muokattu: 24.01.2018 kello on 16:34 »

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 21:16
  • Nuperokuljin, 2h+keittiö. Tonttina Suomi.
« Vastaus #44 : 24.01.2018 kello on 15:28 »
Kun en muista, olenko kertonut, niin kerron sitten uudestaan. Mönkijän liikennevakuutus Ifissä n. 60€ kun muilla n. 250€. Ja Ifissä sen voi katkaista.