rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Vaunun akselistojen rasvaus  (Luettu 3099 kertaa)

*****
  • Karavaanari
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:14.05.2024 kello on 17:44
Vaunun akselistojen rasvaus
« : 15.07.2015 kello on 18:51 »
Kertokaahan asiasta enemmän tietävät, että kuinka paljon rasvapräsillä pitää rasvaa lisätä akselistojen rasvanippojen kautta.
Vipuvarsien rasvanipat ovat helppoja, koska uudet rasvan näkee tulevan ulos, mutta itse akseliston rasvanippojen kautta lisättävän rasvan 'ulostulopaikkoja' en itse keksinyt / löytänyt.
Vaununi molemmissa BPW:n valmistamissa akseleissa on nippa kummallakin puolella runkopalkkia eli 4 kpl / akseli. Onko jotakin näppituntumaa paljonko siis rasvaa lisätään näiden nippujen kautta?

Lisäsin CRC:n Yleisrasvaa, mikä lienee oikea rasva.

Kuinka usein suosittelette rasvattavan?

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:16.02.2024 kello on 07:37
Vs: Vaunun akselistojen rasvaus
« Vastaus #1 : 15.07.2015 kello on 19:23 »
Minulla sama alusta ja en ole löytänyt rasvan ulostulo aukkoa. Joka kevät prässillä rasvaan nipat. Pari tuuttasua olen niihin nippoihin laittanut.
Sitä en tiedä onko liikaa vai liian vähän mutta akselisto on pysynyt notkeana  Thumb

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:29.09.2020 kello on 20:35
Vs: Vaunun akselistojen rasvaus
« Vastaus #2 : 17.07.2015 kello on 18:46 »
Jatketaampa aiheesta, eli Onkos nuita al-kon kuuskanttiakselisto ja vaunuissa semmosiaki versioita että ei tarvia rasvata ollenkaan? Koittanu katella tuosta -00 knaussin akselista rasvanippoja mutta ei semmosia mistään löydy, ainakaan rengasta irrottamatta.. Tuohan on alkolla ainakin nykysin käsittääkseni jonkinsortin kumityynyillä tehty jousitus eli jos vaunussani on vastaavanlainen niin ei viissiin rasvanippoja olekkaan missään?

Akselisto/alusta on aikalailla samanolonen kun mitä tänäkin päivänä löytyy alkon sivuilta eli semmonen akseli keskeltä mutkalla malli..
« Viimeksi muokattu: 17.07.2015 kello on 21:34 »