rekisteriseloste

Tiedote rekisteröitymisestä

Jos et ole saanut vahvistusviestiä rekisteröitymisestä si, tarkista roskapostikansiosi. Tämä erityisesti hotmail ja gmail sähköpostin käyttäjille.

Kirjoittaja Aihe: Pyörien kuljetustelineen kiinnitys  (Luettu 4848 kertaa)

• Kaikkien kaveri Sr.
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:26.08.2025 kello on 06:06
Pyörien kuljetustelineen kiinnitys
« : 16.07.2015 kello on 11:08 »
Onko kukaan kiinnitellyt vaunun takaseinään pyörien kuljetustelineitä?
Ajattelin itse sellaisen hankkia mutta takaseinän kestävyys arveluttaa. Vaunun
sisälle ajattelin vetää kiinnityskohtiin esim.Alumiini liuskat lattiasta kattoon, joiden
pitäisi tukea kiinnityskohtia.
Mielipiteitä kiitos  Thumb
Ja ehdotuksia telineeksi. Nyt mulla on aisalla perinteinen teline, lisäkuulassa
mut se on jotenkin aina tiellä  Thumbd

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla: 8.08.2025 kello on 20:21
Vs: Pyörien kuljetutelineen kiinnitys.
« Vastaus #1 : 16.07.2015 kello on 11:30 »
http://www.thule.com/fi-fi/fi/products/rv-accessories/rv-bike-carriers/rv-bike-carriers/thule-caravan-smart-_-thule%20caravan%20smart%202

Aisaan on monenlaista

Itse en laittaisi takaseinään telinettä. Autostakin olen telineen ajatellut poistaa ja ihan sen takia etten halua seinälle ripustaa ylimääräistä kuormaa. Luvataanhan niitten kantavan 60kg mutta, mieluummin joku muu kiinnitys jos mahdollista.
Jos päädyt seinäratkaisuun niin ne vakio pienet läpyskät sisäseinällä kannattaa vaihtaa isompiin kuten jo totesit

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 16:52
« Vastaus #2 : 16.07.2015 kello on 11:53 »
Se on kieltämättä vaikea juttu tuo pistemäinen 50kg lisäkuorma vaunuun - kukaanhan mieti kantavuutta, aisakuorma.. rakenteita kyllä.
Oikeasti (lainkirjaimen mukaan) ainoa paikka taitaisi olla vetoauton katolla.

Mutta, jos miettii takaseinään kiinnittämistä (ihan sama auto tai vaunu), jos niitä ei tehtaalla ole jo mietitty, staattisen kuorman lisäksi pitäisi huomioida dynaamiset kuormat (sivuttais-, kierto-, kääntövoimat). Joka tapauksessa rakenteen pitää pystyä hieman joustamaan (heikko lasinen rikkoontuu helpommin), ja alumiininen teline jo itse myötää - saa kuorman liikkeeseen. Siksipä minusta on parempi jakaa kuorman voima/paine isommalle pinnalle kuin yrittää rakentaa seinän läpi jokin jäykkä rakenne, koska asuntokori itsessään myötää - huonointa on, jos kaikki on eri tahdissa..

• Kaikkien kaveri Sr.
  • Aiheen aloittaja
« Vastaus #3 : 16.07.2015 kello on 14:03 »
Erittäin hyviä pointteja molemmilla  Thumb Mua kyllä tosiaan tuo takaseinän kestävyys
mietityttää, kun on näinkin vanha vaunu.
Kimin linkissä oleva teline olis JUST se oikea  :) Thumb Thumb Thumb Varmaan hintaakin
on mutta tuo kallistettavuus tekisi hommasta juuri minulle sopivan.
Taidan jättää takaseinän rauhaan. Jos nuo saumat pysyisi sitten ehjänä seinissä.

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 16:52
« Vastaus #4 : 16.07.2015 kello on 14:12 »
Mulla oli aikoinaan Kafin keulan nupissa Thulen 3pp teline (tai on vieläkin), joka myös kallistettava kun aukaisee avainlukon.

Telineen fillareineen nostaa pois (ja takas) raavasmies yksinki, tai muuten 2 hlön avustamana  :D Avaimella lukko auki ja salpa ylös.. 10s niin poissa.

• Kaikkien kaveri Sr.
  • Aiheen aloittaja
Vs: Pyörien kuljetustelineen kiinnitys
« Vastaus #5 : 16.07.2015 kello on 14:37 »
Mulla on semmoisessa perustelineessä 2 pyörää ja hirvittää totta puhuen välillä että
kestääkö. Kuormaliinoilla olen sen siihen nuppiin laittanut. Se on hirveää jälkeä kun se
hökötys pettää  :(

• Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 11:50
  • Lempäälä
« Vastaus #6 : 16.07.2015 kello on 19:06 »
  Mä oon nostanut pyörän katolle , on se aika painava näin heiveröiselle. Tilanetta tietenkin helpottaisi kun hankkisi pyörän joka maksaa 1000 ekee kilo, mutta tuo romulavalta "varastettu" on n. kolme kertaa painavampi.
  Minäkin varmaan laittaisin aisalle----mutta aisa on liian lyhyt---aisapainoa tuppaa olemaan liikaa muutenkin.

• Kaikkien kaveri Sr.
  • Aiheen aloittaja
« Vastaus #7 : 17.07.2015 kello on 14:31 »
Aisalla aion jatkossakin kuljettaa. Nyt haeskelen taitettavaa telinettä 2 pyörälle.
Mulla se pyörien lisäpaino vain tasoittaa menoa. Onneksi näin  Thumb