Taitaa se ok-asuminen olla enemmistönä. Itsekkin asun omassa ja mjo huom. myös velattomassa talossa jossa 550 neliötä ja rantaan 150 metriä.
Talvella vähän huolta aiheuttaa lämmitys, mutta siihenkin keinot keksitty!
Välillä, siis talvella tekis mieli päästä helpommalla, mutta lääkkeeksi siihen löytyy käynti Turussa ja parkkipaikan etsiminen ja liikennevaloissa kiroilu,niin tulee kova kiirus kotia.
Otettiin aikoinaan 10v:n laina ja se tuntui silloin pitkältä ajalta,mutta nopeastihan se sujahti!
Nyt on mielestäni melkein rikollista pankkien taholta myöntää 20v:n lainoja nuorille ylihinnoiteltuihin asuntoihin.
Siinä ajassa kun rakkaus voi vaihtua ja takuuvarmasti kyllästyy asuntoon...
Vapaa-ajan tontti mulla on 9km päässä jota perkaan ja siivoan eläkeläispäivilleni ja johon rakennan hartiapankilla kesämökkiä vanhanajan tyyliin ja talomallikin on hieman kuin katsottuna jos tästä isosta talosta jossain vaiheessa luopuisi...tosin tässä talossa on joku taika joka pitää minut kynsissään...
Jo 18-vuotiaana kesätöissäni pysähdyin tuohon kanavalle eväitä syömään ja 25-vuotiaana valmiina opettajana meidän työpaikan venetrailerista irtosi rengas ja se kiisi tänne meidän pihalle josta sen noudin ja silloin huokailin että voi kun saisi asua täällä ja kymmenen vuotta myöhemmin tätä tarjottiin minulle ostettavaksi...johd
atustako???
Välillä vähn väsyy mutta taasen on uusi innostus vähän paikkojen renaamiseen...talo on 20-luvulla rakennettu Tukholmalaisen arkkitehtitoimiston luoma tuote jonka sisarrakennukseen olen törmännyt e-ruotsissa!
Tuo vapaa-ajan tontti on sellainen survivaltontti jota olen aina myös havitellut, siinä on pieni pelto jossa voi viljellä omaksi ilokseen. Maakellari on suunnitteilla ja muutenkin hieman omavaraista asumista.
Yhdet treffitkin siellä hätäpäissään on pidetty, mutta niistä ajoista on jo aikaa ja tonttikin muotoutunut ehkäpä edukseen,,,,- tosin voi olla melko objektiivinen näkemys!!!
Välillä tekisi mieli viettää aikaansa jossain caravan-alueella mutta aika tekee rajoituksen haaveille kun kesällä pitää rakentaa ja talvella lämmittää(heh heh)