Tekniikkakeskustelut > Matkailuautot
Hajosipa turbo
Aakku:
--- Lainaus käyttäjältä: 0yxxy0 - 15.03.2015 kello on 10:50 ---Jos öljyt puuttuu koneesta miksi varoitusvalo vain vilahtaa, senhän pitää palaa kokoajan, joissain autoissa jopa summerin kanssa.
--- Lainaus päättyy ---
Johtuneeko siitä, että öljynpaine on kuitenkin kova, johtuen huohottimen jäätymisestä. Ei ajon aikana voi mitata öljyn tasoa.
Alan:
--- Lainaus käyttäjältä: Naussi - 15.03.2015 kello on 10:28 ---Ympäristöongelmana pidettiin tätä. http://karavaanari.org/index.php/topic,9140.0.html
se että lorottaa 10 litraa moottoriöljyä pitkin katua, onkin sitten vain valitettavaa,,, sori oli pakko...
--- Lainaus päättyy ---
Asiatonta.
Kusella esimerkiksi minä käyn ehkä joskus tahallani alueen peränurkan pajukossa, mutta kukaan ei levitä öljyä tielle huvikseen.
Eikä tosiaankaan olisi ollut pakko.
ihaa:
--- Lainaus käyttäjältä: 88k5 - 15.03.2015 kello on 10:42 ---Ei sulla ole ruiskupumppua, vaan commonrailin korkeapainepumppu (simppeli kuin vesipumppu; vailla ajoitusta tai elektroniikkaa ;) ) - se siellä vaihdettiin.. ^-^
--- Lainaus päättyy ---
Jotkut sanat ovat jääneet pyörimään mieleen vaikkei ne enää niitä olekkaan, mulle dieselissä korkeapainepumppu on "ruiskupumppu" ja nykyaikainen diesel on TDI ja bensakone TSI. VW ne toi ekana myyntiin suuren yleisön mieliin. ^-^
tsahkali:
Tuntuu vähän kummalliselta... Minkäslainen öljytikku siinä Viiatissaoikein on, jos ei 10 kilon paineella lennä ulos?
Se 10 oli vaan hatusta mutta kun laakereilla on vakiona 5, niin mistä pirusta sinne tulee niin paljon, että stefa pettää?
Timontti:
--- Lainaus käyttäjältä: kaarina - 14.03.2015 kello on 22:49 ---Jotta joku ehkä voisi välttää monen tonnin remontin, niin vahingosta viisastuneen kerron että, VAIKKA asuntoauton huohottimessa on lämmitin ja suojaus, se voi pakkasilla silti jäätyä.
Ja jos se jäätyy, saattaa käydä niin, että se puskee öljyt kampiakselin stefan (joku tiiviste) kautta ulos, minkä seurauksena ilman öljyä jäänyt turbo saattaa hajota.
Ja jos näin käy, niin ainakin täysintegroidun asuntoauton remontin hinta liikkuu tuolla 4,5 tuhannen euron kieppeillä. Eli ei kauhean kiva.
Vahingon saattaa voida välttää laittamalla kovilla pakkasilla jonkun lisäsuojauksen moottorin eteen. Joihinkin malleihin on olemassa ihan tehdastekoisia suojia.
--- Lainaus päättyy ---
Kaarina, muistatko paljonko siellä oli silloin pakkasta?
Tuosta viimasuojasta minulle on kerrottu, että Fiatin takuu ei ole voimassa, ellei käytä sellaista kovilla pakkasilla. Puoli-integroidussakin Bürstnerissä (jollainen minulla on) on se ongelma, että Fiatin viimasuojat eivät sovi siihen, mutta ostin autoni mukana suomalaisen valmistajan tekemän "rätin", joka sopii siihen. Varmaankin täysintegroidussa tarvitaan erilainen.
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta