rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Primus 2490 tupsahtaa ja sammuu eli ei syty  (Luettu 12196 kertaa)

*****
  • LämmitinGuru
  • Aluevalvoja
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 09:04
Vs: Primus 2490 tupsahtaa ja sammuu eli ei syty
« Vastaus #45 : 26.06.2024 kello on 11:33 »
Hei, onko kukaan tehnyt tähän probleemaan liittyen mitään youtube -videota? Meillä solifer vm. 99/ Priimus 2490 ja juurikin tuo kyseinen ongelma, että sähköllä lämmitys toimii. Kaasulla ainoastaan 3-6 sekunttia pysyy päällä, jonka jälkeen varoituskolmioon syttyy valo ja lämmitys sammuu.

Tai onko vinkata pk-seudulta näiden hommien asiantuntijaa?

Tässä pikkasen uutena karavaanarina ja ei niin tee-se-itse ukkona kyselen...

Lähetä poksi minulle korjattavaksi, osaan korjata. Tai tule käymään Otalammella niin voidaan heti testata poksin kunto, minulla on hyllyssä vaihtopoksi.

*****
  • Matkailija
  • Viimeksi paikalla:26.06.2024 kello on 19:52
Vs: Primus 2490 tupsahtaa ja sammuu eli ei syty
« Vastaus #46 : 26.06.2024 kello on 13:42 »
Lähetä poksi minulle korjattavaksi, osaan korjata. Tai tule käymään Otalammella niin voidaan heti testata poksin kunto, minulla on hyllyssä vaihtopoksi.

Moi,

laitoin sinulle yv. voisinko tulla käyttämään tuota vaunua otalammella luonasi, niin katotaan läpi.

minun puh. 050- 4033431


yt.
Jomppe
« Viimeksi muokattu: 26.06.2024 kello on 14:20 »

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 19:32
Vs: Primus 2490 tupsahtaa ja sammuu eli ei syty
« Vastaus #47 : 26.06.2024 kello on 14:29 »
Hei, onko kukaan tehnyt tähän probleemaan liittyen mitään youtube -videota? Meillä solifer vm. 99/ Priimus 2490 ja juurikin tuo kyseinen ongelma, että sähköllä lämmitys toimii. Kaasulla ainoastaan 3-6 sekunttia pysyy päällä, jonka jälkeen varoituskolmioon syttyy valo ja lämmitys sammuu.

Tai onko vinkata pk-seudulta näiden hommien asiantuntijaa?

Tässä pikkasen uutena karavaanarina ja ei niin tee-se-itse ukkona kyselen...

pannu syttyy -> tunnistaa liekin -> sammuttaa kaasuventtiilin vetokäämin -> pannu sammuu
Todennäköisesti kaasuventtiilin pitokäämi ei toimi, kun ei jää päälle.



Mittaa pannun pohjasta kaasuventtiilin pitokäämi yleismittarin vastusmittauksella, osa 6 siis kyseessä.
https://karavaanari.org/index.php?action=dlattach;topic=8715.0;attach=7964;image

Pitokäämissä (230 ohmia) voi olla huono kosketus liittimissä tai itse käämissä vikaa.
Irroitat mustan (1) ja sinisen (2) johdon ja mittaat venttiilin liittimistä paljonko näyttää vastusta.

Jos on lähelle 230 ohmia, niin pelkkä liitinten putsaus ja abikojen kiristys voi auttaa.
Jos ei ole mittaria, niin voi kokeilla noiden liitosten putsausta ja kiristystä ensimmäiseksi.

*****
  • LämmitinGuru
  • Aluevalvoja
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 09:04
Vs: Primus 2490 tupsahtaa ja sammuu eli ei syty
« Vastaus #48 : 26.06.2024 kello on 15:08 »
Moi,

laitoin sinulle yv. voisinko tulla käyttämään tuota vaunua otalammella luonasi, niin katotaan läpi.

minun puh. 050- 4033431

yt.
Jomppe

Ei sitä vaunua tarvita kun poksi vain. Jos toi olisi pitokäämivika niin silloin kaasuventtiili alkaisi naputtamaan edestakaisin.

*****
  • Matkailija
  • Viimeksi paikalla:26.06.2024 kello on 19:52
Vs: Primus 2490 tupsahtaa ja sammuu eli ei syty
« Vastaus #49 : 26.06.2024 kello on 15:15 »
Ei sitä vaunua tarvita kun poksi vain. Jos toi olisi pitokäämivika niin silloin kaasuventtiili alkaisi naputtamaan edestakaisin.

Joo totta näin. Laitatko vaikka s.postilla osoitteen tai puhelinnumeron jomppe45@hotmail.com tai txt 0504033431, niin voisin käydä poksia näyttää...