Tekniikkakeskustelut > Vetoautot
VW Touareg
K.E.V:
--- Lainaus käyttäjältä: Pefletti 750 - 4.03.2015 kello on 18:14 ---Mulla ois semmonen mielikuva että sillon pahimman tuontibuumin aikoihin veho olis tuottanut vaihtareita saksasta suomeen ?
--- Lainaus päättyy ---
Näinhän se teki Tussulassa oli oikein heidän tuontiautokauppa.
Beedro:
--- Lainaus käyttäjältä: MarkoA - 4.03.2015 kello on 12:38 ---Hei heihei, ei tässä saa tiukkoja olla. Kuten koko topicin ajan, ei tässä olla tarkkoja mistä autosta on kyse vaikka otsikossa lukee Touareg. Kuitenkin on sivuttu autoja jo useampia. Ihan turhaa inttää, onko lehteen painettu juttu totta vai ei. Niin siinä luki.
Beedron kokemuksia Q7:sta kuulisin kyllä mieluusti lisää. Vaikka tässä topicissa taikka muualla. Ihan yleistä juttua. Mitä on tykätty, mihin vois verrata, mitä ylläpito on kustantanut jne. Kaikki tällainen kiinnostaa.
--- Lainaus päättyy ---
No nämähän on ihan tunnejuttuja. Ennen ensimmäistä Quuseiskaa mulla oli monta Volvoa, viimeisimmät XC90:siä, jotka olivat myös hyviä autoja. Audi vaan tuntui heti hyvältä kaikkineensa ja ennenkaikkea tilavalta. Viime tammikuussa möin Audin ja vaihdossa tuli 11-mallinen XC60. Siinä ei kyllä mitään vikaa ollut, mutta se ei vaan sopinut käteen. Lokakuussa vaihdoin tuon nykyisen seiskan ja se sopi taas kuin hanska käteen:)
Käyttökustannukset pyörii verojen osalta tonnin kantturoissa ja naftaa palaa maantiellä 9 litran luokkaa ja seka-ajossa 10-11 litraa. Edellistä höykkyytin isovaunu perässä ja hyvin se siellä riekkui. Tuolloin kulutus pyöri 14-15 litran välissä.
Puuta pitää koputtaa, että remontteja ei ole juuri noiden kanssa ollut. Tuollaisia Volvoja, jota Risto hehkuttaa minulla on ollut neljä ja p*rse ei niiden remontteja kestänyt. Ehkä sattui vaan huonot yksilöt.
Välillä on ollut puhetta, että liisariautoa pukkaisi niin silloin pitää vahvasti miettiä vaihtoehtoja uusi XC90, uusi Q7 ja facelift GL.
MarkoA:
--- Lainaus käyttäjältä: Beedro - 4.03.2015 kello on 22:02 ---No nämähän on ihan tunnejuttuja. Ennen ensimmäistä Quuseiskaa mulla oli monta Volvoa, viimeisimmät XC90:siä, jotka olivat myös hyviä autoja. Audi vaan tuntui heti hyvältä kaikkineensa ja ennenkaikkea tilavalta. Viime tammikuussa möin Audin ja vaihdossa tuli 11-mallinen XC60. Siinä ei kyllä mitään vikaa ollut, mutta se ei vaan sopinut käteen. Lokakuussa vaihdoin tuon nykyisen seiskan ja se sopi taas kuin hanska käteen:)
Käyttökustannukset pyörii verojen osalta tonnin kantturoissa ja naftaa palaa maantiellä 9 litran luokkaa ja seka-ajossa 10-11 litraa. Edellistä höykkyytin isovaunu perässä ja hyvin se siellä riekkui. Tuolloin kulutus pyöri 14-15 litran välissä.
Puuta pitää koputtaa, että remontteja ei ole juuri noiden kanssa ollut. Tuollaisia Volvoja, jota Risto hehkuttaa minulla on ollut neljä ja p*rse ei niiden remontteja kestänyt. Ehkä sattui vaan huonot yksilöt.
Välillä on ollut puhetta, että liisariautoa pukkaisi niin silloin pitää vahvasti miettiä vaihtoehtoja uusi XC90, uusi Q7 ja facelift GL.
--- Lainaus päättyy ---
Kiitos kommenteista.
Alan:
--- Lainaus ---(Outbackistä ) Onko sulla käsitystä, jotta paljonko manuaali vie vähemmän?
--- Lainaus päättyy ---
Käsitykseni olen muodostanut subaruoutback.org foorumin perusteella. Manuaalilla voi päästä jonkun desin vähemmällä jos on oikein säästeliäs / taitava ajaja. Mutta ilman kummempaa yritystä CVT vie voiton maantiellä helposti (aina pitkä välitys ) sekä myös pikkupyörittelyssä, jos manuaalikuski ei erikseen seuraa vaihtovaloja ja aja aina mahdollisimman isolla vaihteella. CVT on erittäin pätevä.
Diesel on homma erikseen, ja siitä en kommentoi ihmeempiä kun ei ole tästä 2010-2014 mallin dieselistä omakohtaista kokemusta.
tsahkali:
--- Lainaus käyttäjältä: Alan - 4.03.2015 kello on 20:54 ---Onko sulla käsitystä, jotta paljonko manuaali vie vähemmän?
--- Lainaus päättyy ---
Paperilla nyky CVT on taloudellisempi. Ja tänä vuonna sen saa jo myöskin Foresterin dieseliin.
pahakala:
--- Lainaus käyttäjältä: Pefletti 750 - 4.03.2015 kello on 18:14 ---Mulla ois semmonen mielikuva että sillon pahimman tuontibuumin aikoihin veho olis tuottanut vaihtareita saksasta suomeen ?
--- Lainaus päättyy ---
Kerrataan nyt vielä, ettei turhaan spekuloida: Ostin siis auton Veholta käytettynä, mutta autolla oli mukana huoltokirja ja muut dokumentit, mistä selviää ensimmäinen omistaja ja että auto on tälle suomessa myyty. Lisäksi myös merkkihuollettu..
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta