Tekniikkakeskustelut > 230 voltin järjestelmä
Kiinanagregaatin kunnostus.
LivinginLapland:
Projekti lähti liikkeellä, kun Saksasta lähti liikkeellä ruiskutuspumppu 30 ja käytetty käynistin 15 ja parikyppiä postimaksua. Sa ensiviikolla moottoria jo ehkä käyntiin. ja niin edelleen. Mikä olis maksimi akkku 210 ja 110 mitoilla? Valmistajan ilmoituksen mukaan 186GF-E, 36~45AH? Onkohan niitä tuohon kokoluokaan olemassakaan. Ja nuo näyttää olevan kovissa hinnoisaa nuo MP akut verrttuna 42 Boschin akkuun joka on vain viisikymppiä. No aisa kerrallaan,
mjo33400:
Mitä teet tolla diesel-akrilla kun saat kuntoon? Oliko kolmivaiheakreja?
LivinginLapland:
Ei ole kelmiagregaatteja. Ovat olleet alunperin yhden aatteen yhdistyksen erämaakämpilla ja on laitettu ihan poistoon. Ja sieltä sitten eräälle edesmenneelle ja sieltä sitten minun tuttavalle joka luovutti ne minulle.Että ne ovat ihan laillisia laitteita. Mutta jos kysyit onko kolmivaiheesta kun vastaus oli monitulkintaine. En osaa sanoa, enkä pääse asiaa tarkastamaan. Enpä tullut tuota seikkaa ajatelleeksi. Minusta tuntuu, että jos en ihan väärin muista, toinen on ja toinen vain yksivaiheinen. Mutta se kolmivaiheinen on taitaa olla se huoltoa vaativa. Laitan kyllä kummatkin, ainakin moottorit toimimaan. Mutta itse asynkronimoottori maksaa kolmesataa. Että jos yhden saisi. Mutta katotaan nyt. Tässähän menee paljon aikaa, kun pitää tilata osia ja huoltaa ja mittailla. Mutta tuohon mittamiseen tarvisin ihan vinkkejä. Tuo moottorihomma nyt ei mitään rakettitedettä ole. Mutta niin sinä kysyit että mihin menee. Kyllä se menee Äkäsjokivarteen ja sitten olen haaveillut marjamökkiä Kuttusojan varteen. Mutta se ei taida nyt olla oikein työttömälle ihan ajankohtaista. Ensisijaisesti on tarkoitus kerätä knowhouta näistä laitteista ja harrastella.
mjo33400:
Yksiselitteinen ja tyhjentävä vastaus. Kiitos. ;)
tsahkali:
--- Lainaus käyttäjältä: LivinginLapland - 12.02.2015 kello on 18:09 ---ja sitten olen haaveillut marjamökkiä Kuttusojan varteen.
--- Lainaus päättyy ---
Hyvä että joku haluaa jotain pysyvääkin, eikä vain tuhota, kuten Yara! Thumb
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta