Tekniikkakeskustelut > 230 voltin järjestelmä

Kiinanagregaatin kunnostus.

<< < (6/28) > >>

LivinginLapland:
Kyllä minä kannatan. Mutta tiedän kyllä että poroelinkeino tulee olemaan vaikea sovittaa. Mutta meinaavat maantietä pitkin ajaa rikastetta. Se on kyllä aikamoista. Junarata veisi sähköllä vähilla saasteilla. Mutta jos rah ei ole niin sitä ei ole. Minulta kuitenkin riittää ymmärrystä hankkeelle. Olen kyllä seikkaillut siellä sen verran, että kaira riittää kaikille toimijoille.

"Masi":

--- Lainaus käyttäjältä: tsahkali - 13.02.2015     kello on 10:28 ---Hyvä että joku haluaa jotain pysyvääkin, eikä vain tuhota, kuten Yara!   Thumb

--- Lainaus päättyy ---
Ja ne pysyvätkin sitten joskus kun huolen pitäjästä aika jättää häviävät pikku hiljaa itsekseen ilman että miljoonia vero euroja pitää hävittämiseen käyttää.

tsahkali:

--- Lainaus käyttäjältä: LivinginLapland - 13.02.2015     kello on 12:10 ---Kyllä minä kannatan. Mutta tiedän kyllä että poroelinkeino tulee olemaan vaikea sovittaa. Mutta meinaavat maantietä pitkin ajaa rikastetta. Se on kyllä aikamoista. Junarata veisi sähköllä vähilla saasteilla. Mutta jos rah ei ole niin sitä ei ole. Minulta kuitenkin riittää ymmärrystä hankkeelle. Olen kyllä seikkaillut siellä sen verran, että kaira riittää kaikille toimijoille.

--- Lainaus päättyy ---

Huokaus.
Aikamoista tulisi olemaan, etten sanoisi mahdotonta. On se sitten rata tai tie, niin alue menee kahtia.  Ja kysehän ei ole siitä, mita kairaan sopii, vaan siitä mitä jää jäljelle. Niin kauan kun tuollaiset kaivokset saavat laskea jätevetensä luontoon, ei mikään ole turvassa. Sokli todennäköisesti veisi enemmän tuloja ja työpaikkoja mitä toisi. Kohta meillä olisi uusi Talvivaara.
Ja Kilpelä haluaa jäädä historiaan Savukosken pelastajana.

LivinginLapland:
Kyllähän Sodankylä on hyötynyt paljon kaivosteollisuudest a. Ennen kaivosta kylä oli niin pystyyn kuivanut, mutta nyt kun raitilla käy niin onhan siellä eri paljon elämää. Näin siinä kävis Savukoskellekkin. Sekin on ollut josku hyvinkin elävä kylä. Lakihan se suojelee. Mutta se on niin helppo vastustaa Etelästä käsin. Ymmäränhän minä sen. Mutta jos ajattelee niin Savukoskella on elanto aina tullut metsästä niin se että se tulee maan alta ei paljoa minusta tee eroa. Meneehän siinä kesällä nyttenkin puolentunnin välein puutavara-auto samalla tiellä. Uskon tuohon hankeeseen. Sitä vastustetaan mutta se on vain hyvä. Mutta Lapin Kansakin esimerkiksi uutisoi vain näitä vastustajien mielipiteitä ja kaivoksen hyödyt ja työllisyysvaikutuks et jäävät vähemmälle huomiolle. Minusta on vain liian helppo vastustaa. Olen paljon pohtinut asiaa j lopulta kyllä kannatan hanketta. On liian helppo olla vastahankaan, mutta toistaala pitää olla elinkeinon hrjoittmisen mahdollisuus niin kaivoksilla kuin muillakin osapuolilla.

Catiska:
Vastaan on helppo olla, ei tarvitse itse keksiä ratkaisuja ongelmiin, kunhan on vastaan. Minäkin sanon tuolle ei ihan periaatteesta.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View