rekisteriseloste

Tiedote rekisteröitymisestä

Jos et ole saanut vahvistusviestiä rekisteröitymisestä si, tarkista roskapostikansiosi. Tämä erityisesti hotmail ja gmail sähköpostin käyttäjille.

Kirjoittaja Aihe: Päivän purnaus!  (Luettu 107888 kertaa)

• Vieras
  • Vs: Päivän purnaus!
    « Vastaus #420 : 17.02.2016 kello on 09:56 »
    Tästä olisi alunperin pitänyt purnata jo kolme viikkoa sitten mutta silloin oli muutakin mietittävää joten purnataan nyt. Avioeron takia sähkösopimus kun siirtyi sitten pelkästään minun nimiini niin miten kävi etäluettavan sähkömittarin lukemien kanssa...no ne tietysti alkoivat uuden sopimustunnuksen myötä siitä päivästä joten nyt en voi sillä sovelluksella ja omilla tunnuksilla enää katsella aiempien vuosien lukemia, typerää vaikka talon omistuksessa tapahtui vain se että nyt siinä minun lisäkseni ei ole enää vaimo mukana..

Onhan ne minulla joka kuukaudelta talon ostohetkestä lähtien tietokoneella excelillä mutta olisin mielellään katsellut niitä sähköyhtiön sivuiltakin.

• Kaikkien kaveri Sr.
    • Viimeksi paikalla:12.04.2018 kello on 18:08
    • Internet on loistava keino päästä nettiin.
    Vs: Päivän purnaus!
    « Vastaus #421 : 17.02.2016 kello on 10:15 »
    Tuo sähköyhtiön kautta tapahtuva seuranta on ihan ok ja mukava käydä välillä vilkuilemassa kulutuspiikkejä. Aika kankea järjestelmä on jos ei pääse katsomaan omia aikaisempia tietoja kun vain päivitetään  sopimusta.

• Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:eilen kello 21:25
    « Vastaus #422 : 17.02.2016 kello on 10:41 »
    Tuo sähköyhtiön kautta tapahtuva seuranta on ihan ok ja mukava käydä välillä vilkuilemassa kulutuspiikkejä.

Kun mittareita alettiin vaihtaa, sähköyhtiöt rummuttivat tätä hirveästi...   Vielä ei ole ainakaan minulle selvinnyt, mitä hyötyä siitä on.

• Vieras
    « Vastaus #423 : 17.02.2016 kello on 10:46 »
    Aika kankea järjestelmä on jos ei pääse katsomaan omia aikaisempia tietoja kun vain päivitetään  sopimusta.

Tällaisen vastauksen sähköyhtiöltä silloin sain:

"Hei
    Syynä on tosiaan asiakkuuden muuttuminen ja ”oikeita” asiakkuuden muutoksia meillä tapahtuu tuhansia vuosittain joten näin tämä on valitettavasti ollut pakko toteuttaa. Uusille asukkaille emme voi näyttää edellisten asukkaiden sähkönkulutuksia.
    Toki ymmärrän että tässä sinun tapauksessasi tämä tuntuu oudolta."

Vielä ei ole ainakaan minulle selvinnyt, mitä hyötyä siitä on.

Jos yleensä on kiinnostunut seuraamaan sähkönkulutusta niin onhan tuo kätevämpi kuin mittarista itse kävisi lukemia katsomassa. 

• Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla: 1.12.2025 kello on 17:38
    • Kabe, nuperoauto, sillä mennään nyt.
    « Vastaus #424 : 17.02.2016 kello on 10:50 »
    Tällaisen vastauksen sähköyhtiöltä silloin sain:

"Hei
    Syynä on tosiaan asiakkuuden muuttuminen ja ”oikeita” asiakkuuden muutoksia meillä tapahtuu tuhansia vuosittain joten näin tämä on valitettavasti ollut pakko toteuttaa. Uusille asukkaille emme voi näyttää edellisten asukkaiden sähkönkulutuksia.
    Toki ymmärrän että tässä sinun tapauksessasi tämä tuntuu oudolta."

Toivottavasti tuo on suurimpia murheita elämässäsi. Onhan se harrastus sekin, että tutkii omia sähkön kulutus tietoja.    ...Muualtakin kun sähkölaskusta.  ::)

• Vieras
    « Vastaus #425 : 17.02.2016 kello on 10:52 »
    Onhan se harrastus sekin, että tutkii omia sähkön kulutus tietoja.    ...Muualtakin kun sähkölaskusta.  ::)

No, köyhällä tai rahvaalla on halvat huvit ja harrastukset. Ja silloin 3 viikkoa sitten se suorastaan v***ti.

• Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla: 8.08.2025 kello on 20:21
    « Vastaus #426 : 17.02.2016 kello on 11:01 »
    Tuo etäluettavuus on meilläkin ollut kolmessa asunnossa ja vaimon työhuoneessa. Alkuun noita kävin joskus katsomassa mutta kahden hengen taloudessa jossa kulutus hyvinkin tasaista ja ennakoitavaa niin katselut jäi muutamaan kertaan.
    Vaimon työhuoneen osalta tuosta oli hyötyä, ihmettelimme korkeita laskuja ja kun kulutus oli samaa luokkaa vaikkei vaimo ollut töissäkään ja kaikki kulutus paitsi minikeittiö sammutettu löydettiin viallinen jääkaappi.

Mitä noita kirjaamaan, laskut tulee säännöllisesti ja ne arkistoidaan ja niistä löytyisi tarvittaessa minulle riittävät tiedot

• Vieras
    « Vastaus #427 : 17.02.2016 kello on 11:09 »
    Mitä noita kirjaamaan, laskut tulee säännöllisesti ja ne arkistoidaan ja niistä löytyisi tarvittaessa minulle riittävät tiedot

Juu, Höpöttäjän sanoin: "jokainen taaplaa tyylillään" Höpöttäjällä on loppujen lopuksi viisaita sloganeita.  ;D

• Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla: 8.08.2025 kello on 20:21
    « Vastaus #428 : 17.02.2016 kello on 11:16 »
    On joo
    Minulle kaikki asioiden ja yleensäkin kulujen kirjaaminen on luonnotonta. Autot kuluttavat minkä kuluttuvat ja sama sähkön kanssa, se mitä tarvitaan kulutetaan ja jos jostain syystä tulee isoja poikkeamia ne tutkitaan.
    Autojen kulutukset seuraan tankkauksilla ja mikäli kulutus pysyy suunnilleen samalla tasolla se riittää minulle jos poikkeavia lukuja tulee usea peräkkäin jokin on pielessä. Yleensä yksi paljon kuluttanut tankillinen kompensoituu seuraavassa, kaksi peräkkäistä antaa aihetta ihmettelyyn

• Kalustoon kuuluva
    « Vastaus #429 : 17.02.2016 kello on 11:45 »
    No, köyhällä tai rahvaalla on halvat huvit ja harrastukset. Ja silloin 3 viikkoa sitten se suorastaan v***ti.

No, no. Ei sitä aitojen rahvaitten porukkaan niin vain pääse. Jos haluaa, silloin tarkastellaan pankkisaldoja ja omaisuuden määrää. Ja nyrkit pitää olla paskassa kyynäspäitä myöten. Juppi ominaisuudet riisutaan saunan takana.  ;D

• Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:eilen kello 23:50
    « Vastaus #430 : 17.02.2016 kello on 13:58 »
    Kun mittareita alettiin vaihtaa, sähköyhtiöt rummuttivat tätä hirveästi...   Vielä ei ole ainakaan minulle selvinnyt, mitä hyötyä siitä on.

Jos on spot-hinta...

Toisaalta sillä datalla on helpompi perustella vaimolle, miksi talven viitenä kuukautena astianpesukone kannattaa laittaa käynnistymään pääsääntöisesti illalla kello 22 ja miksi pyykki kannattaa pääsääntöisesti pestä sunnuntaina.

Itselle olen saanut perusteltua sen, että pihasauna säästää itsensä muutamassa (20?) vuodessa, kunhan sen saa tehtyä ;D

• Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla: 5.01.2022 kello on 12:17
    « Vastaus #431 : 17.02.2016 kello on 14:11 »
    Ei purnattavaa,kaikki ok Thumb

• Kalustoon kuuluva
    « Vastaus #432 : 17.02.2016 kello on 15:08 »

• Kaikkien kaveri Sr.
    • Viimeksi paikalla: 3.12.2025 kello on 08:29
    « Vastaus #433 : 17.02.2016 kello on 15:51 »

• Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 09:17
    • viva la France
    « Vastaus #434 : 17.02.2016 kello on 16:00 »
    Niin , pitäshän se edes vähän purnata kun ei ole mitään purnattavaa edes siitä purnattavan puutteesta, että ois mistä purnata kun ei ole muuta purnattavaa.
      ;)