Kirjoittaja
Aihe: Aggregaattien vertailua 2015 (Luettu 211356 kertaa)
« Vastaus #241 : 7.06.2016 kello on 11:44 »
Mulla on Glans Powerin halpis aggre toisena,bensa sellainen 2 kw enkä oikein voi suositella. Vetokäynnistysmekan ismi on heppoinen ja oikeastaan ainut heikko kohde mutta niin pirun tärkeä koko kokonaisuudessa!  Ei se kyllä mitään maksanutkaan mutta nyt jos tarvivitsisin niin ostaisin sen kiporin ig2000sen,-niitä sai ainaskin honkkarista huokealla. Ei paina,haise ja käynnistyy helposti... Mulla ollut Kipor ig2000 käytössä monta kesää aina sen 3 viikkoa kun ollaan vaunulla oltu matkassa kesälomalla puskaparkeissa. On toiminut erittäin hyvin ja aina lähtee käyntiin muutamalla nykäisyllä kunhan esti saa kaasarin täyteen bensaa... Pitää tehdä nk. imunykäyksiä esti talven jäljiltä kun on tyhjentänyt kaasarin bensasta talvisäilytyksen takia. Ilmeisesti on tärkeää Kiporissa tyhjentää kaasari bensasta aina ennen talvea tai pitkän käyttämättömyyden ajaksi. Kaasarin suutin on mennyt tukkoon, jonka olen joutunut rassamaan. Johtunee omasta laiskuudesta, kun en ole jaksanu kaasaria tyhjentää bensasta ennen talvea kaasarissa olevasta tyhjennysruuvista? Toisaalta taas esim. samaa vuosimallia ja hevosvoimaa oleva Yamahan 4hp perämoottori ei ole mitään tyhjennysoperaatiot a koskaan tarvinnut ja aina starttaa keväällä talven jäljiltä ilman ongelmia.  En sitten tiedä olenko ainut jonka on pitänyt Kiporin kaasarin suutinta puhdistaa? Muuten oikein kelpo virtalähde. 
« Vastaus #242 : 7.06.2016 kello on 13:20 »
Mä käytän bensiinin suoja-ainetta ja ekalla käyntiin, vanhoilla bensoilla. 4-t Verkkokaupan 2000W agre. 
« Vastaus #243 : 7.06.2016 kello on 14:11 »
Mä ostin Autobil 2,2 kw:n 4-tahti aggren uutena,-oliko se nyt 8-kympin hintaan pienkonebensoineen ja nyt läks heti käymään kiitos kait pienkonebensan? Ostin ton kun halvalla oli tarjolla. Kyllä aggrelle on aina käyttöä jos haluaa olla mökillä/puskissa tahi rannalla veneen pohjaa hiomassa.... t migel 
« Vastaus #244 : 7.06.2016 kello on 16:34 »
Pienkone bensa on aika tyyriin hintaista. Satunnais käytössä etanolia paljon sisältävä 95 E 10 ei ole paras mahdollinen polttoaine herkästi haihtuvien polttoaineen komponenttien takia. Saattaa etanoli tukkia kaasarin suuttima. Silloin voisi kokeilla Shellin V-Power Nitro etanolivapaata bensaa. On tosin liian hyvää bensaa pienkoneisiin, mutta kestää paremmin tankissa ominaisuuksaan menettämättä säilymistä. Korkeampi hinta ei varmaan muutaman litran vuosikulutuksella estettä aseta.
« Vastaus #245 : 7.06.2016 kello on 16:59 »
4T pienkonebensaa saa pumpuistakin nykyään, hintaa noin 1,98€/litra. Halvempaa kuin 4litran kannussa a'20€ kannu
« Vastaus #246 : 7.06.2016 kello on 17:14 »
4T pienkonebensaa saa pumpuistakin nykyään, hintaa noin 1,98€/litra. Halvempaa kuin 4litran kannussa a'20€ kannu
Eipä taida saada monestakaan paikasta.
« Vastaus #247 : 7.06.2016 kello on 18:12 »
Eipä taida saada monestakaan paikasta.
NesteOil tarjoaa muistaaksen 7 asemalla, muista en tiedä. Mä käytän kaikissa pienkoneissa (6 kpl) pienkonebensaa paitis Avantissa. Avant käy varmasti niin usein ettei mee vanhaksi. Eilen koeponnistin aggregaatin (tulevan myrskyn varalle?), ekalla käyntiin pienkonebensalla. Ei tarvi tyhjennellä kaasaria jos pidempään käyttämättä. Maksaa vähän enemmän mutta vaivaton. Käytän myös 2T valmista, sitä kuluu sen verran vähän että kestää ostaa kanisterissa.
« Vastaus #248 : 7.06.2016 kello on 18:49 »
Mistä ihmeestä te löydätte sitä vanhaksi menevää bensiiniä? mulla on tossa kerran vuodessa käytössä olevassa Shindaiwa merkkisessä trimmerissä jo kolme vuotta vanhat ABC:ltä ostetut 98e:t sisällä ja taas lähti toisella nykäsyllä käyntiin  jäi vielä tankiin ens vuodellekki kokeiltavaa  samoin Kiinalainen agrigaatti ja ruohonleikkuri, ei koskaan mitään käynnistysvaikeuksi a, taitaa olla se vanha bensa joku Hondamiesten keksintö, kun keväisin nykivät kalliita koneitaan käyntiin ja syyttävät vanhaa bensaa 
« Vastaus #249 : 7.06.2016 kello on 19:02 »
« Vastaus #250 : 7.06.2016 kello on 20:02 »
Hain kans tuon liiterin koneen pyöritti rälläkkää,sirkkeliä,sähköhöylää,porakonetta,puukkosahaa,. Eli ihan toimiva peli  sirkkeli oli 1080w sitä epäilin,mutta ei mitään hätää...
« Vastaus #251 : 8.06.2016 kello on 19:17 »
« Vastaus #252 : 8.06.2016 kello on 20:00 »
Meillä on toiminut hyvin Topsun Tg1000i. Helppo käynnistää ja kuormituksen mukaan säätyvä kierrosnopeus. 
« Vastaus #253 : 9.06.2016 kello on 09:33 »
Onko kukaan mittaillut paljonko syöttää 12V ulosotosta? Jännite/ampeerit? Kiinnostaa ,voiko siitä ottaa oikeasti akulle virtaa tai muihin 12V vempeleisiin.
« Vastaus #254 : 9.06.2016 kello on 13:29 »
Onko kukaan mittaillut paljonko syöttää 12V ulosotosta? Jännite/ampeerit? Kiinnostaa ,voiko siitä ottaa oikeasti akulle virtaa tai muihin 12V vempeleisiin.
Kipportin ohjeessa oli, että tilapäisesti "hallitusti" voi ladata akkuja. (Ilmeisesti ei mitään säädintä automatiikkaa ole 12 v)
|