Tekniikkakeskustelut > Vetoautot

Ensimmäinen dieselautoni

<< < (3/19) > >>

kimi:

--- Lainaus käyttäjältä: HiTec - 29.12.2014     kello on 10:46 --- Eikä tuollainen liiallinen revittely muutenkaan sovi moiseen C5:n hyde-mukavuuteen 8)

--- Lainaus päättyy ---

Tuo on niin totta. Ennen Alfaa minulla oli Xantia ja ihan eri tyylillä nuo houkuttelevat ajamaan. Suurin osa autoista ei herätä minkäänlaista halua ajaa erityisellä tavalla ja sitten taas muutamat viestivät selkeästi jotain kuljettajalle.
Hyde- mukavuus ainakin houkutteli minua ajamaan pehmeästi ja rauhallisesti, tällä en tarkoita hitaasti ja tukkeena.
Ihan varteenotettava ja mukava tuollainen C5 olisi kun autokuume on taas iskenyt, mutta vaimo ei sellaista halua.

Aakku:

--- Lainaus käyttäjältä: iso-juuso - 29.12.2014     kello on 11:27 ---Talvella olen tankkaillut pääasiassa Teboilin diiseliä. Voipi olla sattumaa tai olla olematta, että Teboilin dieseleiden kanssa omalla kohdalla on ollut vähiten ongelmia.

--- Lainaus päättyy ---
Työautoissa jähmetty yhtenä vuonna 10 kuorma-autoa syksyn ensimmäisellä pakkasella. Silloin ei vielä saanut talvilaatua, joten kesälaadulla mentiin. Pakkasta oli muutama aste.
Meillä oli juuri vaihtunut Teboilin kortit ST1 kortteihin. Siihen aikaan ST1 ilmoitti kesälaadun kestävän 0 asteeseen saakka. Teboilin kesälaatu olisi kestänyt -15 asteeseen.
Kortit vaihtuivat takaisin Teboilin kortteihin ja niillä mennään.
Jostain syystä edelleenkin kartan talvella ST1 asemia, vaikka tiedän sielläkin korjatun dieselin pakkaskestävyyttä.
Yksi asia, mikä pistää myös hälytyskellot soimaan on biodiesel. Ei oikein kiinnostaisi kasvattaa levää tankissa. Eikös ST1 ole yksi biodieselin pioneereistä.

retkeilijä:
Minulla on Golf diesel ja siinä on lohkolämmitin, ei Weberiä. Lämmitän mootteria heti pakkasten tultua ½ - 1 tuntia (kauko-ohjaus pistorasiaan).

Käytän yleensä halvinta dieseliä Neste, Shell tai ABC automaateilta.

Lämmityslaitteessa on(lämpö)vastus, joka nopeuttaa selvästi sisätilan lämpenemistä ja pitää lämmön ajon aikana. Pakkasten tultua laitan keulalle suojamaskin. Ja kovilla pakkasilla ajan 4.vaihteella 80:n rajoituksilla. Suuntaan tuulilasille menevää puhallusta jalkoihin kun se on mahdollista, sillä tuulilasi jäähdyttää tulevaa ilmaa vauhdissa.

kimi:
Itse kartan myös biopolttoaineita ja varsinkin vähän käytettävissä moottoreissa. Eihän niissä ongelmia minun tietääkseni synny jos niitä käytetään jatkuvasti ja aine säiliössä vaihtuu.
Olen muutaman kaasuttimen puhdistanut kun laitteeseen on jäänyt 95E10 tankkiin yli vuoden ajaksi harrastelaitteisiin, oletan että, biodiesel tekisi saman.

kimi:

--- Lainaus käyttäjältä: Aakku - 29.12.2014     kello on 11:42 ---
Jostain syystä edelleenkin kartan talvella ST1 asemia, vaikka tiedän sielläkin korjatun dieselin pakkaskestävyyttä.
Yksi asia, mikä pistää myös hälytyskellot soimaan on biodiesel. Ei oikein kiinnostaisi kasvattaa levää tankissa. Eikös ST1 ole yksi biodieselin pioneereistä.

--- Lainaus päättyy ---

Minusta ST1 ja niitten kehitys biopolttoaineissa on pelkästään myönteistä jos aineita käytetään eikä jätetä seisomaan. Biojätteen hyödyntäminen polttoainevalmistuk sessa on mielestäni parasta mahdollista kierrättämistä. Huomattavasti fiksumpaa kun peltojen antimien käyttö polttoainevalmistuk seen ruuan sijasta mitä muut tekee.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View