rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Mover - ihana keksintö  (Luettu 13866 kertaa)

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 19:16
Vs: Mover - ihana keksintö
« Vastaus #30 : 8.06.2015 kello on 10:11 »
Mutta mowereista, niin millainenkohan tuo olisi itse nykertää vaikkapa parista 12V vinssistä? Joku väkipyörä vaan väliin, jonka voi vaikka kammella ruuvata painamaan rengasta.

No niin, siinä toinen kaheli!  Olen monesti miettinyt, että paljonkohan pitäisi takarenkaisiin saada vääntöä, jotta etuvetoinen lähtisi kurakosta....   :laugh:

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:15.08.2018 kello on 18:18
Vs: Mover - ihana keksintö
« Vastaus #31 : 8.06.2015 kello on 10:25 »
No niin, siinä toinen kaheli!  Olen monesti miettinyt, että paljonkohan pitäisi takarenkaisiin saada vääntöä, jotta etuvetoinen lähtisi kurakosta....   :laugh:

Speden "naislogiikkaa" käyttäen. Takarenkaiden alle hiekkaa lisää koska eturenkaathan pyörii jo  Thumb

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 09:08
  • Eipä turhia höttyillä :)
Vs: Mover - ihana keksintö
« Vastaus #32 : 8.06.2015 kello on 13:19 »
No niin, siinä toinen kaheli!  Olen monesti miettinyt, että...
Ja sinäkö sitten olet se ensimmäinen :P

Tuollaisessa 12V vinssissä kun on valmiina melko voimakas sähkömoottori + mahd. alennusvaihde, niin ne peruskomponentit tuollaiselle mowerille on siis jo olemassa. Vaijerikelan tilalle vaan renkaaseen ottava pitävä rulla ja homma valmis Thumb

  • Vieras
  • Vs: Mover - ihana keksintö
    « Vastaus #33 : 8.06.2015 kello on 13:23 »
    Ja sinäkö sitten olet se ensimmäinen :P

    Ole vaan tyytyväinen kun saat olla hopea sijalla.  ;D

    *****
    • Kaikkien kaveri Sr.
    • Viimeksi paikalla:eilen kello 09:08
    • Eipä turhia höttyillä :)
    Vs: Mover - ihana keksintö
    « Vastaus #34 : 8.06.2015 kello on 13:37 »
    Ole vaan tyytyväinen kun saat olla hopea sijalla.  ;D
    Hopea ei ole häpeä tässä lajissa :D

    Kuinkakohan pieneen tuon mowerin saisi mahtumaan? Siis jos olisikin pyörän navassa vanteen sisälle jäävä rataskehä, johon tuo mowerin akseli sitten kiinnittyisi. Tällöin sen mowerin moottorin saisi ylemmäs, renkaan ripustuksen lähistölle alustan suojaan mahd. maakontakteilta ???

    Tietty sileällä alustalla voisi olla myös "apuvaunu". Pienet sähkömoottorilla varustetut apuvaunut, joiden rullat asetetaan vaunun renkaan etu- ja takapuolelle, ruuvilla rullat lähemmäs toisiaan s.e. vaunun rengas puristuu väliin ja irtoaa maasta. Nyt rullassa olevalla sähkömoottorillahan tuo vaunu on liikuteltavissa, hyödynnetään vaunun omaa masssaa rullan sutimattomuudessa. Vähän tuohon tyyliinhän ne tekee lentokoneissakin. Ennen veturissa oli massaa "riittävästi" jotta ei renkaat sutineet ja veto tapahtui tyhmällä puomilla. Tänä päivänä veturi on kevyt ja se nostaa koneen nokkapyörän ilmaan = hyödyntää koneen massaa estämään omien renkaidensa sutimisen hinauksessa Thumb

  • Vieras
  • Vs: Mover - ihana keksintö
    « Vastaus #35 : 8.06.2015 kello on 13:49 »
    vinssien moottorit on kyllä aika kuraa, trust me oon niitä aika monta kertaa joutunu korjaamaan, sen sijaan esim pyörätuolin moottorit voisi olla tuollaiseen hyvät.

    *****
    • Kaikkien kaveri Sr.
    • Viimeksi paikalla:eilen kello 19:17
    Vs: Mover - ihana keksintö
    « Vastaus #36 : 8.06.2015 kello on 13:58 »
    No enpä tuota omaa C5 nyt "oikeaksi veturiksi" kehtaisi kutsua, niukat 1.600kg saisi repiä, mutta veikkaan että Aisinin 6-lovinen huutaa tuossa kohdin jo leipää aika rajusti :-X Muuton toki varsin mukava perheen liikutin tuokin, jos ei vain ole kovin paljoa tavaraa mukana, sillä konttihan tuossa III-korisessa on enempi vain muodollinen elämäntapa-versio ::)

    Mutta mowereista, niin millainenkohan tuo olisi itse nykertää vaikkapa parista 12V vinssistä? Joku väkipyörä vaan väliin, jonka voi vaikka kammella ruuvata painamaan rengasta. Toki mitään suuren heinoa ohjaustahan tuohon ei ihan helpola saa, mutta jos nyt edes eteen/taakse per puoli ja johdolisena jos ei muuten. Näin kokonaisuuden hintakin jäännee aikalailla matalammaksi kuin mitä noiden oikeiden tarvikkeiden Thumb

    No tuo automaattinen tasonsäätö ei ole se ainoa kriteeri, mutta ilman sitä normiautosta ei saa veturia.

    Noiden vinssien virran voi laittaa PWM ohjauksella niin ei tule äkkilähtöjä ja nykäyksiä - ja vaikka kännykällä langattomasti ohjattuna.  ;)
    Vetorullat voisi pyöräyttää vaikka ohuesta levyverkosta suoraan vinssin vaijerikelan ympäri ja hitsaamalla kiinni.

    *****
    • Kaikkien kaveri Sr.
    • Viimeksi paikalla:eilen kello 09:08
    • Eipä turhia höttyillä :)
    Vs: Mover - ihana keksintö
    « Vastaus #37 : 8.06.2015 kello on 14:24 »
    Noiden vinssien virran voi laittaa PWM ohjauksella niin ei tule äkkilähtöjä ja nykäyksiä - ja vaikka kännykällä langattomasti ohjattuna ;) Vetorullat voisi pyöräyttää vaikka ohuesta levyverkosta suoraan vinssin vaijerikelan ympäri ja hitsaamalla kiinni.

    Erästä mainosta lainatakseni; Ja siitä se ajatus sitten lähti :D Itselläni tosin kun tuo as.osa liikkuu 3.0dCi voimin, niin moisille mowereille juuri tarvetta ole, tuohon jarruttomaan nyyttikärryyn kun ei moisia oikein sentään kehtaa nykertää ::)

  • Vieras
  • Vs: Mover - ihana keksintö
    « Vastaus #38 : 9.06.2015 kello on 11:21 »
    Niin eikös nuo tupa autot ole niille jotka ei osaa peruuttaa  :P :P

    *****
    • Kaikkien kaveri Sr.
    • Viimeksi paikalla:eilen kello 09:08
    • Eipä turhia höttyillä :)
    Vs: Mover - ihana keksintö
    « Vastaus #39 : 9.06.2015 kello on 13:00 »
    No on kyllä aikalailla paikkoja joihin ei yhdistelmällä mennä, mutta autolla no problemos ???

    Ja noista mowereista, niin onhan niitä myös malleja jotka kytketään vaunun koukkuun, niin ei tartte riuhtoa vaunua itse eikä ole vaaraa että tuon jysäyttää vaikka kanttikiveen 8)

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:eilen kello 23:13
    Vs: Mover - ihana keksintö
    « Vastaus #40 : 9.06.2015 kello on 13:11 »
    Niin eikös nuo tupa autot ole niille jotka ei osaa peruuttaa  :P :P
    On, on.... :)

    Siksi mullakin on retkuiluauto...ja vielä mahdollisimman pieni.

    *****
    • Kaikkien kaveri Sr.
    • Aiheen aloittaja
    • Viimeksi paikalla:11.04.2023 kello on 07:07
    • voi kuolema parka,et sinä minua elävänä saa
    Vs: Mover - ihana keksintö
    « Vastaus #41 : 10.06.2015 kello on 02:42 »

    Ja noista mowereista, niin onhan niitä myös malleja jotka kytketään vaunun koukkuun, niin ei tartte riuhtoa vaunua itse  8)

    Mullonkii hjyvää merkkiä toi mun muuveri, merkkiä aviomies ja mallia ... sehän kyllä siirtyy ...kele  :D  ;D