rekisteriseloste

Tiedote rekisteröitymisestä

Jos et ole saanut vahvistusviestiä rekisteröitymisestä si, tarkista roskapostikansiosi. Tämä erityisesti hotmail ja gmail sähköpostin käyttäjille.

Kirjoittaja Aihe: Juuri Sinä, ulkomaanmatkailua harrastava karavaanari!  (Luettu 33434 kertaa)

• Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:13.12.2016 kello on 21:53
Vs: Juuri Sinä, ulkomaanmatkailua harrastava karavaanari!
« Vastaus #105 : 3.11.2014 kello on 21:32 »
Testasin, tosi näppärää! Koodit nappasin googlemapsista, kait ne on oikein:)

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 19:04
« Vastaus #106 : 3.11.2014 kello on 21:37 »
Sitten se vasta helppoa on kun tablet/kännyn Apps asennettu .. Ottaa paikaksi 'nykyisen sijainnin' ja nappaa kuvan - tekstit/valinnat perään ja jakoon..  Thumb (ei ole vielä julkinen palvelu siellä)

• Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:13.12.2016 kello on 21:53
« Vastaus #107 : 3.11.2014 kello on 21:52 »
Ja sankoin joukoin tänne päivittämään Thumb , hienoa!

• Saittisähläri
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 14:32
  • Epsoo
« Vastaus #108 : 4.11.2014 kello on 01:23 »
Onko tuossa karavaanariwikissä olemassa tai mahdollista tehdä luetteloa otsikoista, mistä aiheista sinne on jo tekstejä kirjoitettu?

On siellä, http://www.karavaanariwiki.org/index.php?title=Toiminnot:Kaikki_sivut

Ja muutenkin on aika monipuolisesti toimintoja,  http://www.karavaanariwiki.org/index.php?title=Toiminnot:Toimintosivut

Yleensä ottaen, kyseessä on alusta joka on nimenomaan tehty tiedon välittämistä varten ja jota on helppoa kaikkien modifioida. Tunnetuin sivusto joka on tehty tällä softalla on wikipedia.

• Karavaanari
  • Viimeksi paikalla: 1.10.2025 kello on 20:42
« Vastaus #109 : 4.11.2014 kello on 08:34 »
Sitten se vasta helppoa on kun tablet/kännyn Apps asennettu .. Ottaa paikaksi 'nykyisen sijainnin' ja nappaa kuvan - tekstit/valinnat perään ja jakoon..  Thumb (ei ole vielä julkinen palvelu siellä)

Tämä on juuri sellainen palvelu, jota itse olen pitkään kaivannut kotimaan paikkoihinkin. Ulkomaanreissuissa on vastaava ollut jo pitkään käytössä ja hyväksi havaittu, paikkoja on voinut etukäteen kotona suunnitella isolta ruudulta ja reissussa sitten vaan puhelimesta vilkaista, mitä paikkoja olisi lähettyvillä. Näistä ulkomaisista palveluista löytyy vain kehnosti suomalaisia paikkoja.

Paikkojen nopea lisäys suoraan paikanpäältä puhelimella myös varmasti laskisi kynnystä lisäillä paikkoja. Toinen tärkeä ominaisuus on tuo paikkojen kommentointi, joka näkyi ainakin jossain muodossa tässäkin olevan?

Nuo muiden käyttäjien kommentit olen huomannut yhdeksi tärkeimmistä ominaisuuksista, koska vaikka paikka olisi lisätty 2007, voi kommenteista helposti päätellä, onko paikka yhä olemassa ja pitävätkö tiedot paikkaansa. Jos taas kommentteja ei löydy, mutta käy itse paikalla, siinä ei kestä kuin minuutti jättää kommentti ja muut taas tietävät, että paikka on yhä toiminnassa.

Noiden paikkojen kuvauksistahan voisi hyvin tehdä linkkejä wikiin, alueesta käytävään keskusteluun orgissa yms. Itse palvelun (jota matkalla käyttää) tulisi olla kuitenkin mielestäni juurikin tällainen karttapohjainen ja helposti käytettävissä/päivitettävissä suoraan myös puhelimella/tabletilla.

• Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:24.03.2021 kello on 05:58
    • Hymer kulkee ja koirat haukkuu...
« Vastaus #110 : 5.11.2014 kello on 13:56 »

Lainaus käyttäjältä: 88k5 -  3.11.2014     kello 10:36

Käyttäisittekö tällaista palvelua? siis hakisitte paikkoja ja
ennen kaikkea täydentäisittekö?
http://www.grafetee.com/karavaanarinpalvelut

Jospa minäkin otan osaa tähän keskusteluun, ehkä hieman kapealla katsannolla Ranskasta, mutta kuitenkin...

Meidän reissaamisen ajatuksena on siirtyä paikasta A paikkaan B sään, mielenkiintoisten paikkojen tai jopa jonkun tietyn syyn vuoksi.  Paikat A ja B tulee valittua yleensä mutu-tuntumalla, ajon aikana, ei niinkään sen perusteella, että niistä pitäisi löytyä tietyt palvelut, paitsi silloin, kun on tarve päästä sivistyneeseen suihkuun, tyhjentää vedet tai vessa, tai ottaa puhdasta vettä tankkiin.  Näin olemme yöpyneet milloin missäkin, keskellä kaupunkia tai ihan metsässä.  Yöpymispaikkaa tai parkkia katsomme lennosta TOMTOMista, jonne olen ladannut POI:t esimerkiksi http://www.park4night.com palvelusta sekä täältä, ranskalaiselta matkailuautosivusto lta.  Näillä tiedoilla olemme pärjänneet Ranskassa, Sveitsissä, Italiassa, Saksassa, Ruotsissa sekä Suomessa.  Toistan varmaan jo liikaakin itseäni, kun totean, että Ranskassa ei ole ongelmaa vesihuoltoon tai pysäköintiin pienimmissä kylissäkään palveluiden runsauden ansiosta, mutta lomakuukausina on osattava varautua ruuhkiin.

Kaikenkattavan palveluluettelon rakentaminen ei varmasti ole mahdotonta teknisesti, kuten täällä on jo mainittukin, mutta sen ylläpito on täysin riippuvainen käyttäjien aktiivisuudesta ja määrästä.  Oma asiansa on myös palvelupaikkojen määrittely myös matkailuvaunulla kulkevia varten.

Testasin www.grafetee.com sivua, onko niin, että lisäämäni paikka tulee näkyviin vasta hyväksynnän jälkeen ? Onko uusien paikkojen hyväksyminen 88k5:n homma, meinaan, että siitä voi äkkiä tulla "pain in the ass", kun sinne lisätään 500 paikkaa päivässä... 

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 19:04
« Vastaus #111 : 5.11.2014 kello on 14:41 »
..
Testasin www.grafetee.com sivua, onko niin, että lisäämäni paikka tulee näkyviin vasta hyväksynnän jälkeen ? Onko uusien paikkojen hyväksyminen 88k5:n homma, meinaan, että siitä voi äkkiä tulla "pain in the ass", kun sinne lisätään 500 paikkaa päivässä...
Tällä hetkellä laitoin "pakollisen hyväksynnän" päälle (eli vain minä voin hyväksyä tällä hetkellä).

Ennen isompaa käyttöönottoa kaikki säädöt pitäisi katsoa läpi - jos tälle palvelulle olisi käyttöä...
Kommentteja?

• Kaikkien Kaveri
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:20.04.2025 kello on 23:13
« Vastaus #112 : 5.11.2014 kello on 14:57 »
http://goo.gl/maps/vv1yp

Mulla on tämmöisele kartalle laitettuna jonkunlainen määrä matkaparkkeja selostuksineen.

Onkohan tuo sivusto myös sellainen, mitä pystyisivät muut täydentämään?

Itse koen paikkojen selostuksen tärkeäksi, en lähde sellaisen matkaparkin perään, mistä en tiedä sen palveluja, sillä jos paikassa ei ole vessan/vesien tyhjennystä ja veden saantia, on melkein se ja sama mihin menee yöksi, ellei paikassa itsessään ole arvoa eli jos paikka on SE juttu, niin silloin asia on toinen.

Mutta silti tärkeä tieätä onko tyhjennys/täyttöpalveluita!

t.Kaarina

• Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 18:00
  • Seisonta-aika
« Vastaus #113 : 5.11.2014 kello on 15:33 »
erittäin hyvää puskaparkki tietoutta!

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 18:08
  • viva la France
« Vastaus #114 : 5.11.2014 kello on 17:22 »
Tällä hetkellä laitoin "pakollisen hyväksynnän" päälle (eli vain minä voin hyväksyä tällä hetkellä).

Ennen isompaa käyttöönottoa kaikki säädöt pitäisi katsoa läpi - jos tälle palvelulle olisi käyttöä...
Kommentteja?

Systeemi on hyvä, mutta sitten tulee se albinkarmannin toteamus raskaasta ylläpidosta.
Itse olen rekisteröitynyt tuonne http://www.campercontact.nl/ ja joskus jotain sinne ilmoitellut paikansa pitämättömistä tiedoista ja myös uusista paikoista. Ja mitä on niitä omia tullut seurattua, niin osaan muutokset tapahtuu kohtalaisessa ajassa eli parissa viikossa, mutta osa häviää jonnekkin matkalle vaikka itselle on tullut viesti tiedon perille menosta. Ja siellä on sentään jo rahakin tukemassa toimintaa.
Mutta jos joku taakan ottaa, niin kyllä minulta löytyy aika paljon omakohtaista niin belgian kuin ranskankin osalta tietoa nimenomaan paikoista joissa onnistuu huolto toimenpiteet ilman että täytyy siinä itsessään kahlata.
Ja myöskin niistä rauhallisista "mansikka" paikoista.
Mutta olisiko yksi tie etsiä joka maalle se henkilö joka koettaa pitää tiedot ajantasalla. Helpottaisi ehkä ylläpitoa.

• Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:24.03.2021 kello on 05:58
    • Hymer kulkee ja koirat haukkuu...
« Vastaus #115 : 5.11.2014 kello on 17:45 »
Tukeeko grafetee mahdollisuutta ladata vaikka GPS POI:t jostain tiedostosta?  Lisäarvo grafeteelle on ilman muuta se, että sinne saisi tiedot suomen kielellä, ilman että tarvitsisi tulkata palveluita eri kieleltä.  Mutta toisaalta, sanasto on suppea ja kun sen kerran oppii, niin ulkomaillakin on helpompaa liikkua...

• Päivämatkailija
  • Viimeksi paikalla:12.11.2014 kello on 20:38
« Vastaus #116 : 12.11.2014 kello on 20:38 »
Kirjoittasin mielelläni kokemuksistani. Sentään matkaillut kohta 17 vuotta ympäri Eurooppaa. Jostakin syystä ylläpito laittaa tunnukseni aina poistettavaksi.

• Ylläpitäjä
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:15.05.2024 kello on 17:34