Karavaanarin keskustelut > Karavaanarin olohuone

Tämän päivän autohuoltoa

<< < (5/22) > >>

Ossi66:

--- Lainaus käyttäjältä: 0yxxy0 -  2.10.2014     kello on 07:05 --- Osaako kukaan sanoa tällä näköhavainnolla että unohdanko polttoaine käyttöisen lisälämmitimen kokonaan ja luotan vain defaan. Ilman wepastoa olen pärjännyt tähänkin asti muilla kuin työautoilla mutta se onkin alle 5v.

--- Lainaus päättyy ---

Oma havainto käytännöstä - jos pakkasta alkaa olla yli -20, D5 ei tuota enää riittävästi lämpöä pitääkseen kabiinin +20 asteessa.
Defa on tuossa D5:ssä säteilylämmitin, joten siitä ei saa oikeasti lämmintä kovilla pakkasilla. Kun mennään -15 ja kylmempään saa Defalla lämmittää yli 2h ja silloinkin kone on vaan auttavasti lämpöinen - mielummin niillä keleillä käytän ardikia.

tsahkali:

--- Lainaus käyttäjältä: JPVäisänen -  2.10.2014     kello on 08:08 ---Auton oston jälkeen eberi toimi 7 kertaa seuraavasti.
1 kerran tod. näk. lähti käytiin kellolla, oli toiminut aikansa ja sammunut->auto kylmä 1/2 tunnin käynnin jälkeen.
4 kertaa todistetusti lähteyt käyntiin kellolla mutta sammunut kuten edellä->auto kylmä 1/2 tunnin käynnin jälkeen.
1 krt lämmittänyt auton niin että sisätilat lämpimät ja moottorin lämpömittari nousee reilusti.
1 krt työpaikan pihalla käynnistetty käsin ja lähdetty ajamaan. Kaupungissa laite oli mennyt "hitaaseen moodiin" mutta käynnistyi moottorin jäähdyttyä uudestaan. Sammui kun puol tuntia tuli täyteen.
Todistetusti tarkottaa että napinpainalluksen jälkeen rele napsahti, paloilmapuhallin pyörähti, joku toinen rele napsahti ( varmaankin hehku), polttoainepumppu alkoi naputtaan ja sitten kierrokset nousi paloilmapuhaltimess a....

--- Lainaus päättyy ---

Jos polttoainelinja on tyhjä/vajaa, lämmitin toimii juuri noin.  Kun tarpeeksi monta kertaa oli yrittänyt, polttoainetta alkoi tulla kokoaikaisesti ja autokin lämpeni.

Bliz:

--- Lainaus käyttäjältä: 0yxxy0 -  2.10.2014     kello on 07:05 ---Mun kesällä ostama volvo s80 käytettiin pistokkeessa (oma lämmitin onko se sitten artic) ensin pöläytti kunnon mustat savut pihalle (vain testaus että käynnistyy) sitten myöhemmin ajaessa siniharmaat savut ja oli sammunut jossain välissä paikallaan ollessa (poika testas) mun mielestä mitään vikakoodia ei ollut. Itse kun ensi kertaa yritin päälle meni heti vikatilaan, edellinen omistaja sanoi laitteen vikatilat kuitatun merkkihuollossa ja testanneet toimivuuden ja toimivan. Itselle jäi käsitys ettei ole edes alkuperäinen vm-99 ja 419tkm liikkunut lämmitin. Osaako kukaan sanoa tällä näköhavainnolla että unohdanko polttoaine käyttöisen lisälämmitimen kokonaan ja luotan vain defaan. Ilman wepastoa olen pärjännyt tähänkin asti muilla kuin työautoilla mutta se onkin alle 5v.

--- Lainaus päättyy ---

ardic pois ja weba tai eberi tilalle. siinä kohtaa ku ongelmat alkaa äkkiä menee uuden lämmittimen hinta vanhan korjauksiin ja hetkennpäästä se on taas rikki.

d5 on kylmä kovemmilla pakkasilla jos lämmitin rikki. jo -15c jälkeen alkaa palelemaan ja varsinkin kaupunkiajossa niin hyvä ois kyllä olla löpö lämppärikin.

JPVäisänen:

--- Lainaus käyttäjältä: tsahkali -  2.10.2014     kello on 09:39 ---Jos polttoainelinja on tyhjä/vajaa, lämmitin toimii juuri noin.  Kun tarpeeksi monta kertaa oli yrittänyt, polttoainetta alkoi tulla kokoaikaisesti ja autokin lämpeni.

--- Lainaus päättyy ---
Kuinka vajaa? Merkkihuolto sanoi minulle että eberin polttoaineen syöttö on haaroitettu juuri ennen polttoaineen suodatinta niin en usko että vajaa tankki olis tuota aiheuttanut. Ja jos toi ainut kunnon lämmityskerta olis tapahtunut viimeisellä kertaa näistä 7:stä niin sitten uskoisin ja en olisi etes vikakoodin lukuun vienyt....pitääköhä n joku minua ihan tyhmänä :(?

Ossi66:

--- Lainaus käyttäjältä: JPVäisänen -  2.10.2014     kello on 08:08 ---Auton oston jälkeen eberi toimi 7 kertaa seuraavasti.
1 kerran tod. näk. lähti käytiin kellolla, oli toiminut aikansa ja sammunut->auto kylmä 1/2 tunnin käynnin jälkeen.
4 kertaa todistetusti lähteyt käyntiin kellolla mutta sammunut kuten edellä->auto kylmä 1/2 tunnin käynnin jälkeen.
1 krt lämmittänyt auton niin että sisätilat lämpimät ja moottorin lämpömittari nousee reilusti.
1 krt työpaikan pihalla käynnistetty käsin ja lähdetty ajamaan. Kaupungissa laite oli mennyt "hitaaseen moodiin" mutta käynnistyi moottorin jäähdyttyä uudestaan. Sammui kun puol tuntia tuli täyteen.
Todistetusti tarkottaa että napinpainalluksen jälkeen rele napsahti, paloilmapuhallin pyörähti, joku toinen rele napsahti ( varmaankin hehku), polttoainepumppu alkoi naputtaan ja sitten kierrokset nousi paloilmapuhaltimess a....

Sitten aloin soittelemaan autoliikkeeseen ja varaileen aikaa vikakoodin lukuun. Lopun tiedätte.
Ja tässä mun vekottimessa on webaston vuorokausikello...l iekkö laitettu toyotaliikkeessä sekin vain sentakia ettei itse voi lukea vikakoodeja.

Mikä helkutti siinä on että tänäpäivänä on niiiiin vaikeaa myöntää virheensä. Selityksiä kyllä löytyy vaikka kuinka.
Joku mulle sanoikin että vasta se että asentaja/huoltoliike myöntää tehneensä virheen ja korjaa sen mukisematta kertoo kokemuksesta. Ei se että on 40 -vuotta värkänny autojen kanssa.
Minusta se että piuha ja letku oli irti vikakoodien luvun jälkeen kertoo virheestä ja huolimattomasta työstä vaikka minkäväristen silmälasien läpi katsoo.

--- Lainaus päättyy ---

Eikös tuo vihreä rivi jo todista, johto ja polttoainelinja olleet kiinni ennen merkkiliikkeessä vierailua.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View