rekisteriseloste

Tiedote rekisteröitymisestä

Jos et ole saanut vahvistusviestiä rekisteröitymisestä si, tarkista roskapostikansiosi. Tämä erityisesti hotmail ja gmail sähköpostin käyttäjille.

Kirjoittaja Aihe: Mullistelevat kausipaikkalaiset  (Luettu 31229 kertaa)

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 18:32
Vs: Mullistelevat kausipaikkalaiset
« Vastaus #75 : 30.07.2014 kello on 11:57 »
Aika monenlaisia sääntöjä tuntuu tulevan esiin...
Vaikka monet vannoo, että kaikki ovat tervetulleita, niin kyllä se alkaa takaraivossa tuntua, jos kuitenkin joku siellä mielessään kyräilee. En minä näitä sääntöjä illassa opi, enkä ala opettelemaankaan.
Itse en ole käynyt SFC:n paikoilla, muuta kuin päiväkäynnille henkilöautolla, joten asia ei minua koske.

Mulla on tapana tulla mihin tahansa kämppärille vasta illalla myöhään. Aikaisintaan joskus kahdeksan jälken. Aamulla lähden alueelta jo ennen kahdeksaa, jota ennen on kaikki aamiaiset, suihkut ja huollot tehty. En siis paljoa ehdi olla kontaktissa muiden kanssa. Toki tervehdin ja joskus joku tervehtii takaisinkin.
Kämppäri on siis mulle turvallinen nukkumalähiö, jossa tulee tehtyä matkaan liittyvät huollotkin. Hienoa, jos alue olisi myös rauhallinen ja hiljainen.
Katson yleensä eduksi, mitä pienempi paikka on. Tuollainen 50 paikkainen alkaisi olla suurimmillaan sopiva. Pienempikin saa olla. Palvelut ovat silloin usein vaatimattomampia, mutta paljon sympaattisemmmin toteutettuja. Nuo isot alueet ovat enemmän laitosmaisia.
Noita sähköpaikkoja en tarvitse ja jotkut terassipaikatkin tunnen luonnottomaksi reissaajalle. Jätän sellaisen rakennetun paikan ihan mielelläni väliin.

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 13:34
« Vastaus #76 : 30.07.2014 kello on 12:19 »
Eihän ne olekaan siihen tarkoitettuja.
Ovat juuri kuten aiemmin kerrottu jonkun yhdistyksen alueita joihin yhdistyksen jäsenet ovat rakentaneet oman paikkansa.
antavat ne satunnaisten kulkijoitten käyttöön jos antavat.

Minkäs tähden sitten tääläkin jotkut vaahtoaa, että pitäis käyttää näitä SFC-alueita, kun ne on niin edullisiakin?

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:29.11.2025 kello on 13:06
  • Kulkija
« Vastaus #77 : 30.07.2014 kello on 13:31 »
Tuolla saaressa on sellainen tapa että jos haluaa niin voi luovuttaa vieraitten käyttöön paikkansa..muutoin jos vaikka piripinnassa olisi alue niin siihen kausipaikkalaisen paikalle ei mitään kalustoa ohjata.

Taitaa kulkijan onneksi olla vähemmistössä tällaiset alueet. Aika monella on kausipaikalla oltu.

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 15:37
  • Autossa on pyörät
« Vastaus #78 : 30.07.2014 kello on 14:34 »
Minkäs tähden sitten tääläkin jotkut vaahtoaa, että pitäis käyttää näitä SFC-alueita, kun ne on niin edullisiakin?
En ole KOSKAAN meidän aluetta mainostanut SFC alueena.
Ottaa silmän käteen ja katsoo mitä olin kirjoittanut. Nythän oli kai kysymys kausipaikoista, ei SFC:stä

Meillä ei ole sf-c , tosin ei este pääsylle jos on eräs toinenkin jäsenkortti.
Meillä laitetaan lappu milloin tullaan, siihen asti vapaa.
Kerran olin laittanut päivämäärän ja tilannut muutaman kuution kivituhkaa ja kertonut jotta se saadaan kipata vaunun paikalle.
No siinä oli ollut eräs lukutaidoton ja kivituhkat kipattiin muutaman metrin sivuun. Sain reissusta tullessa kantaa ja lapioida tuon tavaran sinne vaunupaikalle ,kiitin mielessäni lukutaidottomia.

Sitten on paikkoja meillä missä lukee a-auton paikka. Näihin tullaan ja mennään oman mielen mukaan, vierailla ei mitään asiaa niihin.
Sitten on vieraspaikat vielä erikseen, niissä ei kausipaikkalaisia ole koskaan.

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 13:34
« Vastaus #79 : 30.07.2014 kello on 15:51 »
En ole KOSKAAN meidän aluetta mainostanut SFC alueena.
Ottaa silmän käteen ja katsoo mitä olin kirjoittanut. Nythän oli kai kysymys kausipaikoista, ei SFC:stä

Et ole, kun ei se sellainen ole.  Mikäli minä olen ymmärtänyt oikein (?), puhe on ollut pääasiassa SFC-alueista, jotka kyllä on piukassa kausipaikkalaisia. Kopparön (menikö oikein?) tapaisiin paikkoihin ei luulisi, satunnaisen kulkijan edes yrittävän.

• Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:21.07.2023 kello on 01:10
  • Vaasa
« Vastaus #80 : 31.07.2014 kello on 01:51 »
Onhan noita kausipaikkalaisiaki n joka lähtöön, kuten meitä ihmisiä ylipäänsä, mutta pääosin sangen mukavaa ja auttavaista väkeä ovat olleet. Esim eilen Tilkunpellossa isäntäparikunta esittäytyi ja toivotti tervetulleeksi, ja käsipäivät oli jo tehtynä ennen kuin konttorin puolelle kerkesin ilmoittautumaan.

Perusajatushan SFC-alueissa on, että ne ovat nimen omaan kaikille tätä matkailumuptoa harrastaville avoinna. Mutta pnhan noissa alueissa eroja. Toisissa on se muutaman vaunukunnan klikki,joka on toki aluetta rakentanut, mutta tehneet siitä samalla oman köyhän miehen version kesämökistä ja varanneet itselleen ne parhaimmat paikat. Kävijät sitten ohjataan johonkin epämääräiseen jorpakkoon, vaikka tilaa olisi muuallakin. Tosin juuri näissä samoissa paikoissa ihmetellään isoon ääneen, kun ei tule uusia, saati nuoria mukaan yhdistyksen toimintaan.

Ja sitten on nämä alueet, jotka näissä foorumin keskusteluissakin usein kehutaan. Tuntee olevansa tervetullut ja kävijälle yritetään katsoa mahdollisimman mukava leiripaikka jne jne. On alueen kartta, ohjeet ja isäntäpäivystäjän numeo lappuna kädessä heti tullessa. Ja opastetaan oikeallen ruudulle, eikä vain epämääräisesti huiskita, että tuonnepäin minne lystäätte mennä. Omalta osaltani myös jokailtainen yleinen saunavuorokin on suotavaa, tulee tunne, että on todella tervetullut porukkaan mukaan, eikä olla vain repimässä lantteja ohikulkijoilta. Tämäkin asia on niistä alueen ylläpitäjista, eli kausipaikkalaisista kiinni.

• Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:16.02.2022 kello on 23:11
« Vastaus #81 : 31.07.2014 kello on 07:41 »
Jokaisessa paikassa varmasti on järjestetty tämä kuten parhaaksi nähty ja hyvä niin. Pakko silti sanoa, että jos pysähtyisin yhdeksi yöksi illalla puoli tyhjälle alueelle ja minut käännytettäisiin portilta vedoten siihen että paikka on täynnä, vaikea uskoa, että menisin toista kertaa yösijaa kysymään. En toisaalta varmasti myöskään mieltäisi tuollaista paikkaa matkailuun tarkoitetuksi leirintäalueeksi.
Livonsaari Caravaniin mahtuu..se on yksityisen pitämä leirintäalue, mutta turun yhistyksen suosituspaikka. Ei oo tainnut edes juhannuksena ollu piripinnas tuo paikka..en ainakaan ole kuullu että oltaisi käännytetty ahtauden takia..

• Kalustoon kuuluva
« Vastaus #82 : 31.07.2014 kello on 09:50 »
Jotenkin tästä keskustelusta alkaa tulla sellainen vahvistuva käsite, että SFC kämppärille tulija ja varsinkin kausipaikalle asettuva "turisti" olisi vähän samansorttinen kuin tuttavien mökille tuleva kuokkavierasperhe, jolla on keksipaketti mukana.

• Kalustoon kuuluva
  • Kulkija
« Vastaus #83 : 31.07.2014 kello on 09:59 »
Minun mielestä tuo käsitys on virheellinen, eikä perustu useimpien ketjuun kirjoittaneiden kokemuksiin.

• Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:26.10.2020 kello on 12:21
« Vastaus #84 : 31.07.2014 kello on 10:29 »
Jotenkin tästä keskustelusta alkaa tulla sellainen vahvistuva käsite, että SFC kämppärille tulija ja varsinkin kausipaikalle asettuva "turisti" olisi vähän samansorttinen kuin tuttavien mökille tuleva kuokkavierasperhe, jolla on keksipaketti mukana.

Aakun kanssa samaa mieltä tästä,kokemuksesta kolmasosa kämppäreistä on semmoisia ei kulkuri
ystävällisiä paikkoja.

Vaan ne voi ohittaa:-)

• Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:10.11.2025 kello on 09:31
« Vastaus #85 : 31.07.2014 kello on 10:46 »

Jopa vetäisit aikas loukkaavan yleistyksen. Kun kuitenkin ko. alueet ymmärtääkseni tarvitsevat myös "keksituristien" lompakkoja.
Tästä jos reissarit polttaa hihansa niin , että voi käydä kato alueilla. Jos ei muuten niin protestimielessä.
Helppoa on ohi ajaa ja kun marketin pihassa ottaa torkut, voi sillä 20 -40 eurolla ostaa lisää kilometrejä.
Mutta kuten eräs tuttuni sanoi caravaaniliikkeen konkurssista. "Palvelu paranee, katse avartuu ja herrakin nöyrtyy, kun firmat kaatuu".

Ehkä sitten tienpäällä puskaparkissa se asenne muuttuu ja kumpainenkin saa dominonsa puolikkaan kaffensa jatkeeksi.

• Karavaanari
  • Viimeksi paikalla: 5.07.2024 kello on 22:50
  • Omasta mielestä oikeen mukava mies
    • Urheilua aktiiveille
« Vastaus #86 : 31.07.2014 kello on 10:53 »
Minun mielestä tuo käsitys on virheellinen, eikä perustu useimpien ketjuun kirjoittaneiden kokemuksiin.

+1. Eipä ole yhtään tällaista kokemusta. Muutenkin kaikki negatiivinen tiivistyy lähinnä ei SF-C alueisiin, sekä alkoholinkäyttöön.

• Kalustoon kuuluva
« Vastaus #87 : 31.07.2014 kello on 11:32 »
Toivottavasti se on väärä...
Kokemuksia on luettavissa useamman sorttisia. Itselläni kun ei ole mitään kokemusta, joten en siinä mielessä tiedä.
Kuitenkin yleensä ei tule savua ilman tulta.

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 18:55
  • Nuperokuljin, 2h+keittiö. Tonttina Suomi.
« Vastaus #88 : 31.07.2014 kello on 11:47 »
Kun reissun aikana käy usealla alueella, niin taitaa se vähänkin vastenmieliseltä tuntuva paikka jäädä helpommin mieleen. Positiivisen paikan pitää olla hyvin, hyvin positiivinen ennen kuin siitä kerrotaan eteenpäin.

Ihmisen mieli on vaan sellainen.

• Kalustoon kuuluva
  • Kulkija
« Vastaus #89 : 31.07.2014 kello on 12:49 »
Toivottavasti se on väärä...
Kokemuksia on luettavissa useamman sorttisia. Itselläni kun ei ole mitään kokemusta, joten en siinä mielessä tiedä.
Kuitenkin yleensä ei tule savua ilman tulta.

Suurin osa negatiivisista kokemuksista on sellaisia musta tuntuu, että olen täällä muiden tiellä -juttuja. Tai sitten joku emännän kanssa riidellyt krapulainen kanta-asukki on kattonut pahasti tai ei oo tervehtinyt. Irtiolleesta susikoirastamme valitettiin (fifi on siis tosi kiltti) ja lapset oli huutaneet hiekkalaatikolla, siitäkin kehtasivat sanoa. Näistä sitten yleistetään, että SFC prinsessanranta on p*ska paikka, tai kaikki SFC -alueet.

Aika harvassa on ihan konkreettiset ilkeilyt kantaporukan/isännän taholta, joissa vieraalla ei ole omaa syytä mukana.

Jos pitää lapsensa ja koiransa aisoissa, käyttäytyy asiallisesti ja ystävällisesti, eikä vedä perskännejä, niin luulisi pärjäävän.

Joskus olen suunnitellut, että kierrän kaikki SFC -alueet, jotka vieraita huolii, lävitte. Aina meen yleiselle saunavuorolle ja kuuntelen juttuja, aistin ilmapiiriä. Varovasti kyselen ja virittelen keskustelua. Lopputuloksesta voisi kirjoittaa vaikka kirjan.