rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Mullistelevat kausipaikkalaiset  (Luettu 22932 kertaa)

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla: 5.01.2022 kello on 12:17
Vs: Mullistelevat kausipaikkalaiset
« Vastaus #45 : 28.07.2014 kello on 19:11 »
Yhden kerran on sattunut semmonen paikka johon en mene enää,mutta se siitä....

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:24.05.2024 kello on 17:44
  • Etelä-Pohjanmaa
Vs: Mullistelevat kausipaikkalaiset
« Vastaus #46 : 28.07.2014 kello on 19:15 »
Tänään tultiin kuninkaanlähteelle ja päästiin laveripaikalle.

Oma tavoite on se että aina vähän paremmaksi jättää paikat kun paikalta lähtee. Vähän tuossa kiristelin ruuveja jne. Aikani kuluksi kunkulla.

Huomenna tai ylihuomenna ficciin


*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 17:41
  • Autossa on pyörät
Vs: Mullistelevat kausipaikkalaiset
« Vastaus #47 : 28.07.2014 kello on 19:25 »
Edittiä sen verran, jotta voisin se olla minäkin. ;)
Mun miälest sää oot komeempi  ;)  8)

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla: 5.01.2022 kello on 12:17
Vs: Mullistelevat kausipaikkalaiset
« Vastaus #48 : 28.07.2014 kello on 19:30 »
Tänään tultiin kuninkaanlähteelle ja päästiin laveripaikalle.

Oma tavoite on se että aina vähän paremmaksi jättää paikat kun paikalta lähtee. Vähän tuossa kiristelin ruuveja jne. Aikani kuluksi kunkulla.

Huomenna tai ylihuomenna ficciin
Muista tulla sit morjestamaan!

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 16:59
Vs: Mullistelevat kausipaikkalaiset
« Vastaus #49 : 28.07.2014 kello on 19:53 »
Alan, en minä ole väittänyt, ettemme viihdy sfc-alueilla! Enkä ole sanonut, että meillä on niistä huono kokemus, päinvastoin sanoin ettei mulla ole niistä pahaa sanottavaa.

Me emme mene leirintäalueille saadaksemme seuraa. Menemme niille ainoastaan silloin harvoin, kun tarvitsemme palveluita tai olemme seudulla missä muuta vaihtoehtoa yöpymiseen ei ole. Suomessa tuo syy on vain ja ainoastaan saunan käyttö, ja silloin ehdottomasti perhesauna.( Jos on siis kyseessä karavanmatka, fillarireissut on eri juttu.)

En ole kehittänyt siis mitään ihme ajatusviritelmää, meitä vain on vierastuttanut ajatus mennä "jonkun alueelle kylään", meistä on mukavampaa olla olematta kylässä kenenkään luona jos emme halua kyläillä, haluamme vain ostaa saunapalvelut käyttöömme. Joskus olemme saunottuamma jatkaneet jopa matkaa eteenpäin jäämättä alueelle edes yöksi.

Olen ehkä sitten jonkin sortin luopio, mutta "karavan-henki" on itselleni aika vieras ajatus. En ole keksinyt enkä löytänyt syytä siihen, miksi minulla olisi siitä hetkestä alkaen erityinen yhteys jollain kulkupelillä liikkuviin, kun olen ostanut vastaavanlaisen kulkupelin. Se ei mulle riitä aatteen eikä ideologian pohjaksi, meille asuntoauto on vain eräs elämäntapaamme mahdollistava tekijä, ei sen enempää.

Tänä kesänä tunsin hengenheimolaisuutt a yhtä puolalaista pappaa (ei yhteistä kieltä) kohtaan yöpyessämme erään kirkon pihalla, muutamaa haastavaa kiipeilyreittiä kulkevaa perhettä kohtaan Slovakiassa, makedonialais-australiialaispariskuntaa kohtaan makedonialaisella huoltiksella selostaessaan meille reittiä muinaiseen astrologiseen observatorioon Makedonian takamailla, ryhmään Amerikasta ja Euroopasta vapaaehtoishommiin tulleita nuoria Tiranan laitamilla leikittäessämme romanilapsia, noin kymmeneen bussilastilliseen Eurooppaan matkustavia albaaneja mielenkiintoisella laivamatkalla Albaniasta Italiaan sekä kahteen italialaiseen pariskuntaan, joiden kanssa yrtimme kaikki ehtiä vielä koluamaan muutaman paikan lisää eräällä maksullisella etruskikaivaus-alueella ennen paikan kiinnimenoa, vartijan juostessa perässämme ja hoputtaessa poislähtöön :)

Kyllä me oltiin myös paikoissa missä oli muitakin karavaanareita, mutta ei nyt syntynyt tunnetta samaan heimoon kuulumisesta.
Ollaan kai tosi outoja, mutta en minäkään täällä ääneen ihmettele arvostellen kenenkään tapaa kulkea, olisi kiva kun niin ei tekisi muutkaan:)


Enkä tiedä vaikka jonain päivänä kuinka tultaisi sfc-alueelle, nyt vain on näin ja jonain päivänä ehkä voi olla toisin.


Eikä tämä missään nimessä ole ketään kausipaikalla olevaa kohtaan suunnattu kirjoitus, eikä ajatus, ettettekö kaikki olisi tosi mahtavia tyyppejä :) Jos meni sanat sekaisin niin tarkoitus oli sanoa että varmaan olette mahtavia tyyppejä, ei siitä ole kysymys:)

t.Kaarina


ps.Unohdin, tunsimme hengenheimolaisuutt a myös sitä virolaista vaunuilijapariskunt aa kohtaan, joidenPuolassa tapahtuneesta auto-onnettomuudesta täälläkin kirjoitin. Olsimimme kyllä kokeneet samaa heimolaisuutta vaikka olisivat olleet millä pelin liikkeellä, sillä yhteys syntyi öisestä keskustelutuokiosta mme huoltiksen ravintolan pihalla.

« Viimeksi muokattu: 28.07.2014 kello on 20:13 »

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 16:05
  • Kulkija
Vs: Mullistelevat kausipaikkalaiset
« Vastaus #50 : 28.07.2014 kello on 21:21 »
Ok. Nyt ymmärrän, eli olet enemmänkin välineneutraali matkailija. Ei yksinään/omalla perheellä toimimisessa mitään kummallista sinänsä olekaan matkailutapana, mutta itse olen ainakin jossain määrin pitänyt karavaanarihommaa väljän yhteisöllisenä.

Ehkä se, että olet kirjoitellut SF Caravan -lehteen, on saanut minut ymmärtämään asian väärin. Jos Suomessa olisi kunnollinen yleismatkailulehti se olisi varmaan parempi paikka. Vaan kun ei ole, ja printtilehtien aika alkaa hiljalleen mennä ohi.

*****
  • Matkailija
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla: 8.07.2015 kello on 13:05
Vs: Mullistelevat kausipaikkalaiset
« Vastaus #51 : 29.07.2014 kello on 11:34 »
Hommahan menee minunkohdalla näin. Että kun menen alueelle, missä on muitakin. Niin minä tervehdin ihmisiä. Se kai kuuluu hyviin tapoihin? (Enkä yleensäkkään ole naama rutussa liikkeellä.) Eli jos ei vaivauduta edes tervehtimään takaisin, niin tulee tunne ettei ole tervetullut ko:paikkaan. Se menee laakista poikottii. Kun tätä tapahtuu tarpeeksi monessa paikassa. Niin eipä haluta enää edes yrittää käydä niissä muissakaan. Tuon voimasana toivotuksen jätän aivan omaan arvoonsa. Ei pelota, ei snadistikkaan. Eikä pelota Puskassa, eikä matkaparkissakaan. Ugh, olen puhunut!




Poistettu solvaus tästä ja aiempi vastaavan sisältänyt viesti, johon sillä viitattiin.
- Alan
« Viimeksi muokattu: 29.07.2014 kello on 12:24 »

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:31.05.2024 kello on 08:25
Vs: Mullistelevat kausipaikkalaiset
« Vastaus #52 : 29.07.2014 kello on 11:51 »
Onko?

Eikö silloin ole vielä enemmän toisen tontilla.
Eikös aina kun on vieraalla maalla ole toisen tontilla.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:15.05.2024 kello on 17:28
Vs: Mullistelevat kausipaikkalaiset
« Vastaus #53 : 29.07.2014 kello on 13:43 »
Liititkö Sipu vahingossa vai tarkoituksella viestisi mun kirjoittaman yhteyteen, sillä tuosta asiasta en kyllä minä kirjoittanut!?

Tontilla tarkoitin sitä koko sfc-aluetta enkä kenenkään kausipaikkalaisen henkilökohtaista omaa pientä vaunun paikkaa!



t.Kaarina

Taisi tulla minulle väärinkäsitys
kun ymmärsin, että nimenomaan kausilaisen paikalle
ette tykkää mennä
no nyt asia selsvisi ..kiitos siittä  :)

*****
  • Matkailija
  • Viimeksi paikalla:18.05.2016 kello on 14:49
Vs: Mullistelevat kausipaikkalaiset
« Vastaus #54 : 29.07.2014 kello on 20:26 »

Tuota asiaa olen miettinyt  :-\
että jos joku on maksanut kausipaikan
ja rakentanut sinne omat mukavat olonsa
niin en ymmärrä
jos sinne laitettaan vaikka vaan yöksi tai kahdeksi
muuta porukkaa asumaan vaunussa tai autossa oleskelemaan
joilta , kuitenkin myöskin otetaan omat vuorikausi maksunsa  ???
..eikö siittä vakiopaikasta ole jo maksettu se kausimaksu
joka on minusta myöskin varausmaksu omalle "tontille "???
vaikka omaa kuljinta ei siellä just silloin olisikaan
aattelen vaan  :-\
jos meitin paikalla olis joku kulkimellaan
ja me tultais sinne vaikka myöhäänkin iltasella
tupa-autolamme   
ettei tarvii siitä sen enempää ilmotella
isännälle tai muilekkaan
kun  tullaan omalle jo maksetulle paikallemme
luullen , että se on tyhjä  ::)
niin onko se sitten oikein
että pitää häätää vieraat pois
jotta päästään omaan maksettuun paikkaamme  ::)
vaiko , että me kausipaikkalaiset
jäämme parkkipaikalle
odottamaan
jotta saadaan se oma maksettu paikkamme
omaan käyttöön  ???

no tällänen asia vain heräs mieleeni
jos joku tarjois
jonkun kausipaikalaisen  paikkaa
tai joku olis esm.....
meidän kausisipaikalla  ???

saa komentoida
kun en kaikkea ihmeellyyksiä tajua
yksinkertaisuudessa ni  :)


Meidän kausipaikalla sellainen käytäntö että jos  olet vienyt kalustosi pois esim lomareissun ajaksi, paikka on vapaa "vuokrattavaksi"  ja kun tulet takaisin ja "omalla" paikallasi on joku, joudut odottamaan että paikkasi vapautuu eli majoittumaan siksi aikaa johonkin toiseen kohtaan. Yleensä kerrotaan toimistolla kuinka kauan aikaa aijotaan olla pois joten noita tilanteita on aika vähän. Muutenkin meillä on kausipaikkalaiset ja "turistit" iloisesti  :D sekaisin.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:15.05.2024 kello on 17:28
Vs: Mullistelevat kausipaikkalaiset
« Vastaus #55 : 29.07.2014 kello on 20:43 »

Meidän kausipaikalla sellainen käytäntö että jos  olet vienyt kalustosi pois esim lomareissun ajaksi, paikka on vapaa "vuokrattavaksi"  ja kun tulet takaisin ja "omalla" paikallasi on joku, joudut odottamaan että paikkasi vapautuu eli majoittumaan siksi aikaa johonkin toiseen kohtaan. Yleensä kerrotaan toimistolla kuinka kauan aikaa aijotaan olla pois joten noita tilanteita on aika vähän. Muutenkin meillä on kausipaikkalaiset ja "turistit" iloisesti  :D sekaisin.

no toi kuulostaa hyvälle ratkasulle  Thumb

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 17:41
  • Autossa on pyörät
Vs: Mullistelevat kausipaikkalaiset
« Vastaus #56 : 29.07.2014 kello on 20:44 »
Meillä laitetaan lappu halutulle aikavälille milloin on pois.
Mikäli siinä on joku vaikka ei pitäisi olla saa kohteliaasti vihjaista asiasta.
Lukutaitohan meillä kaikilla on  Thumb

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 15:12
Vs: Mullistelevat kausipaikkalaiset
« Vastaus #57 : 29.07.2014 kello on 21:08 »
Osaa ne muuallakin. Agdessa kerran respa sanoi, että menkää mihin lystäätte. Mentiin. Aamulla ulkoa kuului kauhea molotus, oven edessä oli 200l jääkaappi, vieressä teltta ja etukatos ja joku ukko kaivoi lapiolla ojaa kulkimen ympäri!  Oli kuulemma vuokrannut juuri sen paikan kuukaudeksi ja vuokra-aika oli alkanut 8h sitten.  :laugh: Koska minulla ei siihen paikkaan ollut mitään siteitä, eikä vaatimuksia, peruutin toiselle puolen tietä aamupalalle, katselemaan leirin rakentamista. Oli aika hupaisaa ja hauskaa näkyi olevan viereisillä saksalaisillakin. Iltapaivällä joku sitten kiskoi siihen vielä vaununkin, ilmeisesti vuokratun ja kolme polvea ranskalaisia aloitti ansaitun kuukauden loman.   :D

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 16:20
  • Kohtele toisia kuten toiset sinua
Vs: Mullistelevat kausipaikkalaiset
« Vastaus #58 : 29.07.2014 kello on 21:20 »
Kun en omista kausipaikkaa muualla kuin mökin ja kodin pihalla olen päätynyt siihen että "paikalliset" katsovat tervehtiikö tulija vai onko perisuomalainen.
Olen ymmärtänyt niin että joko tulija, kohteliaampi tai nuorempi tervehtii ensin.
Voihan sen silmiin katsomisen toisinkin ymmärtää jos niin haluaa.
« Viimeksi muokattu: 30.07.2014 kello on 18:50 »

*****
  • Matkailija
  • Viimeksi paikalla:18.05.2016 kello on 14:49
Vs: Mullistelevat kausipaikkalaiset
« Vastaus #59 : 29.07.2014 kello on 21:54 »
Meille kävi kans (tav. leirintäalue) kerrattain että mentiin toimistoon ilmoittautumaan ja kysyttiin vapaana olevia paikkoja. Sanottiin että kaikki vapaana olevat paikat on käytössä. Ystävällinen toimistovirkailija suositteli huoltorakennuksen viereistä paikkaa. Siihen siis, leiri pystyyn ja polkupyörät esille. Oltiin siinä just lenkille lähdössä kun paikalle kurvasi matkailuauto josta hyökkäs pariskunta huutamaan että "ootte meidän paikalla, ettekö huomanneet sitä keppiä siinä. Se tarkoittaa että paikka on varattu. Purkakaa heti leirinne pois"  Vastattiin että meidät tuolta toimistosta tähän ohjattiin. Oli siinä joku oksanpätkä muttei mitään lappua jota ois käynyt ilmi että paikka on varattu. Ei purettu leiriä (siis veivattu jalkoja yms). Käytiin lenkillä ja jäätiiin istuun ulos. Tämä ks pariskunta oli parkkeeranneet sitten vähän matkan päähän, huoltorakennukseen pari metriä enemmän kuin meillä. Sieltä ne huuteli törkeyksiä meille ja välillä haukkuivat leirintäalueen henkilökuntaa.  Ei reagoitu mitenkään. Toimistovirkailija kävi jutteleen niille ja tuli sitten meidän luo pyytämään anteeksi ks pariskunnan ja hlökunnan puolesta. Sanoi että kyseesä on leirintäalueen moka kun just heillä vaihtui työvuoro ja edel. työvuorossa ollut oli luvannut tuolle pariskunnalle tän paikan ja  kun he olivat kysyneet että pysyykö paikka jos he käy kaupassa välillä. Oli vakuutettu että pysyy. No huutelu loppui siihen ja mekin ymmärsimme heidän suuttumuksensa vähän paremmin.