rekisteriseloste

Tiedote rekisteröitymisestä

Jos et ole saanut vahvistusviestiä rekisteröitymisestä si, tarkista roskapostikansiosi. Tämä erityisesti hotmail ja gmail sähköpostin käyttäjille.

Kirjoittaja Aihe: Vaunun myymisestä (jupinaa)  (Luettu 9017 kertaa)

• Vieras
  • Vs: Vaunun myymisestä (jupinaa)
    « Vastaus #30 : 14.07.2014 kello on 10:12 »
    No yleensä pankkilaina onkin se halvin.

Olikohan se Best - Caravanin lehdessä jossa nyt saisi matkailuauton tai vaunun rahoitukseen 0%:n koron, tuossa jos oikein muistan niin kokonaiskulut taisi nousta 1.9 %:n joka on vieläkin pankkilainaa edullisempi.

• Kaikkien kaveri Sr.
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 10:08
    • Eipä turhia höttyillä :)
    Vs: Vaunun myymisestä (jupinaa)
    « Vastaus #31 : 14.07.2014 kello on 10:51 »
    Juuri siksi sanoinkin että yleensä, sillä onhan mm. Dacia myynyt autojaan jossain vaiheessa 0% kokonaiskorolla = koroitta ja kuluitta :o Tosin tuossa taisi olla rajoitteet max. 10ke/36kk tms. mutta kuitenkin 8)

Ja pienemmissä jutuissa esim. kännykät ovat hyvin usein tälläisiä, jotka voi ostaa operaattorilta pätkällä ja kun lasket nuo esim. 24x kk-maksut yhteen, tulee siitä centilleen sama summa kuin ko. luuri maksaa kaupassa sillä hetkellä 8)

Ja pankeillakin on sitten niitä vakuudettomia, kalliimpia luottoja (esim. joustoluotto) tai sitten niitä asiakaskohtaisesti neuvoteltavia vakuudellisia, joissa kokonaiskorot ovat ihan kustakin diilistä kiinni. Mutta kyllä se vaan kummasti :o juuri nuo riisto-rahoittajat kun kokonaiskorot paunuvat 15%, jopa 20% tuolle puolen ja silti porukka ottaa niitä :-X

• Karavaanari
    • Viimeksi paikalla:18.12.2021 kello on 12:06
    • ei hölmö edes kysy
    « Vastaus #32 : 14.07.2014 kello on 11:28 »
    Se voi olla että vanhempaa vaunua voi yrittää myydä itsekin  Thumb Minä kaupittelin 4v ikäistä Soliferia joka lisävarustein maksoi 40te ostaessa uutena  :o Kartoitin hintaa tarjoamalla sitä vaihtoon jolloin hinta asettui tuohon 26-24te haarukkaan. ;D Siitä voi itse kukin pohtia mikä tuollaisella olisi ollut itse myyden hinta  :o Löytyi kuitenkin kauppias joka halusi myydä vielä loppukesästä uuden vaunun ja hyvitti kohtuullisesti vaihdossa perus varusteiseen vaunuun jonka hinta sitten lopuksi oli pompsahtanut 10te perusvaunua korkeammaksi varuste valintojen takia. ??? Kannattaa pähkäillä kun ostaa uuden laitteen kauanko sitä täytyy pitää jotta siitä myydessä saa hinnan joka on sen arvon mukainen. Minusta 4v aikana lähes puolet hinnan pudotusta on niin paljon ettei ole mitään järkeä kaupata siihen hintaan, toimivaa laitetta.   Thumbd  Etenkin kun hinta arvio oli vaihdossa uuteen ja yksityinen myyjä tuskin saisi tuota hintaa suoraan myynnissä.

• Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla: 8.08.2025 kello on 20:21
    « Vastaus #33 : 14.07.2014 kello on 11:29 »

Kaikkein edullisintahan se olisi säästää tuo fyrkka etukäteen, jolloin ne mahd. korotkin juoksee itselle, kasvattaen pottia, mutta aika harvalla riittää pitkänäköisyyttä tai itsekuria tälläiseen. Ei kyllä itselläkään, kokeiltu on :-[

Joskus 80 luvulla ostettiin pari autoa pankin rahoittamina, sen jälkeen autot on jäänyt vaihtamatta/ hankkimatta jos niihin ei ole ollut rahaa suoraan kauppaan. Auto on yleensä niin huono kauppa ettei sitä viitsi lainatrahalla hankkia.

• Kaikkien kaveri Sr.
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 10:08
    • Eipä turhia höttyillä :)
    « Vastaus #34 : 14.07.2014 kello on 12:27 »
    Minusta 4v aikana lähes puolet hinnan pudotusta on niin paljon ettei ole mitään järkeä kaupata siihen hintaan, toimivaa laitetta.

Anteeksi, mutta itse en voi kuin Thumb tälle ilmiölle. Olisiko vihdoinkin myös uusien retkuleiden hintaeroosio samaa luokkaa autojen kanssa => allekirjoittaneella kin voisi jossain vaiheessa olla varaa uudehkoon kalustoon, eikä tarttisi enää katsella noita rippikoulunsakin jo aikaa sitten käyneitä :-\

• Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 11:10
    • Autossa on pyörät
    « Vastaus #35 : 14.07.2014 kello on 12:30 »
    Olikohan se Best - Caravanin lehdessä jossa nyt saisi matkailuauton tai vaunun rahoitukseen 0%:n koron, tuossa jos oikein muistan niin kokonaiskulut taisi nousta 1.9 %:n joka on vieläkin pankkilainaa edullisempi.
    No kun menee muovikassi mukana ostoksille (omaa tai lainattua pankista) tuo ostohinta on yleensä eri kuin ostaa lappuhinnalla pätkällä.

• Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 10:17
    « Vastaus #36 : 14.07.2014 kello on 20:38 »
    No kun menee muovikassi mukana ostoksille (omaa tai lainattua pankista) tuo ostohinta on yleensä eri kuin ostaa lappuhinnalla pätkällä.
    Onko...?
    Minusta näin oli ennen. Nyt kun olen kysynyt käteiskaupan hintaa uudesta, niin ei hinta ole muuttunut miksikään.
    Kyllä se liike saa sen rahansa heti. Eri asia millä tavalla itse sen rahan raapii kokoon. Harvoin liike kuitenkaan toimii itse rahoittajana, vaan käyttää välittäjää.

• Kalustoon kuuluva
    • Autossa on pyörät
    « Vastaus #37 : 14.07.2014 kello on 20:54 »
    Kyllä se rahoitus teettää oman vaivansa. Olen todennut ja muutamilta tutuilta kauppiailta saanut tietää että riihikuiva on riihikuivaa.
    Lisäksi riihikuivalla voi ostaa vaikka yksityiseltä.
    Otetaan nyt sellainenkin seikka että kauppias voi joutua lunastamaan sen haitarilla ostetun takaisin kun haitari katkeaa.
    Tietenkin rahoittajasta ja sopimuksista riippuen.

Vielä tänäkin päivänä

• Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla: 5.01.2022 kello on 12:17
    « Vastaus #38 : 14.07.2014 kello on 21:15 »
    Kyllä se rahoitus teettää oman vaivansa. Olen todennut ja muutamilta tutuilta kauppiailta saanut tietää että riihikuiva on riihikuivaa.
    Lisäksi riihikuivalla voi ostaa vaikka yksityiseltä.
    Otetaan nyt sellainenkin seikka että kauppias voi joutua lunastamaan sen haitarilla ostetun takaisin kun haitari katkeaa.
    Tietenkin rahoittajasta ja sopimuksista riippuen.

Vielä tänäkin päivänä
    Mutta,harvemmalla yksityisellä on myydä uutta..

• Kalustoon kuuluva
    • Autossa on pyörät
    « Vastaus #39 : 14.07.2014 kello on 21:43 »
    Ei mikään ole uus kuin kaupassa nimen paperiin laittaessa. Se on käytetty ekalla käytöllä, vähän kuin sunkin poikuus lähti kauan sitten :P
    Aikoinaan Kruunuradio ilmoitti laitteita Hi-Fi lehden takaosassa.
    Siinä luki kaikki kuuntelevat käytettyjä stereoita , mieti sitä.

• Kaikkien Kaveri
    • Viimeksi paikalla: 9.10.2020 kello on 12:17
      • East Coast Fellows
    « Vastaus #40 : 14.07.2014 kello on 22:28 »
    Olen eri mieltä tuosta että rahoitus nostaisi hintaa. Joskus saattaisi olla jopa toisin päin. Tuossa kun viimeksi uusi auto ostettiin ja kun tinkikierrokset oli käyty ja aloiteltiin tilauspapereiden teko, myyjä kysyi rahoituksen tarvetta. (jos olisi vaikuttanut hintaan, olisi sitä kysynyt jo aikaisemmin).
    Kerroin ettei ole tarvetta, rahtaamme omat rahat omalta tililtä. Myyjä kertoi että se toki sopii vaikka olisi mieluusti rahoituksenkin tehnyt, siitä kun saa myyjä ja liikekin pienen lisäprovikan...

Sent from my ICONIA W700 using Tapatalk

• Kaikkien kaveri Sr.
    • Viimeksi paikalla:eilen kello 13:13
    • Etelä-Pohjanmaa
    « Vastaus #41 : 12.08.2015 kello on 21:16 »
    Se voi olla että vanhempaa vaunua voi yrittää myydä itsekin  Thumb Minä kaupittelin 4v ikäistä Soliferia joka lisävarustein maksoi 40te ostaessa uutena  :o Kartoitin hintaa tarjoamalla sitä vaihtoon jolloin hinta asettui tuohon 26-24te haarukkaan. ;D Siitä voi itse kukin pohtia mikä tuollaisella olisi ollut itse myyden hinta  :o Löytyi kuitenkin kauppias joka halusi myydä vielä loppukesästä uuden vaunun ja hyvitti kohtuullisesti vaihdossa perus varusteiseen vaunuun jonka hinta sitten lopuksi oli pompsahtanut 10te perusvaunua korkeammaksi varuste valintojen takia. ??? Kannattaa pähkäillä kun ostaa uuden laitteen kauanko sitä täytyy pitää jotta siitä myydessä saa hinnan joka on sen arvon mukainen. Minusta 4v aikana lähes puolet hinnan pudotusta on niin paljon ettei ole mitään järkeä kaupata siihen hintaan, toimivaa laitetta.   Thumbd  Etenkin kun hinta arvio oli vaihdossa uuteen ja yksityinen myyjä tuskin saisi tuota hintaa suoraan myynnissä.

Onneksi jotkut ostavat vielä uusiakin vaunuja vaikkakin niiden hinta putoaa 3-4 vuodessa aikatavalla.

Minulla kävi oman teli LMC kanssa niin, että se löytyi erään maatilan isännän ladosta ja vaunu oli ollut isännällä 3 vuotta ja sillä oli tehty tyyliin pari reissua viikonloppuna.

En tiedä mikä sekään homma oli, kenties tilinpäätös ostos ja vähennykset oli vaunusta saatu ja se voitiin myydä. Se oli minun etu että isäntä oli ottanut suurimman hinnanpudotuksen.