rekisteriseloste

Tiedote rekisteröitymisestä

Jos et ole saanut vahvistusviestiä rekisteröitymisestä si, tarkista roskapostikansiosi. Tämä erityisesti hotmail ja gmail sähköpostin käyttäjille.

Kirjoittaja Aihe: Onko kulkimen ilmastoinnista mitään hyötyä ?  (Luettu 212763 kertaa)

• Vieras
  • Vs: Onko kulkimen ilmastoinnista mitään hyötyä ?
    « Vastaus #165 : 5.06.2015 kello on 09:52 »
    Paljonkos jää vapaakorkeudeksi hököttimen alla?

194 cm näyttää olevan vapaatila tämän Dometicin alla ja ei tuo paljoa madalla sisätilaa, tulitikkulaatikon verran.

Sitä kun tuota mittaa ei ole 167 cm enempää kertynyt niin ei osaa nähdä ongelmaa siitä että miten mahtuu missäkin seisomaan tai miten ajoasennon saa mieluisaksi eri autoissa, aina on löytynyt hyvä ajoasento, ihan Smartista lähtien.

Muistan kyllä kun alkovillisissa autoissa olen käynyt sisällä niin miettinyt että mitenkähän tuon etummaisen kattoluukun saisi itse auki, keittiöjakkarallako ??  ;D

• Kaikkien kaveri Sr.
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 21:41
    • Eipä turhia höttyillä :)
    Vs: Onko kulkimen ilmastoinnista mitään hyötyä ?
    « Vastaus #166 : 5.06.2015 kello on 10:10 »
    Noista vaihtoehdoista jos saisi vinkkejä kun tässä on kilpavarustelu ja röystäily juurikin pahimmillaan menossa  ^-^
    Esim. tuota Dometicin Brisk II tuntuisi saavan $500 pintaan + sisäyksikkö $50 = n. 500€ uusi 13.500 BTU laite :o

tai miten ajoasennon saa mieluisaksi eri autoissa, aina on löytynyt hyvä ajoasento, ihan Smartista lähtien.
    Itse asiassa Smart on varsin tilava kuskin paikaltaan, jopa minä saan siinä erinomaisen ajoasennon Thumb Kun taasen varsin pitkä nilkka-polvi -väli aiheuttaa ongelmia auton koosta huolimatta kun cruisen ja/tai radion viiksi tökkii polveen. Myös prätkissä kovin usein tankin polvimuotoilu osuu mulla polven kylkeen => erittäin epämiellyttävä ajoasento polvet levällään :(

• Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 21:43
    • viva la France
    « Vastaus #167 : 5.06.2015 kello on 10:30 »
    Esim. tuota Dometicin Brisk II tuntuisi saavan $500 pintaan + sisäyksikkö $50 = n. 500€ uusi 13.500 BTU laite :o
    Itse asiassa Smart on varsin tilava kuskin paikaltaan, jopa minä saan siinä erinomaisen ajoasennon Thumb Kun taasen varsin pitkä nilkka-polvi -väli aiheuttaa ongelmia auton koosta huolimatta kun cruisen ja/tai radion viiksi tökkii polveen. Myös prätkissä kovin usein tankin polvimuotoilu osuu mulla polven kylkeen => erittäin epämiellyttävä ajoasento polvet levällään :(

Sitten kannattaa kiertää nämä lurppahuuli fiatit ja sen serkkumallit kaukaa sillä itsellä on sama ongelma, mutta se mihin polvi tökkii on virta-avain.
    Pikkuisen on saanu ongelmaa kierrettyä käyttämällä vara-avainta kun sen otepää ei ole niin valtava mollokka kuin tämän varsinaisen taittuvan avaimen pää.
    Mutta osumia tulee siitä huolimatta nimenomaan oikealla polvella.

• Kaikkien kaveri Sr.
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 21:41
    • Eipä turhia höttyillä :)
    « Vastaus #168 : 5.06.2015 kello on 12:16 »
    Sitten kannattaa kiertää nämä lurppahuuli fiatit ja sen serkkumallit kaukaa sillä itsellä on sama ongelma, mutta se mihin polvi tökkii on virta-avain.

Aikanaan ex. Pökö Partnerissa joutui laittamaan virta-avaimen juuri tietynpäin lukkoon, jotta se ei tökkisi polvea :D

Mutta tosiaan tuo polviongelma sulkee mm. PSA:n tuotteista tietyt vuosimallit kokonaan pois kun niissä on käytetty noita alaviiksiä ohjauspylväässä. Samaten poistuu isojakin autoja, kun sillä auton koolla ei tosiaan ole merkitystä, vaan ratkaisevaa on nuo ohjauspylvään ratkaisut. Meillä oli jopa Pökö 1007 joitain vuosia talossa ja tuo oli varsin mukava auto meikäläisenkin ajaa Thumb

Ja tuo 1007 oli sarjansa huippuvarusteltu 1.6 Sporty 2Tronic, jossa oli myös automaattinen ilmastointi ;)

• Kaikkien Kaveri
    • Viimeksi paikalla:10.04.2022 kello on 08:56
    « Vastaus #169 : 5.06.2015 kello on 12:17 »
    Tässä olisi kokemuksia tuosta mikä meillä autossa, eli Dometic B2200
    http://karavaanari.org/index.php?topic=1640.0

Mielestäni aika kattavasti olen kertonut miten laite niin jäähdyttää kuin myös lämmittää ja myös melusta joka herkkäuniselle on kuitenkin sellainen että on parempi sammuttaa mutta lue ensin nuo käyttökokemukseni laitteesta ja jos on kysyttävää niin toki saa kysyä.  Thumb

Jos autossa tai vaunussa keskellä kattoa on se 40x40 kattoluukku niin valmistaja on asiakkaan puolesta siten suunnitellut siihen jo sen tulevan ilmastointilaitteen paikan joten sen suhteen ei tarvitse olla huolissaan. Korkeus ei nouse kuin 10 cm kattoluukusta joten ei liene ongelma missään olosuhteissa.

(Kuva piiloitettu, klikkaa tätä niin näet kuvan.)
    Kyllä mä en 320cm korkeeseen kotteroon kattoilmastointia laittas, saattaa jossainpäin ahistaa.

• Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 21:21
    • Autossa on pyörät
    « Vastaus #170 : 5.06.2015 kello on 12:17 »
    Koittaisit nyt nauttia lomasta...
    Ai mä luulin että jokainen saa esittää mielipiteensä.
    Mutta tämä taitaakin olla "mielipiteen vaihtoa" eli "turpa kiinni jos ei samaa mieltä kuin pehtoori"  ;D

• Karavaanari
    • Viimeksi paikalla:24.05.2021 kello on 17:34
    « Vastaus #171 : 5.06.2015 kello on 12:33 »
    Laitoin kotiin tarkoitetun ilmalämpöpumpun autoon, kun lattiamamallin dometicista loppu puhti. Kohtuuhintaan sai vähitään riittävästi puhtia. Haittapuolena on se, ettei toi katolla oleva ulkoyksikkö varsinaisesti ainakaan kaunista tuota autoa. Ulkoyksikkö on alempana kuin alkovin katto.

Mahdottoman hiljainen tollanen dc-invertterimalli on .

Ulkoyksikön olisi voinut laittaa takaseinäänkin mutta se on turhan pölyinen paikka noin ajon aikaista käyttöä ajatellen.

• Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla: 8.08.2025 kello on 20:21
    « Vastaus #172 : 5.06.2015 kello on 12:37 »
    Ai mä luulin että jokainen saa esittää mielipiteensä.
    Mutta tämä taitaakin olla "mielipiteen vaihtoa" eli "turpa kiinni jos ei samaa mieltä kuin pehtoori"  ;D

Ei se noin mene.
    Kun lähdetään lomalle jätetään aivot narikkaan ja pysytään poissa sivustolta.
    Muutamien on mielestäni vaikea sisäistää ettei olla samasta muotista tehtyjä ja ajatukset sekä mielipiteet ei aina osu yhteen.

• Kalustoon kuuluva
    • Autossa on pyörät
    « Vastaus #173 : 5.06.2015 kello on 12:57 »
    ^
    Ai ku osu  Thumb ;D :P Thumb

• Vieras
  • Vs: Onko kulkimen ilmastoinnista mitään hyötyä ?
    « Vastaus #174 : 5.06.2015 kello on 13:32 »
    Kyllä mä en 320cm korkeeseen kotteroon kattoilmastointia laittas, saattaa jossainpäin ahistaa.

Tuskin laittaisit sitä ilmastointilaitetta alkovin päälle, eli eihän se siellä 320 cm:ssä se mahdollinen ilmastointilaite olisi.

• Kaikkien Kaveri
    • Viimeksi paikalla:10.04.2022 kello on 08:56
    « Vastaus #175 : 5.06.2015 kello on 14:00 »

Tuskin laittaisit sitä ilmastointilaitetta alkovin päälle, eli eihän se siellä 320 cm:ssä se mahdollinen ilmastointilaite olisi.
    Juu kyllä se on 3,2 koko pömpeli.

• Karavaanari
    • Viimeksi paikalla:30.05.2023 kello on 08:33
    « Vastaus #176 : 5.06.2015 kello on 14:38 »
    Keskustelua siitä, onko ilmastoinnista MITÄÄN hyötyä, käydään tähän saakka viileän toukokuun ja kesäkuun alun aikana.

Kun heinähelteillä :)     yksimielisyys on varmaankin ainakin keskustelijoiden enemmistön piirissä saavutettu, voitaneen kysyä onko penkinlämmittimistä MITÄÄN hyötyä? :D

• Karavaanari
    • Viimeksi paikalla:31.05.2022 kello on 18:03
    « Vastaus #177 : 5.06.2015 kello on 15:27 »
    ^Ei

• Kaikkien kaveri Sr.
    • Viimeksi paikalla:30.11.2025 kello on 21:04
    • seniori
    « Vastaus #178 : 5.06.2015 kello on 15:50 »
    25 vuoden karavaanarikokemuks ella voin sanoa, että en ole kaivannut ilmastointia karavaanarina kuin muutaman kerran. Viime kesä oli poikkeuksellinen pitkine hellekausineen ja moni on alkanut kaipailla ilmastoinnin perään. Varsinkin karavanalueilla olijat. Siellä auringon paahteessa ja sähkön äärellä ilmastointi lienee hyvä olla olemassa (jos hyvä laite). Mutta tuleeko tänä kesänä montakaan hellepäivää?

Luontoparkeissa, joissa minä viihdyn, on harvoin tilanne, ettei vaunua voi sijoittaa varjoon tai tuuliselle paikalle. Siellä ollaan paljon ulkona. Pärjään hyvin ilman kylmän tohisijaa enkä agregaattia (nuo g-kirjaimet riittää) voi ajatellakaan. Välillä voi käväistä uimassa ja pidemmällä reissulla saunomassa.

Henkilöautossa ilmastointi on kyllä paikallaan niin veturina kuin taajamissa pyöriessäkin. 
    « Viimeksi muokattu: 6.06.2015 kello on 21:33 »

• Kalustoon kuuluva
    • Autossa on pyörät
    « Vastaus #179 : 5.06.2015 kello on 16:50 »

...selkeä provohan tuo avaus oli, kun muistelen aikaisempia keskusteluja. Mutta jutellaan sitten, kun kesä kerran on.
    Tämmöst se on  ::)