Kannattaa sen silikoonin kanssa olla tarkkana, saattaa hapristuttaa kumit ympäriltä. Liimamassat toimii paremmin.
|
Kannattaa sen silikoonin kanssa olla tarkkana, saattaa hapristuttaa kumit ympäriltä. Liimamassat toimii paremmin.
Otko lukenut?
http://karavaanari.org/index.php/topic,9392.0.html Pikalukenut olen, mutta en löytänyt kohtaa, jossa tiivistettäsiin kumitiivisteen ja akryylilasin sauma/liitos. Tähän ei tekisi mieli laittaa mitään värillistä butyylimassaa.
Butyylimassaa ei kannata tuollaiseen paikkaan sotata
Esim. Motonetistä löytyy Sikaflex 521 FC liimatiivistemassa, se on väritön.Butyylimassaa ei kannata tuollaiseen paikkaan sotata Tätä vastausta juuri odotin! Kiitos. Butyylimassaa ei kannata tuollaiseen paikkaan sotata Luin tuoteselostetta vähän tarkemmin ja en kuitenkaan ole kovin vakuuttunut, etä Sika 521 FC olisi oikea aine tähän paikkaan. Saumattava sauma on kuitenkin lähes olematon, alle millin. Laita samaa mitä ollut.. Butyylimassa sinne kannattaa laittaa, eikä sitä täyteen laiteta. Mustana.
Butyylimassa sinne kannattaa laittaa, eikä sitä täyteen laiteta. Mustana. Sösseinkö nyt sitten asennusjärjestyksen . Mullahan on tiiviste jo massattuna runkoon ja ikkuna paikallansa, mutta ikkunaurasta puuttuu massa. En uskalla irrottaa ikkunaa enää, koska en saa sitä takaisin muuta kuin irrottamalla jälleen tiivisteen. Kuuluuko ikkunatiivisteen ja akryylilasin uraan laittaa tiivistemassaa? Butyylimassa tiivisteen ja korin välissä on niin kuin pitääkin.
Itse laitoin juurikin noin, että tiiviste ensin runkoon. Paskamainen homma, kun räpläsin. Tuntus onnistuvan paremmin tiiviste+lasi pakettina ja narulla vetää sitten tiivisteen reunan sisäpuolelle.
Kuuluuko ikkunatiivisteen ja akryylilasin uraan laittaa tiivistemassaa? Butyylimassa tiivisteen ja korin välissä on niin kuin pitääkin. Akryylilasin ja tiivisteen välinen ura on minun kokemuksella 100% vuotokohde, otanta tosin vain kaksi vaunua. Voi olla että uutena on tiivis, mutta näin vanhemmiten ei ole. Kierrä ikkunan ja tiivisteen liitoskohta sikamassalla sievästi ympäri muutaman millin levysellä saumalla.
Kierrä ikkunan ja tiivisteen liitoskohta sikamassalla sievästi ympäri muutaman millin levysellä saumalla. Miten sen jälkeen otat ikkunan irti jos on tarvetta? |