rekisteriseloste

Tiedote rekisteröitymisestä

Jos et ole saanut vahvistusviestiä rekisteröitymisestä si, tarkista roskapostikansiosi. Tämä erityisesti hotmail ja gmail sähköpostin käyttäjille.

Kirjoittaja Aihe: Millonkas noita kesäkumia kulkimeen aijotte vaihtaa.  (Luettu 10766 kertaa)

• Kaikkien Kaveri
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla: 8.02.2023 kello on 09:41
Vs: Millonkas noita kesäkumia kulkimeen aijotte vaihtaa.
« Vastaus #30 : 5.04.2011 kello on 09:16 »
Aiheeseen liittyen.

Mun pitäis ostaa vetoautoon uudet renkaat.

Minkälaisia kokemuksia on arvon raadilla, että mitkä ?

Ei tarvitse olla testivoittaja sadekelillä eikä kuivalla, toki
nuo on painavia valinta kriteerejä.

Mutta se kulutuskestävyys?

Itse tilasin juuri täältä www.tyremate.com  4kpl 225/70R 15 hintaan 284€ kotiin tuotuna, mitä lie sitten ovat jotain Nokialaista..
« Viimeksi muokattu: 5.04.2011 kello on 10:47 »

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 21:16
  • Nuperokuljin, 2h+keittiö. Tonttina Suomi.
« Vastaus #31 : 5.04.2011 kello on 10:26 »

Itse tilasin juuri täältä www.tyremate.com  4kpl 225/70 R15 hintaan 284€ kotiin tuotuna, mitä lie sitten ovat jotain Nokialaista..

Mihinkä autoon laitat nuo? Riittääkö kantavuus, kun ei ole C:tä perässä?

• Kaikkien Kaveri
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla: 8.02.2023 kello on 09:41
« Vastaus #32 : 5.04.2011 kello on 10:49 »
Mihinkä autoon laitat nuo? Riittääkö kantavuus, kun ei ole C:tä perässä?

Tuommoiset lukemat ovat noissa Dukaton kesä/talvi kumeissa joten ovat tähän asti kestäneet niinkin hyvin että kaljuja ovat.

• Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:29.01.2020 kello on 11:58
« Vastaus #33 : 5.04.2011 kello on 15:09 »
Tuota 225/70R15 kokoahan on sekä henkilöautorenkaana että pakurenkaana. Se perässä oleva luku kertoo kantavuuden renkaan maksimipaineella ja sen pitää olla vähintäin sallitun akselipainon puolikas + varmuusvara.
Tuolla tyremate sivullakin on Nokialainen 225/70R15 rengas keveällä kantavuudella = LI 100 joka on vain 800kg/rengas.  Tuo ei monenkaan Ducaton matkailuauton renkaiksi riitä. Samoin nopeusluokka on H eli se on tarkoitettu nopeampiin autoihin.
Sitten siellä on Nokialaisia pakukantavuudella = LI 112 = 1120 kg/rengas. Tuo riittää Ducatoon kantavuudeltaan ja nopeusluokkakin S riittää

• Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 22:50
  • Häme
« Vastaus #34 : 8.04.2011 kello on 16:21 »

Itse tilasin juuri täältä www.tyremate.com  4kpl 225/70R 15 hintaan 284€ kotiin tuotuna, mitä lie sitten ovat jotain Nokialaista..

Minun autossa on Michelin Agilis Camping renkaat. Hyvä kulutuksen kesto ja pieni vierintävastus.
http://www.michelin.fi/fi/front/affich.jsp?&codePage=20090622114915_25012010222744&lang=FI&codeRubrique=20090622114915

Ostin juuri 2 kpl uusia renkaita vanteille laitettuna ja tasapainotettuna yht. 340 € töineen.

Vanteissa on alkuperäiset teräsrunkoiset venttiitapit. Kestävät 10kg paineen renkaissa.

Henkilöautojen renkaanvaihdon yhteydessä pitäisi vaihtaa samalla venttiilitapit uusiin.
http://www.michelin.fi/fi/auto/auto_cons_bib_val_chq_chg.jsp

Kesäkumien alle laittoa  harkitsen mahdollisesti pääsiäiseksi. Täytyy kuunnella ensin, minkälainen sääennustus pääsiäisen ajokeleiksi saadaan.

• Vieras
  • Vs: Millonkas noita kesäkumia kulkimeen aijotte vaihtaa.
    « Vastaus #35 : 8.04.2011 kello on 18:55 »
    Laitatin aluvanteille uudet Misukat jotka sai tosi törkeen huonot pisteet TM mutta kesärenkaissa noissa mun mielestä ei ole mitään väliä kun en ajele noin extreemi vauhdeilla.Talviren gas testeille panen jonkinlaisen painon kun talviolot on jo ihan toista .
    Misukat taisi olla jotkin energy saverit tahi sinnepäin.Halvat ainakin oli kun 205/55/16 makso tasan 400 €.Jaa taidettiin siinä testissä mainita ainahii että olisivat hiljaisia.No mulla ei ole silläkään mitään väliä kun kuuntelen aina musiikkia.  ;D
    Jaa niin ja vaihdan nuo huomenna alle.Tulkoon lunta eli ei.

• Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:29.11.2025 kello on 13:06
    • Kulkija
    « Vastaus #36 : 8.04.2011 kello on 20:04 »
    En taida vielä uskaltaa vaihtaa, ennenkuin selviää ensi viikon sää. Aikaisia lähtöjä on vielä.

• Vieras
    « Vastaus #37 : 8.04.2011 kello on 20:07 »
    No hei Alan minä asun hiukka sinua ylempänä ja pittee ajaa korpeen ja uskallan vaihtaa renkaat.An mennä vaan,kerran täällä eletään hehee...
    Saunan jälkeen tulen chattiin entäs muut????Mennee ehken 21.00

• Kaikkien Kaveri
    • Viimeksi paikalla: 6.07.2024 kello on 20:50
    « Vastaus #38 : 8.04.2011 kello on 20:19 »
    Laitatin aluvanteille uudet Misukat jotka sai tosi törkeen huonot pisteet TM mutta kesärenkaissa noissa mun mielestä ei ole mitään väliä kun en ajele noin extreemi vauhdeilla.Talviren gas testeille panen jonkinlaisen painon kun talviolot on jo ihan toista .
    Misukat taisi olla jotkin energy saverit tahi sinnepäin.Halvat ainakin oli kun 205/55/16 makso tasan 400 €.Jaa taidettiin siinä testissä mainita ainahii että olisivat hiljaisia.No mulla ei ole silläkään mitään väliä kun kuuntelen aina musiikkia.  ;D
    Jaa niin ja vaihdan nuo huomenna alle.Tulkoon lunta eli ei.
    Viime kesänä vaihdoin Misukan energy savereista Goodyearin Efficientgrippeihin, ovat vielä hiljaisemmat ja kevyemmin vierivät, renkaat kehittyy...

• Saittisähläri
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 00:01
    • Epsoo
    « Vastaus #39 : 8.04.2011 kello on 22:40 »
    Tänään vaihtoivatten Euromasterilla kesäkiekot alle.
    Saas kattoo koska ite jaksan vaihtaa vaimon kulkimeen kesänakit..

• Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:29.11.2025 kello on 13:06
    • Kulkija
    « Vastaus #40 : 8.04.2011 kello on 22:59 »
    No hei Alan minä asun hiukka sinua ylempänä ja pittee ajaa korpeen ja uskallan vaihtaa renkaat.An mennä vaan,kerran täällä eletään hehee...

Pitää lähteä tiistaiaamuna oikeaan korpeen, Valtion palvelukseen. Vaan katon hetken säätietoja, vaihdan kyllä sitten.

• Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:15.05.2024 kello on 17:28
    « Vastaus #41 : 10.04.2011 kello on 11:17 »
    isäntä vaihtoi suobbiin ja tupacarsiin ... nyt toivon , ettei tulis pakkasöitä en kyl uskaltais lähteä kesäkummeil liikkel ja parina aamuna pitää ollakkin liikentees taas aamust  .. no pidän peukkui , ettei tarvii jäällä ajella  :)

• Vieras
    « Vastaus #42 : 10.04.2011 kello on 11:32 »
    eilen kävin rengasliikkeessä laitattamassa aluvanteisiin Nokian Hakka Green renkaat ja alunperin oli mielessä ajaa vielä ensi viikko talvirenkailla mutta sitten kotiintullessa poika 6-vee sai isän mielen muuttumaan ja niin me sitten kahdestaan ne vaihdettiin. Talvirenkailla tulikin sitten ajettua lähes 10000 km.

Mielenkiintoista katsoa kuinka vähällä bensalla Toyota menee kesäkauden kun nuo Nokiat ovat vierinvastukseltaan huippuluokkaa ja kestävyydenkin pitäisi olla hyvä kun treadwear luku on 400

Tänään vaihtoivatten Euromasterilla kesäkiekot alle.

Satuin juuri huomaamaan että uusi Superbi on saapunut, eikö niitä kesänakkeja olisi liike voinut laittaa jo autoa luovutettaessa ? Onnittelut uuden auton johdosta.
    « Viimeksi muokattu: 10.04.2011 kello on 11:41 »

• Saittisähläri
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 00:01
    • Epsoo
    « Vastaus #43 : 10.04.2011 kello on 14:24 »
    Satuin juuri huomaamaan että uusi Superbi on saapunut, eikö niitä kesänakkeja olisi liike voinut laittaa jo autoa luovutettaessa ? Onnittelut uuden auton johdosta.

Olishan saanut nuo kesänakit alle siellä liikeessäkin, mutta luulen että mökkireissusta olis silloin tullu turhan jännittävä ;D

• Kaikkien Kaveri
    • Viimeksi paikalla: 3.09.2019 kello on 14:18
    • Volvo XC60 D3 2,4 aut 205hv Polestar vm2010
    « Vastaus #44 : 10.04.2011 kello on 16:13 »
    Suvigumien vaihtoaika 14.4. klo 09:45