rekisteriseloste

Tiedote rekisteröitymisestä

Jos et ole saanut vahvistusviestiä rekisteröitymisestä si, tarkista roskapostikansiosi. Tämä erityisesti hotmail ja gmail sähköpostin käyttäjille.

Kirjoittaja Aihe: Lähdin ajamaan  (Luettu 2181 kertaa)

• Kalustoon kuuluva
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla: 8.08.2025 kello on 20:21
Lähdin ajamaan
« : 20.05.2014 kello on 23:51 »
Vaimo sai muutama viikko sitten tietää 4 viikon vapaasta joka alkoi 12.5. Huono aika ajatellen kotimaan ja pohjoisen matkailua.

Auto katsastettiin ja tekemistä vaatineet asiat hoidettiin alta pois ja 13.5 nämä oli hoidettu. Silloin tilasin ja sain liput Viking Linella Tallinnaan iltalaivalla. Asauto, 2hlö, 3 eläintä, maihinajo yöllä hintaan 118.-€

Yöllä Tallinnaan saavuttuamme ajettiin Rakvereen yöksi ja aamulla jatkettiin Kohtlajärvelle ja Peipsijärven rantoja myöten Tarttoon.

Latviasta ja Liettuasta ei mitään erityistä kerrottavaa ja Puolan läpiajoon käytimme muutaman päivän. Varsova näytti parhaat puolensa ja sinne on pakko jossain vaiheessa mennä kaupunkilomalle. Varsovassa käytiin äänestämässä ja syömässä hernekeittoa suurlähetystössä. Itse emme joutuneet matkalla koviin sateisiin, mutta niitä on ilmeisesti ollut paljon koska kaikkialla oli märkää. Autokin upotettiin eräällä taukopaikalla niin että, se irtosi ainoastaan kaivamalla ja hinaamalla.

Puolan poliisi muuten hyväksyy euroja maksuksi jos sellaiseen tilanteeseen joutuu, minä jouduin. Ajoin tutkaan 77km/h 50 alueella ja hintaa ylitykselle tuli 50€ tai 200 paikallista. Ihan ok kurssi siis käytössä. Ja aikamoinen paperisota sun taustatietojen kysely, vanhempien nimetkin kysyttiin. Muistona hieno kuitti. Eivät tykänneet pahvisesta ajokortistakaan, mutta hyväksyivät sen pitkin hampain.

Nyt ollaan Slovakiassa ja huomenna taitaa Unkari tulla vastaan.

• Aluevalvoja
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 11:10
  • Autossa on pyörät
Vs: Lähdin ajamaan
« Vastaus #1 : 21.05.2014 kello on 08:06 »
Unkari on vasta sunnuntaina , varo tutkaa  ;D

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 12:06
« Vastaus #2 : 21.05.2014 kello on 09:12 »
Sehän alkaa tuolla viaBalttialla jo Latviasta tuo nopeusrajoituksiin "herääminen". Taajama merkki on sen verta erilainen - samoin sen loppuminen. Suomalainen on tottunut, että sen jälkeinen (yleisrajoitus) nopeus osoitetaan numeromerkillä.. varsinki Puolassa on hyödyksi ajaa aina navigaattori päällä, joka ilmoittaa nop. raj. ylityksistä.. itse olen säätänyt +6km/h, ja useasti ajanut Puolassakin tutkaan ilman seuraamuksia "parin km" ylityksistä--

Slovakia on aika "jakautunut" maa; itäblokkia ja länttä..

• Kalustoon kuuluva
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla: 8.08.2025 kello on 20:21
« Vastaus #3 : 23.05.2014 kello on 01:36 »
Tuo tutka oli puhdas vahinko, ei noita rajoituksia vaan huomaa ja vastaavalla pätkällä rajoitus voi olla 50-90 km/h. Just olin taukopaikalta ajanut takaisin tyyhjälle maantielle kahvittelun ja tankkauksen jälkeen. Poliiseja ja tutkia oli tiuhaan, välillä useita tunnissa ja ilmeisesti ne tuottavat hyvin, pysäytettyjen autojen määrästä päätellen.

Slovakia oli mielenkiintoinen ja maisemiltaan mainio maa, raja ylitettiin ihan itäkulmassa, ajettiin pohjoisrajaa Tatravuorille ja sieltä  suoraan etelään Unkarin rajalle.

Budapestissä käytiin kansallismuseossa ja käveltiin hetki sen ja parlamentin ympäristössä, sitten kierrettiin kaupunkia autolla kun ei jaksanut heteellä jalkautua. Balaton järven maisemissa venähti eilinen ja tämä päivä, talviturkkikin jäi sinne. Nyt parikymmentä kilometriä Kroatian rajalta erään hotellin "stellplatsilla". Huomenna Kroatiaan ja Zagrebiin, mahdollisesti poiketaan Venetsiassa, mutta todettiin, ettei huvita Romaniassa käydä vaan aletaan ajamaan kotiinpäin, luultavasti Ruotsin tai jpa Norjan kautta.