Unkari on vasta sunnuntaina , varo tutkaa 

|
Sivuja: [1] Siirry alas
Unkari on vasta sunnuntaina , varo tutkaa
![]() Sehän alkaa tuolla viaBalttialla jo Latviasta tuo nopeusrajoituksiin "herääminen". Taajama merkki on sen verta erilainen - samoin sen loppuminen. Suomalainen on tottunut, että sen jälkeinen (yleisrajoitus) nopeus osoitetaan numeromerkillä.. varsinki Puolassa on hyödyksi ajaa aina navigaattori päällä, joka ilmoittaa nop. raj. ylityksistä.. itse olen säätänyt +6km/h, ja useasti ajanut Puolassakin tutkaan ilman seuraamuksia "parin km" ylityksistä--
Slovakia on aika "jakautunut" maa; itäblokkia ja länttä.. Tuo tutka oli puhdas vahinko, ei noita rajoituksia vaan huomaa ja vastaavalla pätkällä rajoitus voi olla 50-90 km/h. Just olin taukopaikalta ajanut takaisin tyyhjälle maantielle kahvittelun ja tankkauksen jälkeen. Poliiseja ja tutkia oli tiuhaan, välillä useita tunnissa ja ilmeisesti ne tuottavat hyvin, pysäytettyjen autojen määrästä päätellen.
Slovakia oli mielenkiintoinen ja maisemiltaan mainio maa, raja ylitettiin ihan itäkulmassa, ajettiin pohjoisrajaa Tatravuorille ja sieltä suoraan etelään Unkarin rajalle. Budapestissä käytiin kansallismuseossa ja käveltiin hetki sen ja parlamentin ympäristössä, sitten kierrettiin kaupunkia autolla kun ei jaksanut heteellä jalkautua. Balaton järven maisemissa venähti eilinen ja tämä päivä, talviturkkikin jäi sinne. Nyt parikymmentä kilometriä Kroatian rajalta erään hotellin "stellplatsilla". Huomenna Kroatiaan ja Zagrebiin, mahdollisesti poiketaan Venetsiassa, mutta todettiin, ettei huvita Romaniassa käydä vaan aletaan ajamaan kotiinpäin, luultavasti Ruotsin tai jpa Norjan kautta. Sivuja: [1] Siirry ylös
|