rekisteriseloste

Tiedote rekisteröitymisestä

Jos et ole saanut vahvistusviestiä rekisteröitymisestä si, tarkista roskapostikansiosi. Tämä erityisesti hotmail ja gmail sähköpostin käyttäjille.

Kirjoittaja Aihe: Helppoa vaunun pesua  (Luettu 15390 kertaa)

• Vieras
  • Vs: Helppoa vaunun pesua
    « Vastaus #15 : 20.05.2014 kello on 21:42 »
    En ole minäkään kertaakaan tuota punaista kuivapesuun kokeillut ja uskonen että taitaa se joitain naarmuja aikaiseksi saada tuolla tavalla, mutta jos sitä helpointa puhdistusta karavaanari haluaa niin se on tässä.  Thumb

http://karavaanari.org/index.php/topic,7866.msg136248.html#msg136248
    Ei nuo paskat lähde painepesurilla.Vaat ii harjan käyttöä tai vahapesua.. Thumb

• Vieras
    « Vastaus #16 : 20.05.2014 kello on 21:46 »
    Ei nuo paskat lähde painepesurilla.Vaat ii harjan käyttöä tai vahapesua.. Thumb

Lähtee ne sitten kunhan on kunnon vaha alla, kuten tuo punainen, eihän karavaanari nyt pese kalustoaan muutenkaan painepesurilla.

• Kaikkien Kaveri
    • Viimeksi paikalla:21.07.2023 kello on 01:10
    • Vaasa
    Vs: Helppoa vaunun pesua
    « Vastaus #17 : 21.05.2014 kello on 11:09 »
    Punanen glymi on puhdistukseen. Päälle sitten jotain oikeaa vahaa vielä. Pirssiin käytän tuota pohjaan ja päälle Nielsenin vahaa kiilloksi ja sen säilyttämiseksi. Ennen oli Prestaa, mutta sen kesto on hieman heikohko.

• Karavaanari
    • Viimeksi paikalla:24.10.2020 kello on 05:45
    « Vastaus #18 : 21.05.2014 kello on 12:08 »
    Kyllä pinttyneet sonnat lähtee hyvin painepesurilla, kunhan on kunnon pesuri ja aineet. Raskaankaluston pesuaineet on kova sana  :) mutta vähän joutuu harjaa näyttämään keväällä. Vahaus kyllä kannattaa aina.

• Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 16:45
    • Autossa on pyörät
    « Vastaus #19 : 21.05.2014 kello on 16:41 »
    Mutta minun kulkimeen EI käytetä raskaan kaluston pesuaineita , eikä painepesuria kuin korkeintaan sumuttamalla huuhtomiseen. Melkein kaikki (luullakseni) tietää miksi ei.

Toivottavasti kukaan muukaan ei erehdy :(

• Karavaanari
    « Vastaus #20 : 21.05.2014 kello on 19:16 »
    No siinä kyllä olet oikeassa että jos on vanhanliiton auto tai vaunu niin butyylisaumoja kannattaa varoa. Nykylaitteissa ei ole ongelmaa kun on liimamassalla tiivistetty.Ei noita raskaankaluston pesuaineita kannata pelkää, oikein hyviä aineita. Itse käytän TFR Economy pesutiivistettä. http://www.juhakarppanen.fi/wp-content/uploads/2014/05/pdf_4.pdf

• Vieras
    « Vastaus #21 : 21.05.2014 kello on 19:27 »
    No siinä kyllä olet oikeassa että jos on vanhanliiton auto tai vaunu niin butyylisaumoja kannattaa varoa. Nykylaitteissa ei ole ongelmaa kun on liimamassalla tiivistetty.

Ja miten määritellään "nykylaite" ?

Missä vuosimallissa menee tuollainen raja ?

Myyjä ainakin minulle painotti silloin kuusi vuotta sitten että "älä sitten pese Adriaa painepesurilla."

• Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 16:45
    • Autossa on pyörät
    « Vastaus #22 : 21.05.2014 kello on 19:58 »
    Kyllä se sattumalta koskee ihan nykylaitteitakin. :(

• Karavaanari
    « Vastaus #23 : 21.05.2014 kello on 20:16 »
    Ja miten määritellään "nykylaite" ?

Missä vuosimallissa menee tuollainen raja ?

Myyjä ainakin minulle painotti silloin kuusi vuotta sitten että "älä sitten pese Adriaa painepesurilla."
    Minä määrittelen nykylaitteen niin ettei ole butyylisaumoja vaan liimamassalla tiivistetty, luultavasti sinunkin auto on niin tehty.
    Totta kai myyjä sanoo ettei saa painepesurilla pestä, sehän on ihan selvä. Kaiken saa rikki jos ei osaa työkaluja käyttää.
    Kannattaa sitten varoa Best Caravanin pesukatua  ::) http://bestcaravan.fi/karavaanielamaa/videoita/pesukatu/

• Vieras
    « Vastaus #24 : 21.05.2014 kello on 20:19 »
    Minä määrittelen nykylaitteen niin ettei ole butyylisaumoja vaan liimamassalla tiivistetty, luultavasti sinunkin auto on niin tehty.

Niin, ei siinä kylkien ja katon tiivistykseen ole kyllä käytetty sitä perinteistä mustaa tarttuvaa butyyliä vaan vaaleaa sormiin tarttumatonta massaa..

• Karavaanari
    • Viimeksi paikalla:29.08.2015 kello on 11:34
    « Vastaus #25 : 1.06.2014 kello on 00:22 »
    Millä pesuaineella uskaltaa pestä asuntoauton (tai vaunun) ikkunat? Kyllähän ne puhtaaksi saa mutta olis kiva tietää millä aineella niitä ei tuhota kelvottomiksi (läpinäkymättömäksi).

• Karavaanari
    • Viimeksi paikalla:29.08.2015 kello on 11:34
    « Vastaus #26 : 1.06.2014 kello on 13:54 »
    Millä pesuaineella uskaltaa pestä asuntoauton (tai vaunun) ikkunat? Kyllähän ne puhtaaksi saa mutta olis kiva tietää millä aineella niitä ei tuhota kelvottomiksi (läpinäkymättömäksi).
    Peseekö kukaan karavaanareista kulkimiensa ikkunoita? Mikä aine ikkunoiden (nimenomaan asuntoauton ikkunoiden)pesuun todettu hyväksi?
    Rouva haluaisi pestä ikkunat ennen reissua.

• Kaikkien Kaveri
    • Viimeksi paikalla: 3.12.2025 kello on 22:04
      • Matkailuvinkkejä
    « Vastaus #27 : 1.06.2014 kello on 14:36 »
    Minä olen pessyt Alfa kem'in Eko-Sol pesuaineella niin matkailuauton kuin sen ikkunatkin, ilman ongelmia.
    http://www.neljaysi.fi/index.php?page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&product_id=49&vmcchk=1&option=com_virtuemart&Itemid=89

• Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla: 5.01.2022 kello on 12:17
    « Vastaus #28 : 1.06.2014 kello on 16:48 »
    Peseekö kukaan karavaanareista kulkimiensa ikkunoita? Mikä aine ikkunoiden (nimenomaan asuntoauton ikkunoiden)pesuun todettu hyväksi?
    Rouva haluaisi pestä ikkunat ennen reissua.
    Minä pesisin ihan kotimaisella mäntysuovalla...

• Saittisähläri
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 14:32
    • Epsoo
    « Vastaus #29 : 2.06.2014 kello on 17:17 »
    mutta jos sitä helpointa puhdistusta karavaanari haluaa niin se on tässä.  Thumb

http://karavaanari.org/index.php/topic,7866.msg136248.html#msg136248

Eilen katoin tuota, ja huomasin että se on tarjouksessa 49,95€. Lisäksi että Sellon putiikista löytyy hyllystä.
    Tänään töiden jälkeen käväisin liikkeessä aikomuksena ostaa ko. värkki, niin ne ovatkin poistuneet valikoimasta vaikka tarjouksen piti olla voimassa vielä kuukausitolkulla >:(

No, biltema myy samaa sinisenä. Hinta vain on tuplat :(