Mittasinhan minä..kylymänä kaikki on ok mut kun se lämpiää,nii sitte 1 vastus ottaa maita..os minä nytkin laitan patruunan päälle kun se on kylmä nii se toimii tas niinkauan kun se taas lämpee..
Mittasitko vastuksen navasta maihinkin?
Mittasinhan minä..kylymänä kaikki on ok mut kun se lämpiää,nii sitte 1 vastus ottaa maita..os minä nytkin laitan patruunan päälle kun se on kylmä nii se toimii tas niinkauan kun se taas lämpee.. Mittasitko vastuksen navasta maihinkin? Mittasitko vastuksen navasta maihinkin?Kyllä minä senkin katoin, ja kylmänä sillä ei ollu ainakaan yhteyttä maihin..tämä kun meneee lämpöseksi nii se potkasee vikav.suojan pois, sitten kun yrität uusinta starttia nii se potkasee välittömästi vvs.pois päältä, vaikka salamanappeja ei oo painettu päälle.sitten kun sp.shukon ottaa pois pistorasiasta niin sitten ei vvs. Ei laukea..eli oekosessa on ja raskaasti..
Kyllä minä senkin katoin, ja kylmänä sillä ei ollu ainakaan yhteyttä maihin..tämä kun meneee lämpöseksi nii se potkasee vikav.suojan pois, sitten kun yrität uusinta starttia nii se potkasee välittömästi vvs.pois päältä, vaikka salamanappeja ei oo painettu päälle.sitten kun sp.shukon ottaa pois pistorasiasta niin sitten ei vvs. Ei laukea..eli oekosessa on ja raskaasti..jos vaihot ne releet ni ny kuulostaa ett vika on muualla ku vastuksissa.. eihä jossain vaaa oo vuotoa maihin, esim piirilevyllä? jos vaihot ne releet ni ny kuulostaa ett vika on muualla ku vastuksissa.. eihä jossain vaaa oo vuotoa maihin, esim piirilevyllä?Piirikortin minä vaihoin siihe uuven..no..nyt oon reissunpäällä ja kun täältä pääsen taas"varikolle"nii vaihan sinne uuven patruunan ja puran tuon entisen pillunpärreeksi ja eiköhän tuolta vikaki löytyne..kun pääsee työkalujen ääreen..nyt ei oo muuta matkassa kuin tylsä mora.. ![]() No niin nyt on vaihettu patruuna vaunuun ja se rupes heti pelaamaan kuin pitääkin..ilmaamise n kans sai kyllä vähän aikaa temppuila mut sekin onnistu lopussaan..
![]() Rupesi kiinnostamaan sitten tuo vanha patruuna ett josko tuosta sais korjaamalla tehtyä varapatruunan ja kun jostaki löytysi vastuspaketti uus niin siitähän varmaaan vielä ihan soiva peli mahtaa tulla.. Niin ja vikakin löyty..tämä putki mihin tulee kuparitikku sisään oli ottanu vastukseen kiinni ja ottanu siitä oikoseen ja vastus oli syöny tuohon putkeen reiän josta taas pääsi neste tulemaan piirilevylle ja sen se sitte poltti..jos kellää sattus tuomonen vastuspaketti pyörimää nurkissa joutilaana niin minä voisin olla kiinnostunu siitä.. ![]() Minkähän asteinen vesitermostaatti tässä lämmittimessä on ja mistä sen saisi? Löytyi omastani vain (metalli)runko enää ja johdon päät. Osa piirikortille tulevista johdoista oli sulanut, piirikortti itsessään oli kunnossa. Mikähän tuon termarin oli polttanut vai oliko vain tullut tunnit täyteen termarille?
Minkähän asteinen vesitermostaatti tässä lämmittimessä on ja mistä sen saisi? Löytyi omastani vain (metalli)runko enää ja johdon päät. Osa piirikortille tulevista johdoista oli sulanut, piirikortti itsessään oli kunnossa. Mikähän tuon termarin oli polttanut vai oliko vain tullut tunnit täyteen termarille? 90 astetta ja löytyy tuolta> www.partco.fi Laitoin vesitermarin paikoilleen ja edelleen lämmitimet (kaasu ja sähkö) olivat mykkänä. Aukaisin (mekaanisen)huonetermostaatin/ohjainkeskuksen ja siellä oli piirikortilla merkinnät F ja ja niiden välissä oli lanka jonka päät eivät olleet yhdessä (lämpösulakkeen tyylinen keksintö). Käänsin langan päät yhteen ja lämmitin/timet alkoivat toimia. Pitäisikö tässä olla jonkinlainen tinapallo lankojen päällä vai mitenhän tuo toimii?
Laitoin vesitermarin paikoilleen ja edelleen lämmitimet (kaasu ja sähkö) olivat mykkänä. Aukaisin (mekaanisen)huonetermostaatin/ohjainkeskuksen ja siellä oli piirikortilla merkinnät F ja ja niiden välissä oli lanka jonka päät eivät olleet yhdessä (lämpösulakkeen tyylinen keksintö). Käänsin langan päät yhteen ja lämmitin/timet alkoivat toimia. Pitäisikö tässä olla jonkinlainen tinapallo lankojen päällä vai mitenhän tuo toimii? Kuvia kiitos, selitys on sekava. Jaa minusta tuo oli ihan selkeästi sanottu
Kuvia en saa ihan heti, kun vaunu on useamman sadan kilometrin päässä, mutta laitan kunhan pääsen käymään. Taitaapa olla juurikin tuo F-F.
Langan päät oli kuin olisi sivareilla katkaistu, mutta sitä ei ole kukaan tehnyt tässä välissä. Yritin katsella josko olis jotain tinan jäämi näkynyt mutta ei. Kuten jo kirjoitin taitoin vain langan päät yhteen ja kaikki toimi viikonlopun yli moitteetta. Mutta jos tuo joku lämpösulake on niin miten se toimii? vai onko ne oalunperinkin vain yhteen käännettynä? Taitaapa olla juurikin tuo F-F. Se on hyppylanga joka on katkaistu. Onko lämminvesivaraajaa? Onko sen termostaatti rikki? Nyt kun katsoin tuota kytkentäkuvaa uudelleen, niin ihmetys vain kasvaa... Nimittäin muistan että A-liitin oli tyhjä ja kaasulämmitys on toiminut täysin oikein. Lämminvesivaraajan ja kahden pisaran kaasunappi on ollut alhaalla. Varaaja on ilmeisesti joskus ollut, muttei enää. Huonetermari toimii kyllä.
|