Tekniikkakeskustelut > Vetoautot

kompressorivika aiheuttaa kalliita remontteja

<< < (3/8) > >>

ihaa:

--- Lainaus käyttäjältä: 88k5 - 28.03.2014     kello on 08:36 ---Edit: vähänkään autostaan huolehtivan kannattaa kerta vuoteen ottaa monilaitehihna paikoiltaa....

--- Lainaus päättyy ---

Taitaa vaan olla aika vähissä he jotka noin hyvää huolta ja huomiota autolleen antavat.   ;D

james_III:

--- Lainaus käyttäjältä: ihaa - 28.03.2014     kello on 09:03 ---Taitaa vaan olla aika vähissä he jotka noin hyvää huolta ja huomiota autolleen antavat.   ;D

--- Lainaus päättyy ---

Monessa autossa myös tämäkin pikkujuttu vaati täyden avainsetin kaikkine ihmeellisyyksineen ja mielellään autonosturin, monessa mallissa alapuolelta suoritettava homma.

88k5:
^
Sitäpä ne autokauppiaat ihmettelevät mitä mä sieltä konehuoneesta etin..  ;D Valinta kysymys ;D

Edit: Yleensä sen kiristimen jousta vasten riittää ihan seksikoloavain ja siihen työkalu/putki jatkovarreksi - joissan vain ihan iso talttameisseli/rengasrauta.. parhaimmillaan ihan sormi/käsivoimat..
Itse olen varustautunut vaihtamaan tuon hihnan ihan tienpäällä, eli varahihnakin on ..

Hauho:
Vika aiheutuu siis apulaitehihnan joutumisesta jakohihnan väliin.  Apulaitehihnan katkeaminen johtuu komressorin jumiutumisesta.  Mutta mikä aiheutti kompressorin jumiutumisen.  Ei mikään ohjelmassa esitetty laatuongelma vaan siihen on olemassa todellinen syy - kuluminen, laakerivika-?-?.
Sehän on se kiinnostava asia, esitetyt seikat ovat vain seurausta.

K.E.V:

--- Lainaus käyttäjältä: Topelius - 28.03.2014     kello on 08:29 ---Tämä vikahan on myös tyyppivika tässä vanhemmassa Volvon D5 moottorissa :(

--- Lainaus päättyy ---
Vanhemmassa D5 koneessa katkennut apulaitehihna EI pääse jakohihnan väliin, tyyppivika .pyh ja pah :P

Edit: On niitä apulaitehihnoja katkennut, kuten monista muistakin (katso vaikka se Kuningaskuluttajan ohjelma loppuun saakka)
Yleisin syy ettei piheyttään vaihdeta apulaitehihnan kiristäjää ja ohjausrullia, taikka ostetaan ne jostakin , mistä puuttuu kunnon laakerit.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View