Laittaakaa auton ovet lukkoon kaukoohjaimella niin että hälyt menee päälle, ja avatkaa avaimella niin eipä tuu hälytystä
Aika outoa..
Vissiin näissä auton ovilukkojen moottorit ohjaa hälytintä.
Mulla se homma toimii toisinpäin. Hälytin ohjaa keskuslukitusta.
Jos auton avaimilla menee sisään häly päällä, niin alkaa ensin n. 5 sekunnin armonaika hiljaisella piippauksella. Sen jälkeen on piru irti, jos ei kaukokytkimellä sammuta hälytystä. Avaimen käyttö virta-avaimessakaan ei pelasta. Koodilukko on hälyn merkkivalossa, mutta se koodi on tiedettävä. Se ääni on jatkuvasti muuttuvaa sireenin soittoa, jota jopa itsekin pelästyy.
Normikäytössä hyvä ominaisuus on siinä, että tässä hälyttimessä on hiljainenkin hälyn kytkentä ja poisto. Ei tule sitä tavanomaista plim, plim ääntä tarvittaessa. Esim leirintäalueella hiljaiseen aikaan.
Aikaisemmin jo kerroin, että tässä on myös murina ominaisuus. Alkaa hiljaa hälyyttää jos jää pyörimään auton läheisyyteen.
Ajonesto on vakiona minunkin vanhassa autossa, mutta se on myös toistamiseen hälyssä. Lisäksi tämän auton saa tarvittaessa pysähtymään kaukosäätimellä. Se tapahtuu asteittain, ikäänkuin polttoaine loppuisi.
No tällaista ei tietenkään ole alkuperäisenä näin vanhassa autossa, mutta kaikkea voi viritellä omaksi ilokseen. Tiedä sitten onko tästä mitään hyötyä.