Kirjoittaja
Aihe: Aurinkokennot. (Luettu 728298 kertaa)
« Vastaus #256 : 8.04.2011 kello on 21:25 »
Mitä on toi ylin kuva koska siinäkin lukemat nousee, kun aurinko näyttäytyy. Menee yli 7 A :n ainakin tämän päivän kokeilussa. Ja miksi toi "akullemenevä" ei noussut kun 1,2 -1,4 vaikka aurinko paistoi melko hyvin (iltapäivällä)
Mielestäni se näyttää paneelin antaman virran. Onko akku niin täysi, ettei se ota enempää?
« Vastaus #257 : 8.04.2011 kello on 22:05 »
Mielestäni se näyttää paneelin antaman virran. Onko akku niin täysi, ettei se ota enempää?
Saattaa olla näin. Akuista toinen on vanha ja jos se ei pysty ottamaan enää virtaa vastaa uuden veroisesti?
« Vastaus #258 : 8.04.2011 kello on 22:08 »
Kuka suomentaa mitä seuraavien viestien kuvat kertovat latauksesta?
Module Current Aurinko - kennosta juuri nyt tulevat virta Charging current - akun vastaanottama virta kennosta Load current - kulutus amppeereina juuri nyt Ah Battery charging meter- kennosta saatu virta tietyssä ajassa amppeeritunteina, nollattava mittari, tärkein tieto Ah Batt discharge meter - Kulutus amppeeritunteina, nollattava laskuri kans Warning deep discharge protection - varoittaa akun syväpurusta, mikä lyhentää akun elinikää. Palkki vilkkuu varoituksena Hymyilee vielä Jos naamá menee mykkyrälle, olet tuhoamassa akkuasi. Varoituksen kynnyksen voi asetella jostakin menusta Hemmetin hienon säätimen olet hankkinut ja kohtuuhinnalla. Pitää kyllä hankkia myös. Olen samaa mieltä, ettei täydehkö akku ota paljon virtaa vastaan. Kylmä myös hidastaa virran vastaanottoa. Ja tietysti jos akku on iällä, se ei enää koskaan lataudu ihan täyteen. Nyt sinulla vain hieno mittari asian toteamiseen. Onkohan sieltä valikosta valittu oikea akkutyyppi?
« Vastaus #259 : 8.04.2011 kello on 22:15 »
Akkuvalinta on tehty, mutta toisen akun olen ostanut itse uudesta ja toinen tuli vaunun mukana joten tunnen vain toisen akun jossa nesteet on imeytetty johonkin kuituun. Onko tämä silloin geeli- va vesiakku? Kiitos näistä suomennoksista ja muillekin keskusteluun osallistuneille. Keskustelöua voidaan silti jatkaa............. ..
« Vastaus #260 : 8.04.2011 kello on 22:20 »
Akkuvalinta on tehty, mutta toisen akun olen ostanut itse uudesta ja toinen tuli vaunun mukana joten tunnen vain toisen akun jossa nesteet on imeytetty johonkin kuituun. Onko tämä silloin geeli- va vesiakku?
Kiitos näistä suomennoksista ja muillekin keskusteluun osallistuneille. Keskustelöua voidaan silti jatkaa............. ..
Minusta geelia akku on juuri imeytetty kuituun. Kokeileppa joskus mitä se mittari näyttää kun otat toisen akun kengän irti. Voi myös olla ettei tuollainen mittari voi ymmärtää kahta erilaista akkua, mutta voiton puolella olet jos sinne menee pientäkin virtaa. Hienot vehkeet sinulla. Kateeks käyp.
« Vastaus #261 : 8.04.2011 kello on 22:25 »
Minusta geelia akku on juuri imeytetty kuituun. Kokeileppa joskus mitä se mittari näyttää kun otat toisen akun kengän irti. Voi myös olla ettei tuollainen mittari voi ymmärtää kahta erilaista akkua, mutta voiton puolella olet jos sinne menee pientäkin virtaa. Hienot vehkeet sinulla. Kateeks käyp.
En halua kenekän pisneksiä pilata, mutta ei tästä säätimestä paneelin kanssa kauheita tarvinnut maksaa. Asiaa auttoi se että kaverini osti samanlaisen paketin johtoineen.
« Vastaus #262 : 8.04.2011 kello on 22:27 »
AGM-akku on myös imeytetty. En vaan muista millä asennolla pitäisi ladata. Jospa se löytyisi jostain?
« Vastaus #263 : 8.04.2011 kello on 22:31 »
Kyllä se taitaa meikäläiselläkin mennä uudempien akkujen hankintaa,vaikka kokeilla sitä ensin pitää noilla vanhoilla. Vaunussa oleva akku,(75A),ei kovin vanha ole,mutta sitte nuo transiitis olevat akut,(2x85A luulisin),jotka ajattelin ottaa pois, nin niistä ei osaa sanoa .Hyvin ne kuitenkin vielä pyörittää moottoria.Oli muistaakseni Motocraft tai jotain. Sitte olis vielä yks vähä pienempi ,(n.55-60A),ihan uus ,jota en ole käyttänyt vielä missään..Nuo kun pistää kaikki rinnan ,niin eiköhän ala ampeerit riitteleen, Jos sitte vaan aurinko kans helottais.Muuten täytyy sitte vaan pyöriytellä agria,jos ei paista
« Vastaus #264 : 8.04.2011 kello on 22:35 »
Kyllä se taitaa meikäläiselläkin mennä uudempien akkujen hankintaa,vaikka kokeilla sitä ensin pitää noilla vanhoilla. Vaunussa oleva akku,(75A),ei kovin vanha ole,mutta sitte nuo transiitis olevat akut,(2x85A luulisin),jotka ajattelin ottaa pois, nin niistä ei osaa sanoa .Hyvin ne kuitenkin vielä pyörittää moottoria.Oli muistaakseni Motocraft tai jotain. Sitte olis vielä yks vähä pienempi ,(n.55-60A),ihan uus ,jota en ole käyttänyt vielä missään..Nuo kun pistää kaikki rinnan ,niin eiköhän ala ampeerit riitteleen, Jos sitte vaan aurinko kans helottais.Muuten täytyy sitte vaan pyöriytellä agria,jos ei paista
Jos aurinko helottaa niin ei tarvi paljon agria nykiä. Jos tosiaan tänäänkin paneeli tuotti yli 7 A:ria. Akut vaan kuntoon
« Vastaus #265 : 8.04.2011 kello on 23:08 »
Kuka suomentaa mitä seuraavien viestien kuvat kertovat latauksesta?
Tossa olis lyhyet suomennokset:
« Vastaus #266 : 9.04.2011 kello on 08:54 »
Tänään näyttää täälä länsirannikolla ainaki tulevan aurinkoinen päivä . Nytte luultavasti vois tehdä vertailua elikkä kun pitää keskipäivällä suoraan päin aurinkoo ja sitte kokeilee pitää sillai van makuullaan, ei ihan sänkyä tartte mutta kai joku pehmike on hyvä olla alla ,ettei tule makuuhaavoja.
« Vastaus #267 : 9.04.2011 kello on 09:05 »
Tossa olis lyhyet suomennokset:
Kiitos suoimennoksesta
« Vastaus #268 : 9.04.2011 kello on 10:59 »
Kuka suomentaa mitä seuraavien viestien kuvat kertovat latauksesta?
4.2.3. Aurinkomodulin virta Näyttää mitä aurinkokennosta tullee sähkövirtaa. 4.2.4. Latausvirta Näyttää mitä akkuun mennee aurinkomodulista sähkövirtaa. 4.2.5. Kuormitusvirta Näyttää minkä verran ollaan purkamassa sähköä kulutuslaitteille. 4.2.6. Akun latausmittari Näyttää kokonaissähkömäärän, mitä on akkuun ladattu sisälle siitä lähtien, ku systeemi on otettu käyttöön tai se on viimeksi nollattu. Nollaus tapahtuu painamalla molempia nappuloita yhtä aikaa 3 sekunnin ajan. Näyttö ei nollaudu vaikka akku kytkettäisiin irti systeemistä. Kun 99,9 KAh (kiloampeerituntia) on saavutettu, jatkuu näyttö taas nollasta alkaen. 4.2.7. Akun purkausmittari Näyttää kokonaissähkömäärän, mitä on akusta purettu sähköä kulutuslaitteille siittä lähtien, ku systeemi on otettu käyttöön tai se on viimeksi nollattu. Nollaus tapahtuu painamalla molempia nappuloita yhtä aikaa 3 sekunnin ajan. Näyttö ei nollaudu vaikka akku kytkettäisiin irti systeemistä. Kun 99,9 KAh (kiloampeerituntia) on saavutettu, jatkuu näyttö taas nollasta alkaen. 4.2.8. Syväpurkaussuojauks en varoitus Esivaroitus akun syväpurkausrajan lähestymisestä vilkuttamalla jännitearvoa ja näyttökaarta. Naama kuitenkin vielä hymyilee. 4.2.9. Kuormituslaitteet kytketty irti Syväpurkaussuoja on lauennut ja jännitearvo sekä näyttökaari vilkkuvat. Naamalla on suupielet alaspäin siihen asti, että akku on uudelleen latautunut käyttökuntoon.
« Vastaus #269 : 9.04.2011 kello on 12:11 »
Täältä löytyy aina apua Tämä oli todella tarpeen. Onko tälläsivulla vielä jotakin tärkeää? Jos noihin 2 alempaan kuvaan saisin suomennoksen
« Viimeksi muokattu: 9.04.2011 kello on 12:21 »
|