rekisteriseloste

Tiedote rekisteröitymisestä

Jos et ole saanut vahvistusviestiä rekisteröitymisestä si, tarkista roskapostikansiosi. Tämä erityisesti hotmail ja gmail sähköpostin käyttäjille.

Kirjoittaja Aihe: lifepo4 järjestelmää rakentamassa  (Luettu 16849 kertaa)

• Saittisähläri
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 09:13
  • Epsoo
Vs: lifepo4 järjestelmää rakentamassa
« Vastaus #15 : 24.06.2024 kello on 18:41 »
Joo ei ole!
Mistä näitä invertterillä uunin lämmittäjiä ilmestyy...
SE 12 VOLTIN SÄHKÖ EI RIITÄ KUUMAN TEKEMISEEN. Tai riittää mutamaksi pieneksi hetkeksi.

Kyllä intikalla tulee itse keiteltyä kaffeet ja leivät paahdettua paahtimessa. Kuluttaa akusta 10-20Ah aamusta riippuen.

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 12:04
  • Autossa on pyörät
« Vastaus #16 : 24.06.2024 kello on 18:53 »
Pulputinpannulla tulee hyvät kahvit. Ei tartte keittimiä tai mikroja.

• Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:26.11.2025 kello on 21:46
« Vastaus #17 : 24.06.2024 kello on 19:17 »
Joo ei ole!
Harmi, pitää sitten vielä pitäytyä lyijyakuissa.
Mistä näitä invertterillä uunin lämmittäjiä ilmestyy...
SE 12 VOLTIN SÄHKÖ EI RIITÄ KUUMAN TEKEMISEEN. Tai riittää mutamaksi pieneksi hetkeksi.
Minulle se riittäisi, kun ei ole tarkoitus kokkailla koko suvulle.

• Karavaanari
« Vastaus #18 : 24.06.2024 kello on 19:22 »
Kyllä intikalla tulee itse keiteltyä kaffeet ja leivät paahdettua paahtimessa. Kuluttaa akusta 10-20Ah aamusta riippuen.
Leivänpaahdin, mikroaaltouuni, hiustenkuivain, ... minullakin käytössä.
Jos vaan saisi akkukapasiteetin tuonne 200ah kieppeille, voisi viskata viimeisenkin kaasulaitteen (lieden) mäkeen. Lyijyakuilla tuo vaan vaatisi 400ah akkuja, ja niille ei löydy tilaa.

• Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 12:07
  • RAV 4
« Vastaus #19 : 24.06.2024 kello on 20:39 »
Mitäs vikaa siinä kaasuhellassa sitten on? Sitä kun yleensä on aina mukana. Turha sähkövehkeillä edes kahvia keittää!

• Karavaanari
« Vastaus #20 : 24.06.2024 kello on 21:15 »
Mitäs vikaa siinä kaasuhellassa sitten on? Sitä kun yleensä on aina mukana. Turha sähkövehkeillä edes kahvia keittää!
Sähköllä voi hoitaa kaikki hommat, kaasulla ei. Siispä miksi ihmeessä olisi kaasua mukana?
Periaatteessa riittäisi että olisi mukana vaikka vain trangia, silläkin voisi hoitaa tarvitsemani ruuanlaiton. Ja monta vuotta hoidinkin kun vielä matkailin pakussa.

Paras ratkaisuhan olisi sähköauto, mutta eipä noita vielä ole paljoa matkailuautoina tarjolla. Ja itselläni ei riitä intoa eikä taitoa (eikä rahaakaan) muuttaa dieselautoa sähkökäyttöiseksi.

• Kalustoon kuuluva
  • Autossa on pyörät
« Vastaus #21 : 25.06.2024 kello on 08:21 »
Sähköllä voi hoitaa kaikki hommat, kaasulla ei. Siispä miksi ihmeessä olisi kaasua mukana?
Periaatteessa riittäisi että olisi mukana vaikka vain trangia, silläkin voisi hoitaa tarvitsemani ruuanlaiton. Ja monta vuotta hoidinkin kun vielä matkailin pakussa.

Paras ratkaisuhan olisi sähköauto, mutta eipä noita vielä ole paljoa matkailuautoina tarjolla. Ja itselläni ei riitä intoa eikä taitoa (eikä rahaakaan) muuttaa dieselautoa sähkökäyttöiseksi.
No esimerkiksi ei se sähkö riitä grilliin, kulkimen lämmittämiseen, eikä se riitä suihku vesien kuumennukseen, ei sillä uuniakaan pidetä pitkiä aikoja päällä. Joten märät unet on vaan tosiasia. Jokainen saa käyttää mitä haluaa, muttei tartte satuja puhua.

• Karavaanari
« Vastaus #22 : 25.06.2024 kello on 08:33 »
No esimerkiksi ei se sähkö riitä grilliin, kulkimen lämmittämiseen, eikä se riitä suihku vesien kuumennukseen, ei sillä uuniakaan pidetä pitkiä aikoja päällä. Joten märät unet on vaan tosiasia. Jokainen saa käyttää mitä haluaa, muttei tartte satuja puhua.
Kuka täällä satuja puhuu?

En vain ymmärrä miksi pitäisi raahata mukana kaasua jota ei tarvitse missään?
Auto kulkee dieselillä, eli sillä myös hoituu lämmitys (jos sitä sattuisi tarvitsemaan) ja kuuma vesi. Dieselillä voisi myös hoitaa lieden, mutta kun lieden käyttö on niin vähäistä niin induktiolevy olisi näppärämpi.
Sähköllä hoituu myös jäähdytys, kaasulla sekään ei taida toimia?

Ei kaikki tarvitse kaasugrilliä tai kaasu-uunia.

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 10:46
« Vastaus #23 : 25.06.2024 kello on 08:42 »
Kuka täällä satuja puhuu?
Ei kaikki tarvitse kaasugrilliä tai kaasu-uunia.

Joillekin ne on elinehto.
Sanotaan taas kerra,   ;D  , etten ole vuosikausiin käyttänyt kaasuhellaa, kun on sähköäkin...

• Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 12:07
  • RAV 4
« Vastaus #24 : 25.06.2024 kello on 10:11 »
Joillekin ne on elinehto.
Sanotaan taas kerra,   ;D  , etten ole vuosikausiin käyttänyt kaasuhellaa, kun on sähköäkin...

Kuinkas monta vuorokautta kestää olla ilman töpselivirtaa? Keitätkö perunatkin akkuvirralla?

• Kalustoon kuuluva
  • Autossa on pyörät
« Vastaus #25 : 25.06.2024 kello on 10:59 »
No miten se diesel maailman pelastaa? Kaasu on puhtaampaa. Minulla on tankkipullo jota täytän letkusta. Haluaisin nähdä sen diesel grillin, diesel uunin, diesel jne.
Minulla on siis kaasun ulos-otto, kaasu uuni, kaasu toiminen jääkaappi, pakastin, liesi. Miksi haisevan dieselin rinnalle. Diesel Truma kaasu Alden tilalle, salli mun nauraa. On 300w paneeli, en ole töpselissä. Vieläkö lisää satuja?

• Karavaanari
« Vastaus #26 : 25.06.2024 kello on 11:25 »
No miten se diesel maailman pelastaa? Kaasu on puhtaampaa. Minulla on tankkipullo jota täytän letkusta. Haluaisin nähdä sen diesel grillin, diesel uunin, diesel jne.
Minulla on siis kaasun ulos-otto, kaasu uuni, kaasu toiminen jääkaappi, pakastin, liesi. Miksi haisevan dieselin rinnalle. Diesel Truma kaasu Alden tilalle, salli mun nauraa. On 300w paneeli, en ole töpselissä. Vieläkö lisää satuja?
Ei kaikki tarvitse noita laitteita, eli valinnat sen mukaan mitä tarvitsee. kaasu olisi paras ratkaisu, jos autokin kulkisi kaasulla, muutoin kaasu on aivan tarpeeton.
Sähkö olisi toiseksi paras ratkaisu, mutta ei toimi vielä (tai siis minun rahat ei vielä riitä siihen).

Diesel ei pelasta maailmaa, mutta jos autolla myös ajaa, niin ajaminen on se joka saastuttaa. Paitsi tietysti jos käyttää biodieseliä. Onkos muuten kaikki kaasu jo biokaasua? Jos ei niin lillukanvarsia ...

Aivan ihme kaasuttajia täällä ...

• Karavaanari
« Vastaus #27 : 25.06.2024 kello on 11:31 »

Kuinkas monta vuorokautta kestää olla ilman töpselivirtaa? Keitätkö perunatkin akkuvirralla?
Jos minulla olisi käytettävissä 200Ah virtaa, niin ikuisesti. Nyt virta loppuisi 1 vrk jälkeen jos olisin parkissa ja olisi pilvinen päivä. Ja en siis ole koskaan töpselissä, töpselirasia on vielä seinässä, mutta kytkemättä.

• Kalustoon kuuluva
  • Autossa on pyörät
« Vastaus #28 : 25.06.2024 kello on 11:35 »
Niin, ymmärrän kyllä mikro-ateria korvaa esim grillatun ruoan pikakahvi keitetyn ja jokin haiseva purkki lämmittimen. Truma lla kun vettä kuumentaa pitää olla pyykkipoika nenässä. Hyviä nautintoja vaan. Ps kaasua tulee sivutuotteena öljynporauksessa.

• Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 11:50
  • Lempäälä
« Vastaus #29 : 25.06.2024 kello on 11:55 »
Asiaan.