rekisteriseloste

Tiedote rekisteröitymisestä

Jos et ole saanut vahvistusviestiä rekisteröitymisestä si, tarkista roskapostikansiosi. Tämä erityisesti hotmail ja gmail sähköpostin käyttäjille.

Kirjoittaja Aihe: "vetoauton" koeajo made in japan  (Luettu 4505 kertaa)

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:20.09.2024 kello on 14:51
"vetoauton" koeajo made in japan
« : 17.01.2011 kello on 21:49 »
"Autoliikkeestä" soitettiin, että olisi tojota tarjolla koeajolle. Autoihmisenä tietenkin innostuin ja vastasin myöntävästi kunhan on paljon varusteita ja musta väriltään.  nelivetoakin toivoin koska sitä tällä palstalla niin kovasti kehuin. Mikä parasta, ei tarvinnut mihinkäänn autokauppaan ajella vaan auto saapui pihaan. Ensivaikutelma kuljettajan oven avattua oli hemmetin suuri navigaattori, melkein samankokoinen kuin telkkari joka köllöttää olohuoneessamme. Varustetta oli valkeasta nahkapenkistä (pitää ainakin mustana tilata, sen verta pieniä ovat nuorimmat lapset). Kuskin jakkaralle istuessani kiinnitin heti huomiota katkaisimiin. Samat vivut mallista riippumatta. No, automaaatti kun oli niin pakkia silmään ja kas kummaa takalasin verhot laskeuvat itsestään alas. Muutenkin paikallaan ollessa auto oli todella hiljainen kun automatiikka hoiti käynistämisen kaasuun koskiessa. Hienosti japskit sen ovat osanneet tehdä. Ei muuta kuin d-asentoon ja menoksi. 8-vaihteinen laatikko toimi upeasti, mutta kun käytössä on yli viissataa nm niin mikä ettei. Ajovalot olivat parhaat mitä itse olen nähnyt, ja tietenkin kääntyivät siihen suuntaan minne autokin. Varusteitahan halusin. Niitä oli niin paljon ettei jaksa edes alkaa luettemaan. Neliveto piti kuin tauti ja noupeudet nousivat laittoman puolelle vähän turhankin helposti. Hobby varmaan tulisi tän perässä kivasti. Lisävarusteena ollut äänentoistolaite (12500 egee) piti sen vähäisenkin rengasmetelin aisoissa kiitettävästi. Penkn vieressä olevasta nappulasta oli helppo säätää lämmityksen  ja ilmastoinnin välillä ihan vaan fiilisten mukaan. Eipä ottanut uriinkaan vaikka vanteet olivat vähintään 18". No, siltävaralta ettei jaksa itse ajaa niin pitihän se takapenkkikin kokeilla. Jalkatilaa oli metrin  verran. Telkkarit niskatyynyissä itsestään selvät, ilmastoidut istuimet takana kanssa. Kyynärnojan alas laskiessa paljastui viihdekeskus, ihan kuin star trekistä kaivettu. Keskipenkillä ei istu pirukaan. Mielummin reunapaikoilla, niitä kun voi sähköllä säätä. Hienohan siellä simapullon kanssa oliskin istua. Takakonttikin aukes sähköllä mutta eipä sinne muuta mahtunut kuin pari matkalaukkua. Ihan kiva auto, japanilaiseksi. Vetokoukkua ja perävaunupainoja kysellessä tilauslappua täyttäessä esittelijä katsoi kummissaan ja totesi ettei tähän kai koukkua saa laitta, ei ainakaan ole laittanut. No se jäi sitten tilaamatta ja olihan keskipenkkikin epämukava verrattuna mun voortteihin. Hintakin budjetin yläpäässä (215000€).
Niin ja tojotamalli oli Lexus ls 600 h l

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:27.12.2012 kello on 08:21
Vs: "vetoauton" koeajo made in japan
« Vastaus #1 : 17.01.2011 kello on 21:53 »
Olisit ostanut sen vaan ja tingannut vetokoukun samaan kauppaan. Varmasti olisit saanut sen.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 09:20
Vs: "vetoauton" koeajo made in japan
« Vastaus #2 : 17.01.2011 kello on 22:10 »
Paljon noista fiiliksistä sain kokea viikko takaperin kun kävin koeajolla velipojan Cherokeella ;D
265hp 630Nm oli ihan riittävästi vaikka vaununvetoon ja kevyesti se kuuluu perässä roikkuvan. Lähdöt oli talviliukkailla yhtä hyvät kuin volvossa kesäkelillä ja vetoa piisasi niin pitkään kuin ilkesi kaasua painaa. 25cm lunta ja puolimetrinen aurausvalli ei tuntunut missään kun pisti hitaalle nelivedolle - "kaikki navat lukossa"

Vieläkin tahtoo olla naama virneessä kun koeajoa muistelee ;D ;D ;D

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:20.09.2024 kello on 14:51
Vs: "vetoauton" koeajo made in japan
« Vastaus #3 : 17.01.2011 kello on 22:30 »
Olisit ostanut sen vaan ja tingannut vetokoukun samaan kauppaan. Varmasti olisit saanut sen.
no mutku tuohon oli ahdettu joku sähkömoottori 5 l v8:n lisäksi. 290 kw ei kuulemma riitä ilman apumoottoria. Ei taida tohon koukkua saada asentaa, ja irtonaisena takakontissa siitä ei paljon iloa ole. Muuten olisin ilman muuta tilannut. Kymppitonnin hobby olisi saanut arvoistaan kyytiä !

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla: 7.04.2017 kello on 21:22
Vs: "vetoauton" koeajo made in japan
« Vastaus #4 : 17.01.2011 kello on 22:37 »
No minä haen sen jos et sinä ota. ;D ;D

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:24.05.2021 kello on 17:34
Vs: "vetoauton" koeajo made in japan
« Vastaus #5 : 18.01.2011 kello on 19:33 »
oon muuten kokeillu viritettyä hummer h2:sta, remmiahdin ja 500 heppaa! Aivan järjetön peli, mutta samalla kyllä ymmärsi, miksi joku semmosen itselleen ostaa. Sisällä on mukavat nahkajakkarat ja muutenkin ajettavuus varauksin kohdallaan. Ulkonäkö ja laatu ei oikein olleet mun mieleen. Öljynpainemittari oli aivan eloton, maalit oli lähteneet soittimen nappuloista, sähköpenkin säätönuppi jäi käteen ym.

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:19.08.2023 kello on 19:00
  • ---
Vs: "vetoauton" koeajo made in japan
« Vastaus #6 : 19.01.2011 kello on 12:07 »
No ainakin Land Cruiser V8 Saa koukun ja on varmaan aika vietävän vetävä..  :D

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 09:20
Vs: "vetoauton" koeajo made in japan
« Vastaus #7 : 19.01.2011 kello on 12:15 »
Vaikka noissa V8 vehkeissä on tehoa, vaununvedossa tarvittava vääntö on surkea suhteutettuna tehoon ja polttoaineenkulutuk seen ;)

Vaikka eipä sillä kulutuksella ole mitään merkitystä sille, joka tommosen V8 bensamaasturin laittaa autoksi ;D ;D ;D

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:19.08.2023 kello on 19:00
  • ---
Vs: "vetoauton" koeajo made in japan
« Vastaus #8 : 19.01.2011 kello on 12:20 »
Vaikka noissa V8 vehkeissä on tehoa, vaununvedossa tarvittava vääntö on surkea suhteutettuna tehoon ja polttoaineenkulutuk seen ;)

Vaikka eipä sillä kulutuksella ole mitään merkitystä sille, joka tommosen V8 bensamaasturin laittaa autoksi ;D ;D ;D

Tarkoitin diisseliä, muistaakseni bensana kyseistä LC 200 ei suomesta bensana saa..  ;)

Ton näkönen kampe suomessa ilman lisäpeiliä lokasuojassa. http://fi.wikipedia.org/wiki/Tiedosto:2007_Toyota_Land_Cr uiser-200_01.jpg

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 18:31
  • Kulkija
Vs: "vetoauton" koeajo made in japan
« Vastaus #9 : 19.01.2011 kello on 12:28 »
^

Kelpaisi muuten, mutta ei mahda vaan sopia autotalliini eikä sen koommin parkkihalleihinkaan .

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 09:20
Vs: "vetoauton" koeajo made in japan
« Vastaus #10 : 19.01.2011 kello on 13:51 »
Tarkoitin diisseliä, muistaakseni bensana kyseistä LC 200 ei suomesta bensana saa..  ;)

Ton näkönen kampe suomessa ilman lisäpeiliä lokasuojassa. http://fi.wikipedia.org/wiki/Tiedosto:2007_Toyota_Land_Cr uiser-200_01.jpg

Oho! Onpas Cruiserista tehty melko kiva versio - aiemmin dieselit oli "vaan" kuutosia ;D

Jeepissä nuot samat tehot ja piirua pienempi vääntö oli "vajaapyttysessä" koneessa ;D