Minulla on -08 Citroen alustalle tehty retkeilyayto Pössl Globecar. Ihmeekseni huomasin samaa vikaa joissakin kohdissa. Pintamaali hilseilee pois. Alla on ruosteeton pohjamaalissa oleva pelti. Kuulin että Italiassa ko autojen Ducato, Boxer ja Jumper maalauksessa käynyt fiba. Liian sinkkipitoinen pohjamaali taikka pellin sinkitys. Autossani ei merkkiäkään ruostumisesta. Itse suunnittelin korjausmaalata ko kohdat ja lakkaa päälle. Vikakohtia takaovien yläpuolellla katolla sekä liukuoven kynnyksessä (ilmeisestii potkittu lumisia kenkiä). Asia ei kauheasti kiusaa, mutta on kosmeettinen haitta.
Joo, tässä nurkilla pyörii kanssa 1 tai usempi vastaava vanhempi (2000-luvun alun) Ducatoi..
Irvokkain on tummahkon sininen, joka lepattaa tuulessa kuin avattu paketti isoja palkeita lähtenyt, ja alta loimottaa valkoinen (pohja)maali.. tai sitten on vedetty kylmästi virman väreihin ilman pohjatöitä. Mutta-että tuo onkin pintavärivikaa..
Ei kannata missään nimessä hirkkapuhaltaa tai hioa pellille jos vain pintamaali on lähtenyt kuten näillä on tapana. Keltainen ja punainen pysyy niistä ei lähde. Valkoinen hilseilee vähän sininen ja hopea pahimpia. Ei muutakuin pyyhkäisi rasvanpoistoaineella ja raskaankaluston pintaväri päälle.
Meillä oli joskus valkoinen 205, josta kans lähti maalit. Pohjamaalikaan ei ollut kunnollinen. Loppuajoista katsurit katsoi sitä aina silmät kiiluen ja alla olivat hölmistyneen näköisiä! 'Ei olisi uskonut.....'